X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
רמ"י רשות מקרקעי ישראל מפרסמת מכרזים רבים לבנייה בישובים ערבים, אך בפרסום כבר נאמר שיהודים אינם יכולים להשתתף בהם (אם מישהו בכל זאת מעוניין) אבל אינה מגבילה ערבים להשתתף במכרזים לבנייה בישובים יהודים. וכך השכונה החדשה בעפולה העומדת להיבנות תהיה ע"פ תוצאות המכרז ב'כשרות' ערבית למהדרין
▪  ▪  ▪
בנייה בעפולה [צילום: נתי שוחט/פלאש 90]

ידידים המתגוררים בעפולה סיפרו על ה'קומבינה' של הערבים לגבי מגרשים בעיר בגיבויה של רשות מקרקעי ישראל.
הם העבירו לידי את המכרז לחכירת מגרשים המיועדים לבניית 45 יחידות דיור, ואת תוצאותיו. יותר מ-300 תושבים הגישו הצעות, ומי זכה בכולן? לא צריך ניחוש פרוע, הרי בתוך עמנו אנו חיים. במגרשים זכו רק ערבים.
רמ"י רשות מקרקעי ישראל מפרסמת מכרזים רבים לבנייה בישובים ערבים, אך בפרסום כבר נאמר שיהודים אינם יכולים להשתתף בהם (אם מישהו בכל זאת מעוניין) אבל אינה מגבילה ערבים להשתתף במכרזים לבנייה בישובים יהודים. וכך השכונה החדשה בעפולה העומדת להיבנות תהיה ע"פ תוצאות המכרז ב'כשרות' ערבית למהדרין שבמהדרין.
בני עפולה נותרו מחוץ למשחק. הם נדהמו כאשר התפרסמו התוצאות והתברר שבעפולה הצעירה במקום המיועד לבניית קוטג'ים ובתים בודדים לא זכה ולו יהודי אחד... חלק מהמגישים פנו לעורך דין שהגדיר את העניין כ'קנוניה'. ההצעות שזכו הוגשו במספר זהה 255.555 שקלים. וכתבי הערבות להצעות הוצאו באותו יום, באותו סניף בנק בכפר כנא. המגרשים שונים במיקום, בגודל, ובכל זאת שווי ההצעות לכל מגרש היה חופף לכולם.
עורך הדין שלהם וקנין פנה לרמ"י ודרש לפסול את המכרז. הכול מתואם, קבע, זו קבוצה מאורגנת, וכך לא מתנהל מכרז תקין!. הוועדה החליטה להתכנס שוב (אולי כדי למנוע לזות שפתיים) אולי רק למראית עין, כי קבעה מיד לאחר מכן, שהכול היה תקין, ואם המלינים סבורים שהייתה 'תקלה' הם מוזמנים לאתר את האחראי לתיאום הפסול... הבנתם את זה? לא הם צריכים לבדוק איך כל המציעים הגישו את אותה ההצעה, ואת אותו סכום של ערבות בנקאית, אלא השליכו זאת על המערערים.
בלית ברירה ניגשו אלה לבית המשפט המחוזי בנצרת, ורמ"י ניסתה להראות שהיא עושה משהו בנידון, לפיכך היה שימוע בו הופיעו רק שישה מתוך 45 והם העדיפו לאמץ לעצמם את זכות השתיקה. אליהם התלווה מוחמד מוקארי בעל משרד מהנדסים בכפר כנא שהסביר שכל הזוכים הערביים אלה קרוביו ושהוא סייע להם...למשל אמר להם שזה המחיר ש'נראה' טוב בעיניו, וכולם רשמו את 'ההמלצה' שלו, הוא אמר להם שימלא את ההצעה במקומם, והם הסכימו, כי יש לו ניסיון...
לאנשי רמ"י שום דבר לא נראה מוזר. יש כאן את מוחמד והוא מתמצא, והוא מבין עניין, ועזר להם, כמו שעוזרים למשל לזקנה לחצות את הכביש, בכלל לא היה כאן שום תיאום מראש. יו"ר ועדת השימוע אילן דגני, אימץ בחום את דברי מוחמד והסביר שזה לא תיאום מראש, אלא 'חלופת מידע שעברה בקבוצה' 'בפירוש אסור לתאם, אבל מותר להחליף מידע, לא הייתה כאן כל מרמה'.
דגני גם הודיע כי רשות מקרקעי ישראל לא תמנע לעולם מערבים מלהתמודד במכרז יהודי, אבל בנייה בישובים הערבים תהיה אך ורק לבני המקום בלבד. סדר צריך להיות כאן.
והנה 'לבני המקום' שאולי פספסו את המודעות המכריזות על בנייה, הרי לכם: 12 - בביר אל מכסור, 288 - בירכא, 42 - בריחניה, ועוד ועוד, אוצו רוצו לבל תחמיצו.
ידידי המאוכזבים שבתם לא זכתה במכרז, הודיעו לי כי ילכו על קניית דירה מיד שנייה. הם כבר לא מאמינים במכרזים. הם גם לא מעוניינים להישמע ח"ו 'גזענים', הם יודעים שאסור להגיד משהו שבני השיח הנאור השרישו כל כך. אז 'סגרו' על כך שהכול בסדר.
וכמה מילים ליונתן יבין שהיה לנו הרבה מאבא שלו.וכך כתב - איני מעוניין שאיזה סמוטריצ'ית תהיה מיילדת של אשתי ההרה. ובכן יש לי הצעה מבריקה. לפנות לאחמד טיבי. הוא הרי רופא מיילד, יועץ של גדול רוצחי היהודים, מאז השואה- ערפאת, שייעץ לו איך להפיק תועלת מרצח, אדם בעל רוח וניסיון. אל תחמיצו.

תאריך:  12/04/2016   |   עודכן:  12/04/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אחמד טיבי / Ahmad  Tibi
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רז של מכרז
תגובות  [ 11 ] מוצגות  [ 11 ]  כתוב תגובה 
1
את נצר למשפחת רבנים ידועה.
הצעה לכותבת היקרה  |  12/04/16 11:11
 
- במומך אתה פוסל,
שוחר-שלום  |  14/04/16 23:28
2
נהדר
מודאגת  |  12/04/16 12:34
 
- חצי יום עבר, ורק 2 מעריצים.
גם אני מודאגת  |  12/04/16 16:31
3
על מאמרי האמת
אסתר הערכה והוקרה  |  12/04/16 14:01
4
המטרה הראשונה של רישום
יוסי אבידור  |  12/04/16 16:43
5
מאמר מצויין ומחכים של ד"ר אסתר
על אנשי בליעל   |  12/04/16 21:36
6
מכתמה של הגב אסתר
uksnhr   |  13/04/16 03:40
7
בוגדנות של יהודונים
נובל  |  13/04/16 11:51
8
כרגיל המדינה פועלת ומתקיימת רק
ציון מציון  |  13/04/16 15:33
9
ממש לא יתכן ! רק ענבל אור מרמה
סניל  |  14/04/16 17:00
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רו"ח אושר קידר
בסופו של יום, מדינת ישראל לא תראה שקל מהטלת המס על ענקי האינטרנט: מס הכנסה לא ייגבה בגלל האמנות למניעת כפל מס, ומע"מ יקוזז בידי בעלי העסקים שישלמו אותו
איתן הרשקו
היא בהחלט הביאה את זה על עצמה בהתנהלות העסקית וכן בהתנהלות התקשורתית אשר בנתה אותה אבל גם הורסת אותה היום. ליבי ליבי עם כל הקונים שקיפחו את כספם והונו אותם ונותרו לדאבוני ללא כסף
עו"ד ליאור נוימן
רשות המיסים מציעה פרשנות חדשנית למונח "מוסד קבע", ותצטרך להתמודד לא רק עם ענקי האינטרנט הבינלאומיים, אלא גם עם המדינות בהן הם רשומים
רועי אורן
הגיע הזמן שתלמידי ישראל ייחשפו לתרבות העשירה של יהדות המזרח,ובתום תהליך זה הם יחליטו במה הם רוצים להעמיק אם בכלל
אפרים הלפרין
חזרתי מסין, אולי אסע שוב    ביום שני שעבר היה יום חג, נסעתי לשוק האלקטרוניקה של שנג'ן והבאתי בין היתר 3 רמקולים בלו טוס אחד לנו ואחד לכל אחת מהבנות    כשחיברתי ובדקתי, עלו לי בראש כמה תובנות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il