X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
למה העליון לא חייב בהוצאות?

"התקשינו עד מאוד"

ביהמ"ש העליון הצטרף למחוזי ודחה בקשה סתמית ובלתי מובנת לתביעה ייצוגית - אך משום מה לא חייב את המבקש בהוצאות. מן הראוי שמי שמבזבזים בצורה כזאת את זמנם של הנתבעים ובית המשפט, ישלמו על כך במזומן
▪  ▪  ▪
נדרשה להשיב [צילום: יח"צ]

"התקשינו בכך עד מאוד". כך אומרים (18.4.16) שופטי בית המשפט העליון על נסיונם להבין מה בדיוק רצה מהם עו"ד כפיר בן-אדוה. יורשה לנו להשתמש באותה מטבע לשון ולומר, כי התקשינו עד מאוד להבין מדוע בית המשפט העליון לא חייב אותו בהוצאות.
הסיפור מתחיל בבקשה שהגיש בן-אדוה לאישור תביעה ייצוגית נגד חברת 012 סמייל. טענתו: החברה מציגה את עצמה בכמה שמות ומסתירה מלקוחותיה את שמה האמיתי. מתברר, ששופטי העליון לא היו הראשונים שנתקלו בקשיי הבנה מול בן-אדוה: גם שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, יצחק ענבר, לא הבין על מה הטרוניה והציע לבן-אדוה לחזור בו - אך הוא סירב.
כיוון שכך, נאלץ ענבר לכתוב החלטה, והוא לא חסך את שבטו מבן-אדוה. "הבקשה מנוסחת בלשון בלתי ברורה תוך שימוש בהלצות ובקוריוזים, שאינם תורמים, בלשון המעטה, להבנת הנקרא". יש בבקשה לא פחות מ-50 עילות תביעה, אך ברמה של כותרות בלבד; היא אפילו לא כללה תצהיר כנדרש. הנזק לו טען בן-אדוה בשם לקוחו - קרוב משפחתו, נועם בן-אדוה - התבטא בהוצאות שהיו לו כדי לגלות את זהותה האמיתית של 012. ואילו הנזק של הקבוצה - טען - בא לידי ביטוי בזמן שיקח לחבריה לקרוא את... הבקשה עצמה.
"גם הטיעון המשפטי של המבקש לוקה בסתמיות ובכלליות", המשיך ענבר. גם לא ברור כיצד חורגת התביעה מד' אמותיו של בן-אדוה (המבקש) אל העניין המשותף של הקבוצה הנטענת. ולבסוף: "אופן עריכת הבקשה מעלה על המבקש ועל בא-כוחו, כי אין ביכולתם לייצג את ענייני הקבוצה כהלכה". ענבר פסק שם הוצאות של 50,000 שקל.
בן-אדוה לא ויתר וערער לבית המשפט העליון, והשופט יצחק עמית אמר (לצד השופטים אליקים רובינשטיין וענת ברון): "הערעור שבפנינו, כמו התובענה הייצוגית שהתיימר המערער להגיש בבית משפט קמא, אינו מובן, וקשה 'לחלץ' מהערעור, מהסיכומים והתובענה מה העילה מושא התובענה הייצוגית. מכל מקום, ככל שעלה בידינו לרדת לסוף דעתו של המערער - וכאמור, התקשינו בכך עד מאוד - הרי שצדק בית משפט קמא בכך שדחה את הבקשה לאישור התובענה הייצוגית".
עמית גם הצטרף למסקנתו של ענבר, לפיה האדונים בן-אדוה אינם ראויים לייצג את הקבוצה - אם בכלל הייתה נמצאת כזאת. אבל אחרי הדברים הברורים הללו, מסיים עמית: "בנסיבות העניין, והרבה לפנים משורת הדין, מצאנו להימנע מלחייב את המערער בהוצאות". ואת זה, בכל הכבוד, קשה להבין.
012 נדרשה להשיב לערעור, ובית המשפט העליון בזבז עליו זמן יקר - כאשר ברור מפסק דינו, שלבקשה אין ידיים ואין רגליים ואפילו לא אצבעות. בנסיבות אלו, אם לשאול עוד ביטוי של העליון, דווקא היה ראוי שבן-אדוה המבקש ישלם הוצאות - ואולי אפילו הוצאות אישיות לבן-אדוה המייצג - כדי להרתיע אחרים מניהול הליכי סרק דומים.

תאריך:  20/04/2016   |   עודכן:  20/04/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"התקשינו עד מאוד"
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
לא חייבו אותו כי חטף מספיק
אורח  |  20/04/16 16:51
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יובל יועז
אריה אבנרי לא היה איש של אנדרסטייטמנט, של רמיזות    הוא לא רכב על גלים של הצלחה, אלא המשיך לפעול בצנעה, יום אחר יום, מפנה את תשומת הלב של התקשורת והציבור לעוולות שלטוניות ולעסקות מושחתות של הון-שלטון    מאחורי החזות המחוספסת הסתתר לב זהב
שמעון גרובר
דויד הכיר בעליונותם הטכנולוגית והצבאית של הפלישתים, ולכן, במקום להילחם בהם עדיף לכרות איתם ברית צבאית
אורי שרגיל
בשביל הגויים היהודים הם 'עדי ה", נקודה    כמה מעליב    הרחוב מוריד אותנו לרמה של גווילים, של פונקציה
מרדכי צבי
הקאדים והאימאמים (לא כולם כי יש שפויים אבל הם מעטים) מטיפים לאנדרלמוסיה ושליטה, כיבוש, ג'יהאד ושאהדה כדרך חיים (ומוות)    התרבות שהייתה ושצריכה להיות מעשירה ומלאת השראה, לפי ערך, רחוקה כרחוק מזרח ממערב כפשוטו. איפה היא? במזרח הרחוק? בהודו או בכוש?
שמעון זיו
מנסים לאמר לנו כי כיצד ייתכן שלאב ציוני, כמו מתי, בשר מבשרה של הציונות, נולד וחונך ילד כמו מיקו פלד, מאידך מי שקורא קצת את קורות חייו של מתי פלד מבין כי התפוח לא נפל רחוק מהעץ
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il