X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בסופו של יום, מדינת ישראל לא תראה שקל מהטלת המס על ענקי האינטרנט: מס הכנסה לא ייגבה בגלל האמנות למניעת כפל מס, ומע"מ יקוזז בידי בעלי העסקים שישלמו אותו
▪  ▪  ▪
יגבו עוד 17% [צילום: AP]

איוולת. ממש איוולת. מי חבר הכנסת שלחץ על מיסוי חברות הענק גוגל ופייסבוק? אתה מוזמן להגיע אלי למשרד, כדי שאסביר לך דבר או שניים על מיסוי. לא, אני לא מתכוון לקפוץ אליך למקום שבו אתה יושב. כי אין טעם שייווצר לי עוד נזק, בנוסף לזה שיצרת.
אבל לא בשבילך, אלא בשביל ציבור שלם אשמח להסביר למה למסות את גוגל ופייסבוק, זה לא פחות מאשר איוולת. כפי שאסביר, המדינה לא תרוויח שקל אחד מהתהליך הזה; היא רק תפסיד - יחד עם נזקים נלווים לבעלי עסקים קטנים ובינוניים.
רשות המיסים פועלת לפי אמנות מס שמשמעותן מניעת תשלום כפל מס. זאת אומרת, שגוגל או פייסבוק לא ישלמו יותר מיסים מאלו שהן חייבות לשלם במדינה שבהן הן ממוקמות. כך למשל, אם גוגל צריכה לשלם מיליארד שקל מס הכנסה (נניח בקליפורניה), כל תשלום מס הכנסה שתשלם במקום אחר בעולם, יקוזז מאותו תשלום.
אם פתאום תחליט מדינת ישראל הקטנה והחביבה למסות את גוגל ב-50 מיליון שקל סמליים - אלו יקוזזו מתשלומי המס של גוגל בקליפורניה. אבל רגע - יש אמנת מס. מדוע ארה"ב וקליפורניה יסכימו שישראל תפר את אמנת המס שבין ישראל לארה"ב? האם ייתכן שישראל תמסה על בסיס דעתה בלבד, ישות שמקום מושבה החוקי אינו בישראל?
אז זהו, שלא. מדינת ישראל יודעת טוב מאוד לא להפר אמנות מס עם מדינות זרות, אחרת אלו יפרו את אמנת המס מצידן ויגבו מס ביתר מחברות ישראליות שעובדות בחו"ל. אז מדינת ישראל מחליטה, בחוכמה יחסית, לא לגעת במס הכנסה. אבל מע"מ - זה סיפור אחר. מע"מ זה מס קנייה - מע"מ משלמים הקונים והם הרי תושבי ישראל. אז נהדר. נטיל מע"מ. רגע! מע"מ משלמים הקונים - לא גוגל ופייסבוק שהן המוכרות.
נניח שגוגל ופייסבוק מוכרות חבילות פרסום ב-1,000 שקל לחבילה. כעת הן ימשיכו לגבות 1,000 שקל, ופשוט יוסיפו מע"מ (לקונים - שהרי מע"מ הוא מס שמוטל על הקונים) של 170 שקל. לגוגל ולפייסבוק, לא יהיה אכפת שהוסף מע"מ למחיר. הרי מי שישלם את המס הוא הקונים - זאת אומרת: בעלי העסקים אשר משלמים לחברות הללו עבור פרסום.
אבל, שוב, רגע! בעלי עסקים הרי מתקזזים במע"מ. זאת אומרת, בכל חודש הם פונים למס ערך מוסף ודורשים חזרה את המע"מ ששילמו. אל תתבלבלו - המע"מ שישולם לגוגל ופייסבוק ויועבר למדינתנו, יוחזר לקונים בהחזרי המע"מ שלהם. המדינה לא תרוויח שקל! אם לא הבנתם, תקראו שוב את המשפט הקודם. אז למה המדינה עושה את זה? כי המדינה, רשות המיסים וכמה חברי כנסת מקבלים בימים אלה יחסי ציבור בחינם. ועוד בגוגל ובפייסבוק.
אם התהליך הזה יעבור, מדינת ישראל תבצע היערכות משמעותית לגביית מע"מ באמצעות גוגל ופייסבוק. חברות ענק אלו יבצעו היערכות משמעותית לגביית מע"מ מבעלי עסקים בישראל. מחירי הפרסום יעלו (בגלל היערכות החברות - לא בגלל המע"מ). זאת אומרת: יותר כסף יוצא מישראל למדינות זרות. מדינת ישראל מפסידה כספים כתוצאה מהיערכותה לגביית מע"מ. בעלי עסקים בישראל מציגים רווחים נמוכים יותר כתוצאה מהעלאת המחירים. בעלי העסקים ישלמו פחות מיסים בישראל.
דבר קטן נוסף: הבנקים יתעשרו עוד קצת, כי עכשיו הם גם יממנו את המע"מ שישלמו בעלי העסקים לגוגל ולפייסבוק. עוד מעמסה - בקטנה - על גב בעלי העסקים הקטנים. זאת אומרת: כולם מפסידים. חוץ מגוגל, פייסבוק וכמה בנקים. איוולת.

תאריך:  11/04/2016   |   עודכן:  11/04/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
איוולת לצורכי פרסום
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
כתבה שגויה מהיסוד
א 0  |  11/04/16 19:09
 
- כתבה נכונה מאד
גוגל צוחקת  |  12/04/16 08:56
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתן הרשקו
היא בהחלט הביאה את זה על עצמה בהתנהלות העסקית וכן בהתנהלות התקשורתית אשר בנתה אותה אבל גם הורסת אותה היום. ליבי ליבי עם כל הקונים שקיפחו את כספם והונו אותם ונותרו לדאבוני ללא כסף
עו"ד ליאור נוימן
רשות המיסים מציעה פרשנות חדשנית למונח "מוסד קבע", ותצטרך להתמודד לא רק עם ענקי האינטרנט הבינלאומיים, אלא גם עם המדינות בהן הם רשומים
רועי אורן
הגיע הזמן שתלמידי ישראל ייחשפו לתרבות העשירה של יהדות המזרח,ובתום תהליך זה הם יחליטו במה הם רוצים להעמיק אם בכלל
אפרים הלפרין
חזרתי מסין, אולי אסע שוב    ביום שני שעבר היה יום חג, נסעתי לשוק האלקטרוניקה של שנג'ן והבאתי בין היתר 3 רמקולים בלו טוס אחד לנו ואחד לכל אחת מהבנות    כשחיברתי ובדקתי, עלו לי בראש כמה תובנות
עו"ד יוסף ויצמן
דעות מנוגדות ביחס לטיפול בחייבים בהוצאה לטיפול נשמעו בכנס לשכת עורכי הדין באילת: היו שקראו לנקוט באמצעים דרסטיים, והיו מי שדרשו לנהוג במידת החמלה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il