אין ספק שמשהו קורה בישראל בתחום הרגלי האכילה והקניה. נכון עדיין רואים הרבה מזללות ודוכני אוכל שאינן שיא הבריאות כמו chipstar המתמחה במכירת צ'יפסים בניחוח איטלקי ולא מעט פיצות וגלידריות, אבל
משהו בתחום התוכן קיבל תפנית שאומרת - תן לי אוכל בריא יותר וטרי יותר. השינוי ניכר בתפריטי המסעדות, אשר מזמן לא מתביישות להציע תפריט טבעוני ואו צמחוני, דרך מזללות להמבורגרים, שמציעות גם קציצה טבעונית וכלה בירידה חדה של סלטים כמו חומוס, סלטי כרוב עם מיונז ושאר המוצרים התעשייתיים וכמובן בצניחה תלולה במכירות מוצרי הבשר המעובדים.
רשתות השיווק מדווחות על עלייה חדה במכירות הטחינה הגולמית ומנגד ירידה של כ-10% במכירות סלטי החומוס המעובדים ואשר "מככבים" לא אחת בתשדירי התחקיר למיניהם, דבר המציע בבירור שאנשים מצביעים ברגלים ולא מושיטים את היד באותה קלות לסלטים המוכנים ומעדיפים להכין אותם בבית, עם חומרים שנמצאים בשליטה שלהם.
העדפת הציבור למוצרים טריים ופחות מעובדים, פוגעת גם במכירות מוצרי החלב למיניהם, וניכרת ירידה במכירות המעדנים עתירי הסוכר, לצד העדפת המוצרים הלבנים הפשוטים.
הירידה במכירות מוצרי החלב, רק בראשיתה והיא תעמיק ותתעצם, ככל "שהדור הצעיר" יתפוס חלק גדול יותר באוכלוסייה. דור זה אינו רואה במוצרי חלב הפרה מוצרים בריאים ומוכן לצמצם את צריכתם, לעבור למוצרים חילופיים כמו סויה וחלב עיזים ואף להימנע מצריכתם כלל.
הציבור מעדיף לקנות מוצרים בריאים יותר, ומעדיף לחמים אחרים תוך העדפה לקמח כוסמין, יותר ירקות טריים וגם קפואים. הרשתות אכן מקצות לירקות הקפואים שטחים נרחבים יותר, על חשבון הבצקים עתירי שמני הטרנס השונים וממשיכים לחפש מקורות נוספים לגיוון המקפיאים.
אין ספק ששינויים מהותיים אלא משפיע וישפיע על מהלכי חברות המזון המובילות וכבר שומעים וקוראים על מהלכי התייעלות בתנובה ולא ירחק היום שנשמע גם על מהלכים דומים בחברה המרכזית, אשר בנוסף למחלבת טרה, מתמודדת גם עם הירידה המתמשכת בצריכה של משקאות ממותקים ואפילו משקאות דייאט, לצד עלייה מתמשכת בצריכת המוצר הבריא - מים.
הידעת? לאנשים אשר מקפידים על קניית מוצרים בריאים, עריכת הקניות ברשת השיווק, היא
מסע קצר ביותר שכן הם לא פוקדים כלל את מדפי המתוקים, החטיפים, השימורים, הנקניקים והסלטים המוכנים.
חלק גם לא פוקד את מדפי הבשר, הדגים ומוצרי החלב ומתמקד בעיקר במחלקות הירקות, האורגני והקטניות - בתיאבון.