X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
המערכת היא טכנית בעיקרה מורה שנכנס להעביר שיעור בחשבון רואה את תפקידו בהעברת הטכניקה הנרכשת, אין לו כל יחס אישי לתלמיד היושב מולו
▪  ▪  ▪
לא רק טכניקה [צילום: חן לאופולד/פלאש 90]

מערכת החינוך שאנו מכנים היא למעשה מערכת להשכלה, בה מקבל התלמיד את מה שגובש במהלך השנים במשרד החינוך, על-ידי בעלי מקצוע, תוך למידת והתאמת החומר הנלמד לקורה בחו"ל. שר החינוך מתערב לעיתים רחוקות בתכנים, אם בכלל.
המערכת היא טכנית בעיקרה. מורה שנכנס להעביר שיעור בחשבון רואה את תפקידו בהעברת הטכניקה הנרכשת, אין לו כל יחס אישי לתלמיד היושב מולו. מאידך כבר הוכח כי רכוזו של התלמיד והקשב שהוא מקצה לשיעור נובע לא פעם מגורמים נוספים.
אני רוצה להביא שתי דוגמאות למצב שונה בו המורה ער לתלמידיו ולא רק לשיעור. לפני שנים רבות בהיותי חניך הפנימיה הצבאית היינו יוצאים לפעולות ליליות שלעיתים היו מסתיימות מאוחר בלילה. למחרת הינו ישנונים ולא קלטנו את הנאמר לנו. שיעור כזה אמור היה לקרות כאשר הגענו לכיתה עם חוסר שינה וניקרנו לאורך הזמן. המורה שחש בכך אמר לנו כי הוא מפסיק את השיעור בתנך, שנניח את ראשנו, ונישן וכך ניהיה ערים בשיעורים הבאים ואכן כך היה.
לא לוותר
דוגמה שניה - מורה באה לכיתה להעביר מבחן בחשבון, והיא רואה כי תלמיד שבדרך כלל הינו תלמיד מקשיב ומרוכז אינו עירני מספיק, היא התקשרה לאמו וזו סיפרה לה כי כלבו האהוב של התלמיד נדרס למוות, ומאז הוא אינו כתמול שלשום. המורה פטרה את התלמיד מהבחינה ולאחר השיעור ישבה איתו ושוחחה איתו.
מדוגמאות אלו אני בדעה כי השיעור צריך להיות פחות טכני ויותר אנושי, יותר רגשי, להתחשב בתלמידים, להבין את צרכיהם ולא רק את החומר הנלמד. בערוץ 2 הייתה כתבה על מנהל בית ספר מצטיין שנפלט מכל מסגרות הלימוד, ואז אצל "נערי רפול" כאשר רצה לוותר שנית אמרה לו המפקדת כי היא לא מוותרת עליו, וזה עשה לו סוויץ שהשפיע על כל מהלך חייו וזה מה שהוא עושה בבית הספר שלו - אינו מוכן לוותר על-אף תלמיד.
הסימינרים למורים בתי האולפנא, בהם מכשירים את המורים, חייבים להכניס למתכונת הלימוד בהתחלה באופן טכני ואחר כך באופן טבעי נושא זה, שיכול להציל תלמידים רבים.

תאריך:  15/03/2016   |   עודכן:  15/03/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אסתר שניאורסון גרי
גם רבנים הידועים כדוגלים ופועלים בדרכי נועם, מסכימים באופן נחרץ שהסכנה הרפורמית היא בכך שהם מחזקים את ההתבוללות וכי בארה"ב נטמעו כבר רבבות יהודים בין הגויים
צ'לו רוזנברג
נתניהו חוזר על כך שאין בכוונתו להוביל למדינה דו-לאומית    מאידך מדיניותו של שב ואל תעשה עלולה בהחלט להביא לקטסטרופה של מדינה דו-לאומית
איתמר לוין
פסק דינו של ביהמ"ש העליון בנושא עלילת האונס מלמד, שיש צורך בגישה שונה לתלונות על עבירות מין. ויש גם קשר בין פסק דין זה לבין הוראתו של אלשיך בנוגע להטרדות מיניות
יוני בן-מנחם
מקורות בחמאס מעריכים כי התנועה נמצאת על סף פתיחת דף חדש ביחסיה עם מצרים. הנשיא א-סיסי מוכן לדון בנושא בעקבות לחצים של מלך סעודיה ובניסיון לייצב את המצב הביטחוני בצפון סיני
אלברט שבות
אני מזהה סימטה אפלה שהחברה נכנסה אליה במודע; נדמה ואין בעלטה הזו פתחי יציאה. חכם אחד אמר לי שהסימטה האפלה היא הסנדרום למחול השדים שישראל נמצאת בשיאו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il