X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כולנו יודעים שעלינו לשמור על הערך "עליונות מוסרית" כעל בבת עינינו. אין ספק שלהאמין בשטויות בדבקות ובעיוורון זה חשוב מאוד, אך אולי לפקוח עיניים חשוב לא פחות?
▪  ▪  ▪
בנימין נתניהו, משה יעלון. חוששים מהאג[צילום: אמיל סלמן]

אזרחי ישראל, בשלה העת לעשות את מה שאף גולם לא העלה על דעתו: חשבון נפש של ערכים, והפעם עליונות מוסרית. ערך טריוויאלי לכאורה, ואולם האם יש לו גם חסרונות?
  • על פניו הערך מדיף ניחוחות גזענות והתנשאות. אין זה מנומס לבוא לערבים ולומר להם: תשמעו, אתם בדיוק כמונו, אנחנו בדיוק כמוכם, אבל... בחיים לא נרד לרמה שלכם.
  • זהו ערך שאיש לא בחר ואיש לא בחן, איש לא ערער ואיש לא הרהר, שום פילוסוף לא הטיל בו ספק. הפילו אותו עלינו משמיים כתורה מסיני, אמן כן יהי רצון, כזה ראה וקדש. סליחה, ממתי הנאורות היא דת?... למי שמתהדר במוסר היהודי נזכיר שמוסר יהודי הוא... השמדת עמלק!
  • עדר הגלמים בתקופתנו משוכנע שדמוקרטיה זה בחירות. לא תאמינו אך יש עוד כלי דמוקרטי מן המעלה הראשונה שמשום מה שכחנו: משאל עם! אפשר פשוט לצרפו כמעטפה נוספת לבחירות. השאלות הרלוונטיות כרגע הן: בעד ונגד עונש מוות למחבלים, בעד ונגד עליונות מוסרית. אנחנו (אני ואשתי) מוזרים, אנחנו מוותרים על עליונות מוסרית ומעדיפים במקומו ערך אחר: החיים. אנחנו מעדיפים את הבן שלנו חי ונושם, מאשר שוכב מתחת לגוש שיש. כי לנו יש ערך אחר חשוב יותר: החיים! אולי יש עוד הורים כמונו? נערוך משאל עם, והעם יחליט איזה ערך הוא מעדיף. ככה זה בדמוקרטיה: העם יחליט! רק העם, לא אף אח גדול. גם במבצעים הקודמים שמרנו על עליונות מוסרית, אבל כנראה שלא מספיק. בצוק איתן הושגה הרתעה ומעתה הצמד ביבי-בוגי משקשק מאימתם של גולדסטון, שאבעס, שוברים שתיקה, בצלם וחבריהם. לכן הפעם בניגוד למבצעים קודמים בהם השתמשנו באש כדי להגן על חיילינו בהצלחה גדולה, הפעם השתמשנו בחיילינו כדי להגן על אזרחי האויב! התוצאה 70 קברים. ליתר דיוק, הפעם הצמד ביבי-בוגי הסתתר מאחרי גופות חיילינו מפני בית הדין בהאג. את העליבות הבזיונית הזו הם מוכרים לנו כ"עליונות מוסרית". תדע כל אם עבריה שהפקירה את גורל בנה בידי מנהיגים עלובים המסתתרים מאחורי גופתו מאימת המשפט הבינלאומי!
  • קשה להאמין, אבל כבר במלחמת השחרור לקינו במחלה הממארת הזו ששמה "עליונות מוסרית". מיתוס הל"ה הוא רק סימפטום לטרגדיה הגדולה בתולדות האנושות השמה בכיס הקטן את אדיפוס וכל הטרגדיות היווניות.
מהו העונש הנורא ביותר על החטא הטוב ביותר? על עליונות מוסרית קיבלנו עונש שלא ברא השטן. אילו הערבים היו מנצחים במלחמת השחרור, האם הם היו מחזירים לנו את השטחים שהיו כובשים מאיתנו? היינו מתים, הם היו אונסים ושוחטים את כולנו כפי שהם רגילים ואוהבים. משניצחנו האם עשינו להם את מה שהם ניסו לעשות לנו? חס וחלילה, תצילנה אוזנינו, אוי ואבוי, להתנהג אליהם כמקובל אצלם? לא יעלה על הדעת.
למעט מספר זניח של מעשי טבח גילינו אבירות של מנצחים. היינו בני אדם, התנהגנו באנושיות, אפילו לא גירשנו אותם. על כך קיבלנו עונש שלא ברא השטן. הם התאוששו ומאז הם תוקעים לנו סכינים בגב, תרתי משמע. אילו בסה"כ היינו מגרשים אותם (שזו גם עליונות מוסרית), גן עדן היה כאן!
עצמו את העיניים ודמיינו: במקום טילים, עזה היא גוש-קטיף מקיר לקיר. במקום רשות פלשתינית, יהודה ושומרון כולה התישבויות והתנחלויות. במקום לונה גל וסחנה דוברי ערבית, הגליל יהודי. במקום אוטובוסים מתפצצים ובתי קברות עמוסים, היינו מגדלים את ילדינו באושר. במקום דרישות בלי סוף וטענות על איכות הדמוקרטיה שלנו, היו עוד מיליון ערבים בחו"ל מספר זניח מתוך מיליארד וחצי. במקום הסכם אוסלו, הסכמי שלום, לחצים, חרמות, משטים, התייחסות עולמית אלינו כמצורעים, ישראל כמדינה יהודית הייתה עובדה מוגמרת. במקום טרגדיה אווילית של קיבעון פוליטי בו השמאל מושך בשיניים שמאלה והימין בציפורניים ימינה, הבחירות היו על נושאים חברתיים כלכליים.
אילו רק לא היינו לוקים בערך עליונות מוסרית גן עדן היה כאן. עונש שלא ברא השטן קיבלנו על הערך הזה. אז מי הגולם שמתעקש עליו?... אילו הייתה מכונת זמן והיינו יכולים להודיע לבן גוריון ולדיין מה יהיו השלכות מעשיהם, האם יש ספק שהם היו מגרשים מכאן את כל הערבים? שוב, גם זו עליונות מוסרית, שכן אם הערבים היו מנצחים היינו יכולים להתחנן שהם "רק" יגרשו אותנו...
סה"כ לא קשה כל כך לגלות עליונות מוסרית שכן למוסר המוסלמונאצי לא תתכן "תחתונות מוסרית". התעקשות האמוק שלנו להיות צדיקים מהאפיפיור ולדרוש מעצמנו לרחם על אכזרים ולגלות חד-צדדית כל פעם עליונות מוסרית יותר ויותר גבוהה, היא כבר בגדר בעיה פסיכיאטרית פתולוגית הדורשת אשפוז במוסד סגור.
מה שהערבים מכנים "נאכבה" - "שואת ערביי פלשתינה", משמעותו היללות שלהם על כך שבמקום לאנוס ולשחוט אותנו הם עוד חטפו מאיתנו. על אכזבה זו הם דורשים פיצוי. נשאלת השאלה מדוע שלא נפצה גם את הנאצים המסכנים? אולי כל מי שניסה להשמידנו ולא מרוצה מהתוצאה שיגיש תביעה לביטוח לאומי?...
לסיכום
זהו, למעט 4 חסרונות פעוטים אלו, הערך "עליונות מוסרית" הוא ערך מושלם. כעת תחליטו אם אתם מוכנים להרכין ראש ולהמשיך לקבל עליכם את עול תורה ומצוות הנאורות מבלי להטיל בהם ספק. אולי בשלה העת להעלות לתודעה הציבורית דיון גם בערכים שעדר הנאורים מקבל בהכנעה כתורה מסיני.

תאריך:  13/03/2016   |   עודכן:  13/03/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 הסכם אוסלו
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עליונות מוסרית
תגובות  [ 14 ] מוצגות  [ 14 ]  כתוב תגובה 
1
זו לא העליונות, זה פחד מהעולם
אהוד פרלסמן  |  13/03/16 12:01
 
- יפה
אהרון שחר  |  13/03/16 14:37
 
- לא! לא !
אבנר צפוני  |  14/03/16 06:13
 
- צפוני, אתה מקשיב מצויין לעצמך
אהרון שחר  |  14/03/16 12:33
 
- אני מקווה,
בטוח,משוכנע  |  14/03/16 03:33
 
- שמעת על הירושימה והמבורג?
אהוד פרלסמן  |  15/03/16 02:41
 
- גולדה מתענגת
בקיבה   |  15/03/16 09:19
 
- גולדה הייתה אישה חכמה
אהרון שחר  |  15/03/16 14:55
2
לא הבנתי-
את מי בדיוק  |  13/03/16 12:28
 
- אני אערוך רשימה שמית
אהרון שחר  |  13/03/16 14:46
 
- איזה
קטע !  |  14/03/16 09:08
 
- המוסר של חלאת אדם
אהרון שחר  |  14/03/16 12:40
3
עם נחיתות מוסרית וקוגניטיבית,
עליונות גרפומנית,  |  13/03/16 15:03
4
עלה לי רעיון מאוד מעשי
אהרון שחר  |  13/03/16 15:19
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יובל לובנשטיין
רשתות המזון מוכרות מצעים, סירים ואוהלים. רשתות הפארם מוכרות ממתקים וטחינה. האם זה טוב? האם זה נכון לעסק?
ראובן לייב
אין זאת כי אם ה"טם-טם" הלועזי הצורם הוא זה שמצליח בכל השנים האחרונות להשתלט על תחרות האירוויזיון, שאין בה כדי לייחד את ישראל בזמר עברי משלה
עו"ד יצחק איתן, עו"ד ארתור בלאייר
בית המשפט הורה על ביטול צו ירושה, כיוון שבני הזוג היו פרודים זמן רב לפני פטירת האישה. המעמד הפורמלי אינו קובע, אלא המצב בפועל - קבע בית המשפט
עו"ד אברהם פכטר
העברתן לעזה של משפחות מחבלים אפשרית מבחינת החוק הבינלאומי, בעיקר משום שהרצועה היא חלק מהרשות הפלשתינית - ולכן אין המדובר בגירוש למדינה זרה
נסים ישעיהו
נאמנות כזאת הייתה מונעת סלחנות מופלגת כלפי פורעים ערבים (משפחת תמימי מנבי צאלח כמשל) מצד אחד, ומעצרי שווא של יהודים האוחזים בדעות שאינן נוחות לשלטון מצד שני. אבל אנחנו נוהגים להפך
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il