X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
תעשיית תרבות הפנאי תיירות, תקשורת ותרבויות אלו, הם מוקדי העניין והעיסוק של רוב הגמלאים. זאת כמובן בנוסף לעיסוקים המשפחתיים עם הילדים והנכדים, ולטיפולים הרפואיים והתרופתיים ההכרחיים בנסיבות הגיל והזמן
▪  ▪  ▪
שפע פנאי [צילום: נועם מוסקוביץ/פלאש 90]
גדול ונצחי
העולם גדול ונצחי, האדם קטן וזמני. לכן, המרוץ תמידי, לראות מירב אפשרי, אומר כל גמלאי...

העלאת תוחלת החיים, איכות החיים ורמת החיים של כלל התושבים ובפרט של רוב הגמלאים בארצות התעשייתיות, בעולם וגם בישראל, אפשרו את קיומו של עידן הפנאי, שמשמעותו היא היווצרות פנאי ותעשיות פנאי חדשות ומתפתחות.
בניגוד לעבר, בו הפנאי והנאותיו היו בלעדיים לקבוצות חברתיות סגורות ומצומצמות של השליטים, העשירים והמשכילים, הפנאי בימינו הוא נחלת ההמונים. חלק גדול מקרב קבוצות חברתיות רבות, ובכללן של גמלאים בישראל, מושפעות ונהנות מהיתרונות של עידן הפנאי ותעשיות הפנאי.
התוצאה של התפתחות זו הפכה את הגמלאים לכוח מוביל, אולי החשוב ביותר, בקרב צרכני תעשיית הפנאי ותרבות הפנאי. הגמלאים מהווים קהל יעד חשוב ביותר אצל תעשיות וארגוני התיירות, התקשורת, התרבות, התרופות, ההתנדבות וההשתלמות.
תיירות, תקשורת ותרבויות אלו, הם מוקדי העניין והעיסוק של רוב הגמלאים. זאת כמובן בנוסף לעיסוקים המשפחתיים עם הילדים והנכדים, ולטיפולים הרפואיים והתרופתיים ההכרחיים בנסיבות הגיל והזמן.
בדידות וריקנות
מצד אחד, עידן הפנאי מאפשר לרבים מקרב הגמלאים לעסוק ביצירה אישית ובפעילויות תרבותיות, חברתיות, רוחניות וקהילתיות רצויות. ואולם מצד שני, לחלקים אחרים מקרב הגמלאים, הפנאי הרב גורם לתופעות פסיכולוגיות קשות של בדידות וריקנות נפשית ורוחנית כאחד.
הטיולים למרחבי העולם, מוציאים את הגמלאים אל חוויות מרתקות, להכרת תרבויות וארצות, לאחר עשרות שנות עבודה, חסכון וגידול ילדים. הטיולים אל מעבר לים, מוציאים את הגמלאים משגרת חיים שוחקת אל עבר הגשמת החלום. כפי שנאמר בפתיח מאמר זה.
מניסיוני רב השנים, בהדרכת מטיילים ישראלים ברחבי העולם, למדתי להכיר מקרוב גם מאות רבות של גמלאים, שהטיול המאורגן העניק להם חוויות, הנאות והתרגשויות רבות, במסעות ובבילויים. למדתי שהגמלאים, בדרך כלל, הם החלק החברתי הרציני, הנוח והנעים ביותר להדריך אותו, בפסיפס החברתי הרב גווני בכל קבוצה.
המטיילים, ובתוכם הגימלאים, באים לטיול עם ציפיות ודרישות רבות. המדריך צריך לעשות כל מאמץ, אישי ומקצועי, להקדיש כל תשומת הלב האנושית והאישית לכל אחד, כדי למלא את הציפיות ולספק את החוויות וההנאות, שעבורן הגימלאים עמלו, חסכו והתכוננו.
טלוויזיה היא הכלי התקשורתי החשוב שהופך את ביתו של הגמלאי לאולפן הקלטות עולמי, המביא לו ולזוגתו את כל ההוויות, ההתרחשויות והתרבויות. כלי המספק מגוון עצום של מידע ובידור מקצה עולם עד קצה עולם.
חלק ארי של זמנו הפנוי של הגמלאי מוקדש לצפייה במסך הטלוויזיוני המעשיר אותו בהיצע מגוון מאוד של תוכנית אקטואליה, מידע, תרבות, דוקומנטריה, ספורט ועוד ועוד. הבית האישי הופך למקדש תרבות, מידע ותרבות, בזכות מהפכת התקשורת.
התחום השלישי של פעילות הגמלאים הם תחומי לימודי העשרה, בקורסים, בחוגים, בהרצאות ובהשתלמויות ובקשת רחבה ומגוונת של לימודים לא פורמליים, שתעשיית הפנאי מציעה.
טיול מאורגן הוא פסיפס אנושי ותשבץ לוגיסטי מסובך. המדריך הוא האיש שתפקידו לגשר בין אנשים בעלי רקע ונתונים שונים: בגיל, במקצוע, בהשכלה, בתחביבים, במנטאליות, ברצונות, בסקרנויות ובשיגעונות. חובתו לאזן בין הנחמדים לבין הבעייתיים בקבוצה. בין המתנשאים והסנובים לבין הבודדים, בין הצעירים למבוגרים, בין המשכילים יותר למשכילים פחות, בין עולים לוותיקים. המדריך הוא החבר והמפקד, המורה והפסיכולוג, הבדרן, המרצה להיסטוריה ולגאוגרפיה, יועץ תרבות ומומחה לפולקלור, לכספים, למנהגים, לקניות וגם אדם.

הכותב הוא מדריך תיירים ותיק ומנוסה.
תאריך:  29/03/2016   |   עודכן:  29/03/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
גמלאים ונהנים
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
נכתב בקוהלת רבא: "אין אדם
יוסי אבידור  |  31/03/16 10:10
2
שמחת החיים
מתתיהו(מתי) דוד  |  31/03/16 16:52
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוסף קנדלקר
גברים כמוני, בוכים מזה שאין להם מושג איפה ממקמים את הג'ק, אז הם מנסים במקום הלא נכון ומעקמים את הפח. אחר כך כשהאוטו מתרומם סוף כל סוף, הם נזכרים שצריך קודם כל לשחרר את הברגים
יוני בן-מנחם
ישראל חידשה את המשא-ומתן החשאי עם תנועת חמאס להחזרת גופות החיילים הנעדרים ממבצע צוק איתן אך לא ברור גורל שני האזרחים הישראלים שבידי חמאס. שיפור היחסים בין חמאס למצרים עשוי להחזיר את מצרים לתפקיד המתווך העיקרי בין ישראל לחמאס ולזרז עסקת חילופין
טל שלוש
החקיקה בישראל איננה מכירה בכלבי שירות לבעלי מוגבלויות דוגמת חולים אפילפטיים, אלא בכלבי נחייה לעיוורים בלבד. פירוש הדבר הוא כי אין תקצוב ממשלתי לנושא
בצלאל לביא
נתניהו, המוכיח פעם ועוד פעם כי הוא חזק מול מיקרופונים ורמקולים, לא קיבל את ההצעה כיוון שלא היה בטוח שיצליח להעביר אותה בכנסת
עמוס גלבוע
איש תקשורת אחד כתב כי קרויף שיחק בנבחרת הולנד בארגנטינה ב-1978 ולא הצליח להבקיע שער במשחק הגמר נגד ארגנטינה    ברור שהוא לא הצליח, כי הוא לא היה בכלל בנבחרת הולנד באליפות העולם בארגנטינה ב-1978    זהו מודל לתהום הרדידות של השגיאות והבורות אליו התדרדרה מרבית התקשורת שלנו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il