X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי והפעם - הצילו חיים, מהפכה במיקרופון, אזהרה, הוזלה ושובב
▪  ▪  ▪
פיגוע באיסטנבול, טורקיה [צילום: סוגואל דומיניק/AP]

מדליית זהב ל"צבא הרפאים"
כשלושים צירים בקונגרס האמריקני חברו להצעה של הציר הרפובליקני פיטר קינג מניו-יורק ושל הצירה הדמוקרטית אני קאסטר מניו המפשיר לעטר את חיילי "צבא הרפאים" במלחמת העולם השנייה במדליית זהב של הקונגרס - העיטור האזרחי הגבוה ביותר בארצות-הברית.
חוק מקביל יוצג בקרוב בסנאט.
"צבא הרפאים" - יחידות מפקדה 23 של הצבא האמריקני - השתמש בדמויות מנופחות של טנקים, של רכב קרבי ושל מטוסים ובתקשורת רדיו כוזבת, כדי להונות את הגרמנים בחזית נורמנדיה ובקרבות לחציית הנהר ריין, אומר הציר קינג. הגרמנים איכנו את "צבא הרפאים", וכיוונו אליו אש במקום ליחידות אמיתיות של בעלות-הברית. בכך ניצלו חיי מאות חיילים של בעלות-הברית,
פעולותיו של "צבא הרפאים" הונצחו בספר של ריק באיר ובסרט תיעודי (2013), שזכה בפרסים; וכעת מסריטים את עלילותיהם בסרט עלילתי.
ליד המיקרופון
פעם כינו בלעג את המהפכנים-לכאורה, שדיברו גבוהה, אך חס וחלילה לא לכלכו את ידיהם - "סלון-קומוניסטים". עכשיו נוצר אצלנו זן חדש ואלים של המיון הנכחד הזה - "מיקרופון-קומוניסטים".
ראש בריא למיטה חולה
לא בכדי הקימה ברית נאטו עם הצבא הטורקי מרכז מצוינות ללוחמה בטרור באנקרה. מאז ומתמיד הייתה טורקיה יעד לטרור, והיא מככבת לדאבונה ברשימת המדינות, שיש אזהרת-מסע אליהן.
אחד מיעדי הטרור - בטורקיה, כמו במצרים ובמקומות אחרים - הנו לפגוע בכלכלת המדינה באמצעות פגיעה באווזה, שמטילה ביצי זהב - התיירות.
אזהרת-המסע לטורקיה קיימת כבר הרבה זמן, אך ההיצע הטורקי קורץ מאוד, עד שקשה להתגבר על הפיתוי. ותיירינו מכניסים את ראשיהם הבריאים ותאבי-ההרפתקות למיטה הטורקית החולה.
אף-35 יוזל עד שנת 2019
מחירו של מטוס-הקרב המתקדם אף-35 יוזל לקראת שנת 2019. המטוס יעלה רק 85 מיליוני דולר - הודיע בשבוע שעבר ג'ף באביוני, מנהל התוכנית בחברת לוקהיד מארטין, יצרנית המטוס.
ההוזלה מנוגדת לתקדימים של פיתוח מערכות-נשק מתקדמות, שמחיריהן האמירו מאוד לעומת התחזיות. כיום אמדן העלות של דגם A - המיועד לחיל-האוויר האמריקני - כ-100 מיליוני דולר למטוס, ולדברי באביוני, בסוף העשור יהיה מחירו רק כ-85 מיליוני דולר. זאת כתוצאה של חיסכון ושל קיצוץ בעלויות ייצור המטוס עקב שימוש בטכנולוגיות מתקדמות. דגם B ודגם C - המיועדים לחיל הים ולחיל הנחתים - כבדים יותר מדגם A, וייוצרו בסדרות קטנות ממנו. לכן, לא תחול עליהם ההוזלה. לשם השוואה, מחיר מטוס-קרב מתקדם מדגם F/A-18E/F סופר הורנט הנו כ-60 מיליוני דולר למטוס.
סדרות יצור גדולות מאפשרות הקטנת עלויות הייצור - בעיקר, עקב שימוש ברובוטים ובמערכות ליזר בקווי הייצור וההרכבה. כמו-כן, ייצוא מטוס-הקרב מאפשר גיוון מקורות, שיקטין את עלות סדרות הייצור.
חיי האהבה של הקולונל
תקיפה, אונס, ניאוף, צילום תמונות מביכות במשרדו הצבאי ושיבוש מהלכי משפט - אלה חלק מהסעיפים נגד קולונל יוג'ין מרקוס קוגי - מי שהיה סגן-מפקד כנף החלל 50 בבסיס שריוֶר של חיל-האוויר האמריקני, שהצליח להינצל מהתקפת הטרור על הפנטגון באחד-עשר בספטמבר 2001, והושעה מתפקידו עקב ההאשמות נגדו.
אם יחליטו בתום השימוע להעמיד את הקולונל לדין, עתידו הצבאי, אחרי ותק של 23 שנה, מפוקפק ביותר, כיוון שהעונש המרבי על העבירות הללו הנו מאסר עולם. פרקליטו האזרחי טוען, שהתלונות נגד מרשו נובעות מרצון המתלוננות המאוכזבות לנקום בקולונל הנשוי, שהוליכן שולל. בשנת 2014 החלו להגיע מכתבי תלונה על הקולונל, והם הביאו לחקירה פלילית בעניינו.
כנף החלל 50 הנה יחידה מסווגת ביותר, שמפעילה חלליות. רומן מחוץ לנישואין - עבירה לפי החוק הצבאי האמריקני - יכולה להביא להשעיית הסיווג הביטחוני של המעורבים - כלומר, לסיום הקריירה הצבאית שלהם.
בינתיים ההגנה לא העלתה טענות לגבי אי-שפיות זמנית של הקולונל בזמן ביצוע העבירות. השימוע בפני קולונל דונה הולקומב יכול להביא לביטול סעיפי האשמה מחוסר הוכחות, או לענישה מינהלית של הקולונל ולא רק להעמדתו בפני בית-דין צבאי.

תאריך:  23/03/2016   |   עודכן:  23/03/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 חיל הים
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שמעון זיו
הגיע הזמן להפשיל שרוולים ולהעלות את ה-9000 הנותרים, ולא בפריסה 4 שנתית אלא מידית את כולם, תעשו מה שאתם עושים תמיד תקצצו 0.001% מכל משרדי הממשלה, הם לא ירגישו בדבר כי זה תקציב זניח עבורם, ובא לציון גואל, קצת רצון טוב וקצת חמלה והם בארץ
שיה מלכין
מיהו הילד כפיר שהניע את עדי אלטשולר להקים את תנועת הנוער "כנפיים של קרמבו" ודחף אותה להגשים חלומות גדולים אחרים ולהקים את המיזם "זיכרון בסלון", לקדם את החינוך, להעצים מורים ועוד    ואיך לוליק שלי קשור לסיפור שלה
יובל לובנשטיין
רשת גולף כוללת בעיקר אופנת הלבשה לצד פעילות בתחום כלי הבית. בשני התחומים ניכרת חוסר יד מכוונת, חוסר הובלה משמעותית. חסרה מדיניות ברורה בתחום המיצוב - סחורה טובה ומחיר הגון או סחורה טובה במחיר יקר, מי הם קהלי היעד, רמות מחיר צרכן, איכויות וכו'
יאיר דקל
המחבר טייל עם אביו העני בשכונה והאב הצביע על בית זה או אחר ואמר "ראה בית יפה"    באותה שכונה טייל האב העשיר והצביע לבנו על בניינים ואמר: "כאן אפשר לעשות עסק, כאן אפשר להרוויח"...
יוני בן-מנחם
מנהיג חיזבאללה מנסה לשפר את תדמית ארגונו בעולם הערבי, שהוכרז כארגון טרור, באמצעות איומים חדשים על ישראל. ניסיונו לקשור את סעודיה לישראל מעיד על מצוקתו לאחר שסעודיה חשפה את פעילות הטרור של חיזבאללה במדינות ערב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il