X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
רבי שמעון בר יוחאי נכנס למערה לשלוש עשרה שנים וחי שם מפירות עץ חרוב וממים בלבד, וידע שהשכר הטוב צפון לעתיד לבוא והקב"ה מקיים באדם את הפסוק "כל המקיים את התורה מעוני סופו לקיימה מעושר"
▪  ▪  ▪
ציון קבר רבי שמעון בר-יוחאי [צילום: מאיר וקנין/פלאש 90]

הגמרא במסכת שבת (ל"ג עמוד ב') מביאה על רבי שמעון בר יוחאי שהוצרך להתחבא מן המלכות ונכנס למערה ונעשה לו נס ונברא לו חרוב ומעיין של מים. ומובא במהרש"א, הרי היה פה נס בתוך נס, משום שעץ חרוב מתמלא בחרובים פעם בשבעים שנה מזמן הנטיעה ופה החרוב של רבי שמעון התמלא בפירות מיד.
והנה מובא בספרים הקדושים מדוע הקב"ה עשה נס שעץ חרוב יגדל לרבי שמעון בר יוחאי, הרי עץ חרוב לוקח שבעים שנה עד שגדלים בו הפירות וגם עץ חרוב זה פרי שלא בריא ולא טוב לגוף האדם, וכמו שהגמרא במסכת (שבת קנ"ד) אומרת, אין מרסקים את החרובים לפני הבהמה, שחרובים זה מאכל של בהמה. מדוע הקב"ה יוצר נס מעל הטבע, שעץ של שבעים שנה שיגדל ביום אחד ועוד העץ הזה הוא מאכל של בהמות, וידוע איך התורה הקדושה משבחת את רבי חנינא בן דוסא (ברכות י"ז) שרבי חנינא בן דוסא דיו בקב חרובין מערב שבת לערב שבת, למה כזה פרי נברא לרבי שמעון?
אלא אפשר לבאר ולומר יסוד גדול - הגמרא במסכת תענית (כ"ג) מספרת על חוני המעגל, שראה אדם זורע עץ חרוב, אמר לו: בשביל מה אתה זורע עץ חרוב, הרי שבעים שנה לוקח עד שגדל, אמר לו אותו אדם, שהוא זורע את זה בשביל הילדים שלו, אם כך חרוב ‏מסמל את הנטיעה לדורות וההשקעה לא בשביל יום אחד, אלא השקעה בשביל הבנים והנכדים, השקעה לעתיד.
וכך האדם נברא בעולם לזרוע ולראות את הפירות אחרי זמן, לא לחכות לפירות מיד, אלא לזרוע ולחכות לפירות לזמן, כמו שהגמרא במסכת עירובין (כ"ג) אומרת, "אשר אנכי מצווך היום לעשותם" (דברים ז'-י"א), היום לעשותם ומחר לקבל שכרם. ושכר מצוה בהאי עלמא ליכא. וכך בדברי תורה, גם אם אדם שותל דברי תורה וגם אם לא יראה את הפירות היום, אחרי זמן יראה את הפירות.
וזה מה שרואים אצל רבי שמעון בר יוחאי - רבי שמעון בר יוחאי נכנס למערה שלוש עשרה שנים וחי שם מפירות של עץ חרובים וממים, וכל בשרו נתמלא בבקיעין וסדקים מחמת החול, הקב"ה רצה לתת לו חיזוק שידע דלפום צערא אגרא וסוף הכבוד לבוא ואיזהו חכם? הרואה את הנולד, וידע שהשכר הטוב הצפון לעתיד לבוא והקב"ה מקיים באדם את הפסוק "כל המקיים את התורה מעוני סופו לקיימה מעושר" (אבות ד'-ט'). ואם אתה עושה כן, אשריך בעולם הזה וטוב לך לעולם הבא, אז אם כך, לכן נברא החרוב למאכלו, שהחרוב יסמן לרבי שמעון את ההשקעה ואת העמל ואת הטירחה של שבעים שנה עד שהחרוב גדל. וגם לפעמים עץ חרוב אדם לא נהנה ממנו, רק הבנים שלו; אותו דבר רבי שמעון, את שלוש עשרה השנים במערה ואת העמל והטירחה שהוא עמל וטורח במערה, מסמנים לו את התורה שהוא נמצא עכשיו, עמל ויגע ומצטער, שלעתיד לבוא יצאו ממנה פירות ושמחה וסוף הכבוד לבוא. לכן זה הפרי שהקב"ה יצר לרבי שמעון לסמל לו את הסמל הגדול שחרוב מסמל.

תאריך:  28/03/2016   |   עודכן:  28/03/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 כבוד האדם וחירותו
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הפרי של רבי שמעון
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מתוק מדבש כמה שזה אמת ל"ת
מוטי9  |  29/03/16 14:19
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יובל לובנשטיין
פיצול הקניות נעשה בעיקר, משום שאנו לא סומכים על רשתות המזון, אשר אינן עקביות ואשר דואגות כל הזמן לייקר את מוצריהן לצד "מבצעים מושכים", אשר מהווים בדרך כלל אחוז קטן מסך הפעילות שלהן
אלעזר לוין
הנה הפקידים המסתערים על פועלי הבניין המגיעים לארץ: רשות ההגירה, השב"כ, הרשויות המקומיות, המפקחת על הביטוח, רשם הקבלנים, הסתדרות פועלי הבניין, הסתדרות העובדים הלאומית, רשות המיסים, הרבנות הראשית
ראובן לייב
לא צה"ל הוא זה ששפט טרם עת את איש גדוד שמשון, אלא החייל הישראלי הוא זה שנטל את החוק לידיו כשהוציא להורג את המחבל
איתמר לוין
מה המשותף לתיקיהם של רונאל פישר והרב יונה מצגר? שניהם מתנהלים בבית המשפט המחוזי בירושלים, ובשניהם אפילו תחילת שלב ההוכחות אינה נראית באופק
איתמר לוין
הבעיה המרכזית במתווה הגז נובעת מן העובדה, שממשלת ישראל כבר הפרה פעמיים את ההסכמים עם הזכיינים. לנושא הזה יהיה צורך למצוא פתרון, כדי שהכנסת תאשר אותו ושבג"ץ לא יפסול אותו    למעט נקודה זו, רוב שופטי בג"ץ סברו שהממשלה פעלה כראוי במתווה הגז
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il