X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הסודות מאחורי המדפים

הקרב הוא על כ-300 מוצרים בלבד

הידעת שעיקר התחרות היא על מגוון פריטים מצומצם יחסית משהו שנע בין 100-700 פריטים, אשר מחולקים לפי דרגת החשיבות אשר מייחסת להם הרשת
▪  ▪  ▪
[צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

לקראת החג מתפרסמים בעיתונים כתבות על גובה הסל ברשתות המזון השונות. כול רשת מנסה כמובן להראות את הסקר טוב יותר, אולם הידעת שעיקר התחרות היא על מגוון פריטים מצומצם יחסית משהו שנע בין 100-700 פריטים, אשר מחולקים לפי דרגת החשיבות אשר מייחסת להם הרשת?.
דרגות חשיבות אלה מסדרות את הפריטים החשובים, להם נותנים משקל "בסולם דמיוני" אשר בא לציין את מידת החשיבות של הצרכן לפריט. לדוגמה בקבוק קולה קולה של החברה המרכזית הוא פריט עם דרגת חשיבות הגבוהה ביותר ומנגד של פפסי קולה, עם דרגת חשיבות נמוכה יותר.
הפריטים שהם הכי נתפסים אצל הצרכן ואשר לרוב הם הנזכרים ואשר על פיהם אנו בוחנים ובודקים את טיבה של נקודת המכירה מדורגים במקומות הכי גבוהים וכך בסדר יורד עד לפריט אשר בדרך כלל מחירו אינו חשוב/אינו מהותי ללקוח.
רשימות המוצרים הכי רגישים בכול רשת, הם אחד הסודות המסחריים החשובים ביותר והם כמובן נמצאים בכול מחירון של כול פורמט, כלומר במגה בול בקריות או בשופרסל דיל בבאר שבע.
מחקרים מראים שהתנהגות הצרכנים בתחום התמחור והמחירים, מזכירה התנהגות כמו של פעמון. במרכז הפעמון נמצאים משהו כמו 300 מוצרים, אשר מקבלים ניקוד גבוה ולאחריהם עוד כ-400 נוספים עם דרוג נמוך וכול שאר המוצרים כ-14000 עם דרוג נמוך עד בלתי חשוב.
חד העין בטח שים לב שמוצרים זניחים ולא יום יומיים, מתומחרים ברשתות "הזולות", לגמרי לא זול ועם פערים לא מהותיים בין הרשתות השונות, כאשר הקרב האמיתי על הצרכן, על ליבו, ועל הארנק מסתובב סביב מספר מוצרים טריים כמו עגבנייה ומלפפון ואולי גם בצל וחסה, אך הרבה פחות על תפוח האדמה (הירק הנמכר כמותית הכי הרבה) על מספר סוגי עוף, בשר וקצת דגים ועל כ-200 ומשהו פרטי מכולת, אשר הבולט הוא בקבוק 1.5 ליטר קוקה קולה, חומוס,קטשופ קורנפלקס סוכר וכדומה.
כמובן שהקרב הוא לא רק המחיר ובנוסף לו קיימת תחרות על מיקום, נגישות, חנייה, נוחות בקנייה, מגוון מוצרים, קופות, שירות, אולם דווקא המחיר הוא זה שמרבים לדבר עליו וכמו שקראתם עיקר המלחמה בו היא כמה מאות פריטים בודדים בלבד, כפי שנאמר "הקרב הגדול הוא על הקטן"

תאריך:  10/03/2016   |   עודכן:  10/03/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתן קלינסקי
מצער, שחברה הנושאת את השם "אחים לישראל", באתר הבנייה שלה "מגדלי המפרש", נפגע פועל זר צעיר בראשו ובגפיו מנפילת פלטת בטון כבדה, בדיוק ביום שהוסר צו ההסגר בשל מותו של פועל סיני שנפל מחמש קומות
צל'ו רוזנברג
תנאי להתמודדות נכונה עם בעיה כלשהי היא, בראש ובראשונה, הכרה בקיומה של הבעיה, ולאחר מכן מציאת פתרונות אפשריים ולא הזויים או בלתי ישימים בשום תנאי ובשום זמן
יוני בן-מנחם
"אינתיפאדת הסכינים" מתרחבת ומאיימת להתפשט לבטן הרכה של ישראל בתוך הקו הירוק. ישראל צריכה לנקוט בצעדים מושכלים שלא יאפשרו לפלשתינים לצרף מגזרים נוספים לגל האלימות כדי להופכה לאינתיפאדה כוללת
ישראל רוזנבלט
שניים מהמחבלים שביצעו בימים אלו את גל הטרור הרצחני היו שב"חים. רבבות שב"חים נמצאים בתוכנו. רובם המכריע באו לחפש פרנסה, אבל למעשה מהווים פצצה מתקתקת שהיום חשופה להסתה יומיומית ואפילו להדרכה אינטרנטית היכן כדאי לדקור יהודים כדי להצליח. שורש הרע: בגדר ההפרדה שלא הושלמה בשל מחדל ממשלתי, התערבות בג"ץ ותעשיית ההברחות המשגשגת. הגדר הפרוצה תמשיך לגבות מחיר דמים
רועי אורן
הסרט "ספוטלייט" מאיר זרקור על העיתונות הכתובה שלא מצליחה להתאושש ממעמדה החדש, אך הוא פותח צוהר של תקווה לגבי תחושת השליחות הקיימת גם כיום בתחום התקשורת הכתובה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il