X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
ועדת הערר אינה חייבת להידרש בהחלטתה לכל הטענות שהועלו בפניה, כאשר ברור שהטענות הנוספות לא ישנו את התוצאה הסופית
▪  ▪  ▪
[צילום: נתי שוחט, פלאש 90]

בית המשפט המחוזי בחיפה פסק (15.3.16) בעתירה נגד החלטת ועדת הערר מחוז חיפה, אשר דחתה את הערר שהגישה העותרת כנגד החלטת הוועדה המקומית חיפה, אשר דחתה את בקשת העותרת לקבלת היתר בנייה בנכס המשמש כחנות.
עיקרי טענותיה של העותרת הסתכמו בטענה, כי ועדת הערר נמנעה מלהתייחס בהחלטתה לכל הטענות והמחלוקות שהועלו בערר, ובשל כך ביקשה להורות על החזרת הדיון לוועדת הערר על-מנת שזאת תשלים את החלטתה.
טענותיה של העותרת בערר התייחסו לשלוש סוגיות. האחת: בניגוד לקביעת הוועדה המקומית, היתר הבנייה שביקשה העותרת אינו מהווה סטייה ניכרת מקווי הבניין, בפרט לאור העובדה, כי המרפסת שעליה מבוקשת הבנייה, נבנתה על-פי היתר הבנייה המקורי של הבניין ומצויה על גבול אפס של הבניין. השנייה: בניגוד לטענת הוועדה המקומית, היתר הבנייה המבוקש אינו סותר תוכניות שימור על-פי רשימת אתרים ולכן אין גם נפקות להמלצות הוועדה לשימור אתרים. השלישית: לא היה מקום להתנות את מתן ההיתר על-ידי הריסת הבנייה הקיימת, שעה שאין חולק, כי תכלית ההיתר המבוקש היא ביצוע לגליזציה לבנייה הבלתי-חוקית.
בית המשפט אומר, כי ועדת הערר התמקדה בהחלטתה בסוגיה הראשונה, בדבר סטיית הבנייה המבוקשת מקווי הבניין. בעניין זה קבעה ועדת הערר, לאחר בדיקת התוכניות הרלוונטיות, כי הבנייה המבוקשת תהיה לכל הפחות בתחום המרווח שיש לשמור עליו נקי מבנייה, כך שככל שהיא המבוקשת תאושר, הדבר יהווה סטייה מקווי הבניין לפי התוכניות המאושרות.
בית המשפט קבע, כי מקובלת עליו עמדת ועדת הערר והוועדה המקומית, לפיה ועדת הערר אינה חייבת להתייחס בהחלטותיה בעררים המוגשים לפתחה לכלל הטענות המובאות בפנייה, ודי בכך שהחלטתה תהיה מנומקת ומבוססת על נימוקים תכנוניים העומדים בגדר מתחם הסבירות, זאת, בין השאר בהתבסס על פסיקת בית המשפט העליון בעניין רע"פ 4594/14. שם אומנם עלתה השאלה לגבי חובת בית המשפט להתייחס לכלל הטענות העולות בפניו, אולם בית המשפט סבר, כי דבריו של בית המשפט העליון שם, כוחם יפה גם בכל הנוגע לסמכותה של ועדת הערר.
על יסוד האמור קבע בית המשפט, כי אין בהעדר התייחסות של ועדת הערר לכל הטענות של העותרת כדי להצדיק את החזרת העניין לדיון בוועדה. מרגע שוועדת הערר הגיעה למסקנה, כי ממילא לא ניתן לתת לעותרת היתר בשל העובדה שהבנייה המבוקשת נמצאת בשטח המרווח, הרי שדיון בכל יתר הטענות שהעלתה - לא היה בו כדי לשנות ממסקנה זו. להפך: ככל שטענות אלו של העותרת היו נדחות, היה בכך רק לחזק את החלטת ועדת הערר.
בנוסף קבע בית המשפט, כי השיקולים בגינם נדחתה בקשת העותרת הם שיקולים תכנוניים לגיטימיים העומדים במתחם הסבירות, וגם בשל כך אין מקום להתערב בהחלטה.

הכותבים הם ממשרד צבי שוב ושות', העוסק בתחום הנדל"ן.
תאריך:  20/03/2016   |   עודכן:  20/03/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר דורון מנשה, איל גרונר
בעקבות פרשות זדורוב ושלום עובדיה: האמצעי הטוב ביותר לטיפול בסכנת הודאות השווא הוא אסטרטגיה חדשה, בה יהיה על בית המשפט לבחון את כל השערות החפות הסבירות
חיים משגב
לנשיא יש תמיד דברים דחופים יותר לענות בהם. למה להתייחס לעניינים שוליים, כמו בקשת חנינה שנשלחה אליו לפני יותר משנה של מי שישב באותה לשכה כמעט שבע שנים?
יוני בן-מנחם
אהוד ברק קרא השבוע לממשלה להקשיב לראשי מערכת הביטחון ולהתייעץ עמם בכל הקשור למלחמה בטרור    טוב יעשה ראש הממשלה נתניהו אם יאמץ את המלצותיו של ברק במיוחד בכל הקשור ליצירת אופק מדיני לפלשתינים
איתמר לוין
משה קצב זכאי לניכוי שליש, וכך גם אהוד אולמרט בבוא היום - משום שענישה אינה יכולה להיות מעבר למה שמתיר המחוקק, ואסור לה להיות מושפעת מדעת הקהל
ארי בוסל
המילה ״קלוקל״ ודאי אינה מדויקת. יש להחליפה במילה ״חסר״. בימינו אין מוסר עבודה. כך בחברות בארצות הברית וכך בארץ. כך במסחר וכך בשירות הממשלתי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il