X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בשולי הכותרות: מה לומדים מהסיפור בגמרא על רבה ורבי זירא? שיעור בתזונה נכונה חילונים בעד שבת - לזכרו של הסופר אהרן מגד ולקינוח בדיחה ברוח פורים
▪  ▪  ▪
הטיפה המרה [צילום: ניקי קלווין/פלאש 90]

הטיפה המרה
הגמרא מספרת על רבה שהסב לסעודת פורים עם רבי זירא, ותוך התמכרותו לטיפה המרה, רצח אותו. כשהתפכח משיכרונו, הצליח באורח ניסי להחיות את עמיתו.
אינני מצוייה בנבכי פרשנות הגמרא. ובכל זאת, ברמת הפשט נראה לי שהגמרא רצתה להרתיע מפני שיכרות מלאה בפורים. וממקרה טראגי זה הסיקה עד כמה השיכרות - השוללת מהאדם (גם מתלמיד חכם ענק ברמתו של רבה) כליל את השליטה במעשיו - עלולה להיות קטלנית ומסוכנת ביותר. על סמך אנקדוטה עגומה זו נפסקה הלכה שאסור להשתכר באופן מלא, אלא השתכרות חלקית בלבד.
לפי זה לדעתי ניתן להסביר את הכתוב במגילה "עד לא ידע בין ארור המן לברוך מרדכי", כמיטב המסורת הלשונית, שהכוונה היא ולא עד בכלל. כלומר, ההשתכרות מותרת כל עוד השיכור יודע להבחין בין הרע בדמות "ארור המן" לטוב המגולם בדמות "ברוך מרדכי" ומנגנוני הבקרה העצמית עדיין פועלים בו. מעֵבר לקו אדום זה השיכרות אסורה.
מבולימיה לאנורקסיה
יונית היא נערה ששקלה 116 ק"ג, ותוך שנה וחצי השילה יותר ממחצית ממשקל גופה, והפכה לאנורקטית.
דומה שהבעיה של יונית נעוצה במעבר הקיצוני מאכילה מזיקה של ממתקים, המכילים פחמימות וסוכר, בלי גבול, במשך 15 שנה - כפי שהיא מעידה על עצמה - למשטר קפדני של דיאטה, הכולל התנזרות מוחלטת מהם. ומכאן יונית הגיעה לקיצוניות השנייה שהיא אינה מסוגלת לטעום כלל לא רק ממתקים, אלא כמעט שום דבר מחוץ לירקות.
הדרך של אשפוז בכפייה במקרים של הפרעות אכילה, שהייתה נחלת העבר, אינה רצוייה כלל. לדעתי, יש להפסיק בהדרגה את העיסוק האובססיבי במשקל, על-ידי טיפול פסיכולוגי קוגניטיבי-התנהגותי. זאת תוך התמקדות בתזונה נכונה ובריאה, הגורסת שמותר לאכול הכל אבל במינון מתאים.
אני בהחלט מסכימה עם עדי ברקן, המנהל סדנאות גמילה בנושא, שיש לטפל בבעיה היסודית של דימוי הגוף, המעסיקה מאוד את בני הנוער, ואשר היא הגורמת להעדר שליטה עצמית בתזונה ולהפרעות אכילה. ובא למחלותינו בציון גואל.
תנועת חב"ש מכירים?
עוד לפני שיושם "חוק שעות עבודה ומנוחה", שהיה בהקפאה עמוקה במשך שנים רבות, ולפני עידן הקניונים הנפתחים כיום בשבת ליד כל עץ רענן, הגה הסופר אהרן מגד ז"ל את הרעיון להקמת תנועה בשם חב"ש. לא, אין מדובר בארץ של שכנתנו האפריקנית, אלא בתנועה של חילונים בעד שבת. היה זה על-רקע חילולי שבת המוניים על מגרשי הכדורגל, מתוך ריקנות ושעמום, שהסופר קרא להפסיק את המשחקים ולהפוך את השבת כנכס לאומי ליום המנוחה השבועי.
מגד יזם את התנועה לא מטעמי נוחות, כדי להפסיק את ההמולה המפריעה לשכנים, אלא מנימוקים אידיאולוגיים צרופים, בדומה לנימוקי השופטים בפסיקתם נגד הקמת המרכול בזמנו בגבעתיים.
דומני כי במקום התעסקות ציבורית עם תוכניות ריאליטי הריקות מתוכן, דוגמת "האח הגדול", או עם כיסאולוגיה פוליטית, הגיעה השעה להקים את תנועת חב"ש למען האקולוגיה הרוחנית של העם.
הטיפה המרה
ולקינוח, איך לא, כמצוַת היום, בדיחה על יין.
היֹה היה איש שיכור, שמשפחתו ביקשה בכל דרך לגמול אותו מהטיפה המרה. מֶה עשתה? הביאה אותו אל כיכר העיר, לצפות בשיכור אחר המתבוסס שם בקיאו, ואולי כצופה במחזה מן הצד, יסלוד מכך, ובסופו של דבר ייגמל מן היין. אלא שמיודענו 'התעשת' במהרה ושאל את עמיתו השיכור: מנַין השגת את היין המשובח הזה? וכל השאר היסטוריה.
פורים שמח!

תאריך:  24/03/2016   |   עודכן:  24/03/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עצור, גבול לפניך!
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
לפתוח חנויות בשבת
קארינה  |  24/03/16 18:54
 
- טענות שלוקות בחוסר ידע
חזקי שנאן  |  25/03/16 16:41
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות חגים ומועדים
יובל לובנשטיין
מדוע לאפשר יבוא ושימוש בסוג זה של חומר בגורם לנזקים אדירים למערכת אכיפת החוק, לעומס רב ולהקצאת משאבים מיותרת
חיים שטנגר
מתברר שאירוע של שמחה, שאין לו קורטוב וגרעין היסטורי-לאומי של ממש וגם/או קורטוב וגרעין דתי, סופו לכלות ולהיעלם מן העולם. היעדרה של שמחה אמיתית, הנעלמת משנה לשנה, הינה תחילת גסיסתו של אירוע שכזה. כל עוד לא ניצוק תוכן רוחני - חילוני וגם/או דתי, לפורים, סופם של ימי פורים אלה, להיעלם - לצערנו, כי רב - מן הארץ
תרצה הכטר
בבני ברק, אופן המימוש של האמירה "נהפוך הוא" מוכתב מגבוה על-ידי הרב לנדא. אף-על-פי שהטיעון הבא עשוי להתפרש כהזוי - אין בהנחיה זו דבר כלשהו יוצא דופן. ההנחיה של לנדא לתושבות בני ברק לחגוג את חג הפורים בביתן אינה אמורה לזעזע אותנו, הציבור החילוני
שמחה סיאני
יָדוֹ הָיְתָה פְּתוּחָה לְמַתַּן צְדָקָה בְּכָל עֵת וּבְכָל רֶגַע וּבְכָל דַּקָּה וְהִקְפִּיד הֶעָשִׁיר לְחַלֵּק מִשְׁלוֹחַ מָנוֹת לָאֶבְיוֹנִים, לַדַּלִּים וְלָעֲנִיִּים שֶׁבַּשְּׁכוּנוֹת וּלְשַׂמְּחָם בְּחַג הַפּוּרִים - כִּי כָּךְ רָאוּי שֶׁיַּחְגְּגוּ כָּל הַיְּהוּדִים!
אסתר שניאורסון גרי
לאחר הצהרת כורש, עליית עזרא ונחמיה ובניית בית המקדש, יש להישארות בגולה ולהשתתפות במשתה אחשוורוש רק משמעות אחת - פחיתות האמונה בקב"ה. מגילת אסתר יוצרת קריקטורה של המלך המתיימר למלוך על העולם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il