X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי והפעם - עשירות בפירות, תוקפים, הנ"א, בוטלה ועונג שבת
▪  ▪  ▪
טעים [צילום: אנה קפלן/פלאש 90]

א. לגרגרנים
במעדנייה התפתיתי לרכוש צנצנות כרסתניות של קונפיטורת פירות באלכוהול מתוצרת בית-יצחק.
טעמתי כבר את שלושת הסוגים, שהיו על המדף (25 שקל לצנצנת), ונהניתי מאוד. מעדן נפלא לגרגרנים. הקונפיטורות עשירות בפירות ועשויות היטב מבלי לפגוע במרקם הפירות.
התלהבתי מדובדבנים בוויסקי וגם מאגס ביין. תאנים בערק קיבלו ציון גבוה, אך דידו אחר שני הסוגים האחרים.
ב. נחילים
הם שוקלים פחות מחצי ק"ג, ובעתיד מתכננים שיוטלו בנחילים ממטוסי-קרב, ויתקפו את מערכי האויב. המדובר בכלי-טיס זעיר - המיקרו-כטב"ם פֶרדיקס - שנחשף רק באחרונה.
הפנטגון הציג בפני העיתונות קליפ וידאו של המיקרו-כטב"ם ותמונות, שצולמו בתרגיל לפני כשנתיים. בקליפ, שצולם באלסקה, הוטלו הכטב"מים הזעירים ממשגרי נורים במטוס אף-16 ובמטוס אף-18. כשהמארז שלו נפתח, אחרי נפילה חופשית, נחלץ ממנו כלי-טיס, שיופעל בנחילים של כעשרים כטב"מים, לפחות.
נמסר, כי עלות הפרויקט כעשרים מיליוני דולר - הרבה פחות ממחיר מטוס-קרב מודרני. את הפרויקט פיתח המשרד הקטנטן ליכולת אסטרטגית (SCO) בפנטגון ולא הסוכנות למו"פ של משרד ההגנה (דארפ"א).
ג. ימריא אנכית
'מכת ברק' (לייטנינג סטרייק) נקרא מטוס מהפכני, שפיתחה סוכנות הפנטגון למחקר-ולפיתוח מתקדמים (דארפ"א), להמראה ולנחיתה אנכיות (הנ"א - VTOL). המטוס ימריא כמו מסוק, ואחר שיצבור גובה ועילוי, ישנה את זווית כנפיו, שמותקנים בה 24 מדחפים, ויעבור לטוס כמו מטוס במהירות מרבית כ-740 קמ"ש - הרבה יותר מכל מסוק קיים בצי המסוקים האמריקני.
הפנטגון הודיע, כי חברת אורורה למדעי הטיסה ממֶנאסס, וירג'יניה, זכתה במכרז לבנות את המטוס החדשני ולנסותו. לאורורה חברו ענקית התעופה האניוול ויצרנית המנועים רולס-רויס. ניסויי הטיסה של 'מכת-ברק' יתחילו בשנת 2018.
הפנטגון סבור, כי פיתוח 'מכת ברק' יקדם פיתוח מטוסים בלתי-מאוישים, שיטוסו לחלל. אורורה ודארפ"א מתבססות בפיתוחו על לקחים מפיתוח מסוק-התובלה הבלתי-מאויש ק-מקס, שהפעילו הנחתים לתספוק כוחותיהם באפגניסטן.
ד. זכרה לברכה
אריה דרעי, שר הפנים, החליט לבטל את פקודת העיתונות 1933, שחקקו שלטונות הכיבוש הבריטיים - כלומר, את החובה לקבל רישיון לפתוח עיתון בארץ.
מעתה לא תתערב המדינה במתן היתר להוצאת רישיון לפתיחת עיתונים. השר דרעי אמר, כי יעביר לבחינת היועץ המשפטי לממשלה ולהכרעתו סוגיות, הנוגעות למקרים קיצוניים כגון פגיעה בביטחון המדינה ושלום הציבור.
מחד-גיסא, צעד חיובי, שבא מאוחר מדי. מורשת הכיבוש הבריטי עדיין קובעת בהרבה מתחומינו, אחר שמונה עשורים, וטוב שביטלו את חלקה. מאידך-גיסא, מצב החרום, שלא נמוג מאז, מחייב הפעלת סמכויות מסוימות כלפי מי שמנצלים את חופש העיתונות לרעה, והסמכויות הללו גלומות בפקודת העיתונות.
כידוע, חלה פקודת העיתונות רק על עיתונות כתובה, והפעלת תחנה לעיתונות משודרת (רדיו וטלוויזיה) עדיין דורשת רישוי ו/או זיכיון באמצעות רשויות השידור לכאורה מתוך ראייה אנאכרוניסטית, שאפיקי הדיור מוגבלים.
ה. גם להדיוטות
בדרכי מהכא להתם בימי שישי, אני מאזין לפינתו של הרב שמואל אליהו, הרב של צפת וחבר מועצת הרבנות הראשית, בגלי ישראל. הרב עונה לשאלות מאזינים בענייני הלכה, ואהבתי את גישתו, שאינה מתחנפת לשואלים, אך נותרת בלתי-מתנשאת וידידותית. גם הדיוטות ימצאו את ידיהם ואת רגליהם בתשובות הרב.
משתדל לא להחמיץ את הפינה, שמהווה עבורי עונג שבת אמיתי והכנה לקראת שבת המלכה

תאריך:  14/03/2016   |   עודכן:  14/03/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לגרגרנים בלבד
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
נחמד המידע אודות הקונפיטורות
אל: מר בן-צדף  |  14/03/16 11:17
2
מותר לנהוג תוך כדי לגימה
סניל  |  14/03/16 13:16
3
גם אני משתדל לא לפספס…
בנימן  |  16/03/16 12:39
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ראובן לייב
על צווארם של מאות מעובדי רשות השידור מרחפת בימים אלה חרב הפיטורים, ללא שום רחמים, לאחר שנתנו לה את אונם ומרצם במשך שנים ארוכות. אחרי ככלות הכל, הצלחה אינה צריכה להימדד רק בחומר, אלא גם ברוח
עו"ד ראובן דינור
תסריט דמיוני: שר הורשע באונס שלא ביצע, וכעת נדרש להביע חרטה כתנאי לקיצור מאסרו. אלא שעל-פי הפסיקה, דרישה זו אינה יכולה להוות שיקול בעת ההחלטה על השחרור
ארי בוסל
איננו מסוגלים להתנתק מהמרוץ לנשיאות ארה"ב. אנו עסוקים בתאטרון האבסורד המשחק עבורנו ללא הפסקה, ונראה שאנו מחמיצים את התמונה הנרחבת, ובה שינויים טקטוניים היסטוריים, חלקם עוד לפנינו
אלברט שבות
"ואז אני כותבת פוסט בפייסבוק שכבוד ראש הממשלה הטריד אותי מינית כשהייתי חיילת תחת פיקודו" - נקמה מתוקה מדבש
יהודה דרורי
המערכת הליברלית שמאלנית האמריקנית מוציאה את ההיספנים, השחורים והמוסלמים לרחוב להתעמת עם טראמפ ותומכיו במטרה להשפיע על הבוחר האמריקני, במטרה שזה יעריך ששלטון אפשרי של טראמפ, יהיה תקופה רוויה באלימות ברחובות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il