X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בשולי הכותרות: הרפורמים זרם אנטי דתי בזק בכל בית? הרב הסטנדאפיסט מכירים? שי סימן טוב - האישה שאיתו ולקינוח פסוקו
▪  ▪  ▪
רפורמים. מעודדים התבוללות? [צילום: AP]

לא לרפורמים
שיעור ההתבוללות ונישואי התערובת הנמוך בישראל, לעומת השיעור הגבוה מאוד אצל האחות האמריקנית הגדולה, ללא ספק נזקף לזכות אי-הכרת הממסד הרבני בזרמים הרפורמיים. ראו מה חוללו הרפורמים במעוזם ארה"ב, בפרט, ובתפוצות בכלל. אחוז המתבוללים בקרב יהדות ארצות הברית עומד על 75%! ומה הפלא? בניגוד לתדמיתם הרפורמים הם זרם אנטי דתי, החותר נגד האמונה היהודית בתורה משמיים וקיום המצוות.
האם חלילה היינו רוצים לראות תופעה מדאיגה זו במולדתנו היהודית? לכן עשתה נכון הרבנות הראשית, שהתעשתה, אם גם באיחור, ואסרה על שימוש הרפורמים במקוואות. יש לקוות שהכנסת תרים את הכפפה ותאשר חוק עוקף בג"ץ שישלול רחבה מיוחדת עבורם במקום הקדוש ביותר, הכותל המערבי, שריד בית מקדשנו, כדי למנוע את חילולו ברבים ברגל גסה. ובא לציון גואל.
בזק יקרה
כפי שפורסם רווחי בזק ירדו השנה ב-18% לעומת השנה שעברה. מה הפלא? מאז שעולם התקשורת נפתח לתחרות, וחברות טלפון חדשות נכנסו לענף, תעריפי השימוש בטלפונים הניידים צנחו פלאים, וחסכו אלפי שקלים מכיסו של הלקוח. ואילו בזק, עם כל הכבוד, תעריפי השרות הגבוהים נותרו בעינם, כפי שהיו, כאילו החברה מחוץ למשחק. לקוחות רבים נטשו אפוא את החברה, לטובת חברות הסלולר, ומכאן הירידה ברווחיה.
אין ספק שאם החברה תהיה חלק מהתחרות בתחום הטלפוניה, ותוריד את תעריפיה במידה ניכרת, היא תרוויח לקוחות נוספים ורווחיה יעלו. ובא לחברה הוותיקה גואל.
כותל המזרח
טוב שיש לבני הנוער כותל מזרח בדמות הרב הסטנדאפיסט רביד נגר, שאליו הם מרגישים פתוחים דיים כדי לפנות בשאלות האינטימיות ביותר. פה נופלות מחיצות המבוכה, הבושה, החששות והקונפליקטים שעלולים לצוף בסוגיות כה רגישות בין הורים לילדיהם המתבגרים.
מדהים השילוב בין חרדיותו של נגר, וצמידותו המלאה להלכה, לפתיחותו. דומה שהנוסחה המנצחת היא חוש ההומור שבו ניחן, והימנעות מהטפה ושיפוטיוּת. אין ספק שגם עברו כנער דתילוני, כפי שהוא מגדיר זאת, ובעיקר ניסיונו העשיר בפאבים, במועדונים ובחיי לילה, תורם אף הוא לפתיחות זו ו ליכולת ההכלה של לבטי הנוער בנושאים שהצינעה יפה להם. כל הכבוד!
דניאלה היקרה
אין ספק שמאחורי שי סימן טוב הגיבור, המתמודד בגבורה עם פציעתו הקשה ביותר מהמלחמה בעזה (צוק איתן כבר אמרנו?), עומדת אישה גיבורה, חמה, אוהבת, מסורה ותומכת בדמות דניאלה היקרה.
כמה סמלית התבטאותה "נפצעתי" במקום שימוש בפועל "נפצע", המוּסב על בעלה, שאת פציעתו האנושה היא חשה כאילו מדובר בה. האין זה מזכיר את האנקדוטה הידועה על הצדיק המיתולוגי רבי אריה לוין, רב המחתרות, שאמר לרופא על הכאב ברגלה של אשתו "דוקטור, הרגל כואבת לנו" בלשון רבים?
אי-אפשר להתעלם גם מהמונח הקולע 'פצוּעלדת', שטבעה דניאלה, אשר נולד במציאות הביטחונית הישראלית הייחודית העגומה - חגיגת ימי הולדת לפציעה במלחמה, מונח הטומן בחובו תקווה בעקבות השיקום, והמגלם אפוא את הלידה מחדש של החייל. מי ייתן שהביטוי הזה ייכנס ללקסיקון שלנו בתור נוסטלגיה בלבד, ללא כל משמעות מעשית, ומחה ה' כליל את הדם מאדמתנו.
פסוקו
שער הנגב: מרבד הקאסמים?
שופינג: יום אַ-סַל? יום בַּ-סַל!
שר האוצר: מאסטר צ'ק
תקיפת חמאס בידי חיל-האוויר: הוֹדֵף עזה?
אולמרט מאחורי הסורגים: אהוד וָשֶפֶל
פרשת הצוללת הגרמנית: ביץ' בוץ?
שטרות חדשים: הַמְצָאַת המְעָה
וּפָרַצְתָּ: סְטַארְטֶד
הכל מתחיל בראש: הֵד סטארט
תספורת צמות: קָצָר וקולע
בקטנה
יהודי הוא מותג
זה לא מאראלה - תקדים: תושבת חיפה זכתה במלוא דמי הכתובה
(בסך 300 אלף שקל!) מבעלה - הכל מַכְּתּוּב(ה)?
ענבל אור: סוף חוב הכל טוב?

תאריך:  20/03/2016   |   עודכן:  20/03/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נחמן פביאן
פוטין בדרך להחזיר לרוסיה את מעמדה כמעצמת-על    בשנתיים האחרונות מחפש הנשיא הרוסי בהתמדה את דרכו במזרח התיכון
בעז שפירא
היהודים אוהבים את התורה, מעריכים את רבניהם, מכבדים את מוצא פיהם ועורגים אליו. אל ישאירו אותנו הרבנים אובדי עצות, עצובים, דואגים, דואבים ומתייסרים. הגיעה העת שיישמע קולה של תורה ברבים תוך שהכוח של הנהגה רבנית מאוחדת וחזקה משנה את המציאות
צבי גיל
שמונים שנה לקיום השידור הציבורי בארץ ואימרה "מי מכיר, מי יודע?" שוב נשמעת והפעם לגבי תאגיד השידור החדש אשר אמור לרשת את מקומה של רשות השידור. על הנייר הוא קיים. הוא תאגיד -בניגוד לישות הקודמת רשות השידור. יש אתר, ויש מדורים, גם למועמדים גם לפניות ציבור, יש יו"ר, יש שר ממונה, יש פעילות אינטנסיבית, מאחורי מסך סטרילי, אבל אין עדיין תאגיד. הציבור מעט מאוד יודע עליו. הכול אפוף מסתורין
יובל לובנשטיין
עובדת באחת מרשתות המזון הצביעה על מחלקת החלב ואמרה כי אלה המוצרים הכי לא בריאים בסופר. אכן מילים כדורבנות שמיגיעים מעובד במחלקה אחרת שיש לו הזדהות עם תחום עיסוקו והמון גאוות מחלקה
ראובן לייב
במרוצת השנים התברכה המסעדנות הישראלית בשפע של מאכלים, שהגיעו לכאן מכל קצות הגלובוס, כשהם מצליחים להטביע עליה את חותמם המרשים - מי יותר, מי פחות. הצצה חפוזה למעמקי הצלחת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il