X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הנסיגה של ירדן מיוזמתה להציב מצלמות בהר-הבית היא כניעה לגורמים האיסלאמיים הקיצוניים בראשות השיח' ראא'ד צלאח. המהלך הירדני מעודד את הפלשתינים והם נערכים למאבק נוסף נגד החפירות הארכיאולוגיות בכותל הדרומי
▪  ▪  ▪
ראש ממשלת ירדן, עבדאללה א-נסור. נקודת מחלוקת [צילום: AP]

הלחצים שהפעילו הגורמים האיסלאמיים הקיצוניים על ממשלת ירדן שלא להתקין מצלמות ברחבת המסגדים בהר-הבית בירושלים נשאו פרי וירדן הודיעה כי היא חזרה בה מכוונתה זו.
ראש ממשלת ירדן עבדאללה א-נסור אמר ב-17 באפריל לסוכנות הידיעות הרשמית "פטרה" כי "ירדן הופתעה מהתגובות של חלק מהפלשתינים שחוששים מהפרויקט ומטילים ספק ביעדיו, מצאנו שאין הסכמה על הפרויקט הנ"ל והוא מהווה נקודת מחלוקת והחלטנו להפסיק לבצע אותו".
משרד ההקדשים של ירדן אמור היה להתקין בימים הקרובים 55 מצלמות שיתעדו, מסביב לשעון, את רחבת המסגדים על הר-הבית.
היוזמה להתקנת המצלמות הייתה ירדנית, שר החוץ האמריקני ג'ון קרי ראה ביוזמה הזו הזדמנות להרגיע את הרוחות בהר-הבית שהמתיחות סביבו הייתה הסיבה העיקרית לפרוץ "אינתיפאדת הסכינים".
קרי יצא לפני כארבעה חודשים ביחד עם ראש הממשלה נתניהו לארמון המלוכה בירדן ושם נתן נתניהו את הסכמתו למלך עבדאללה להתקנת המצלמות. הרשות הפלשתינית שיחקה משחק כפול בפרשה, יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס זעם על כך שלא הוזמן ביחד עם נתניהו לפגישה עם המלך עבדאללה.
כידוע, ירדן היא האפוטרופוס הרשמי על המקומות הקדושים לאיסלאם ולנצרות בהר-הבית,זאת על-פי הסכם השלום בין ישראל לירדן,שר החוץ הירדני נאצר ג'ודה נועד בחודש שעבר עם מחמוד עבאס ברמאללה ודן עמו בהתקנת המצלמות בהר-הבית.
מחמוד עבאס הודיע באופן רשמי כי הרש"פ לא תתנגד לעמדתה של ירדן בנושא אך על-פי מקורות בתנועת פתח היא פעלה מאחורי הקלעים לחמם את האווירה במזרח ירושלים כדי לטרפד את ההסכם בין ירדן לישראל.
כמה גורמים פעלו למנוע את התקנת המצלמות ובראשם השיח' ראא'ד צלאח מנהיג הפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית, אליו הצטרפו תנועת חמאס ומפלגת א-תחריר. השיח' רא'אד צלאח הוביל קמפיין נגד הצבת המצלמות שבמסגרתו גויסו גם שיח'ים מהמסגדים שעל הר-הבית להביע את התנגדותם לרעיון.
ברחובות מזרח ירושלים נתלו כרזות נאצה שקראו לפלשתינים לנתץ את מצלמות האבטחה שיוצבו על-ידי ממשלת ירדן. ההתקפלות הירדנית צריכה להדאיג מאוד את ישראל, היא מעידה על חולשתו של בית המלוכה הירדני וחששו מלהתעמת עם הגורמים האיסלאמיים הקיצוניים הפועלים במזרח ירושלים.
ההתקפלות הירדנית מהווה ניצחון של השיח' ראא'ד צלאח שהוביל את המאבק לשינוי ההחלטה והיא מחזקת את מעמדו ותורמת לביסוס תדמיתו השקרית, עליה הוא עובד בשנים האחרונות, כי ש "מגן על מסגד אל-אקצה" מפני ישראל.
ההתקפלות הירדנית מהווה גם סטירת לחי לממשל אובמה שכן שר החוץ ג'ון קרי היה השושבין של המפגש בין המלך עבדאללה לראש הממשלה נתניהו שבו סוכם על הצבת המצלמות.
החשש הפלשתיני היה מכך שישראל תנצל את הצבת המצלמות בהר-הבית כדי להשיג מידע מודיעיני חזותי שבאמצעותו תעצור מסיתים ומפירי סדר.
המצלמות שהציבה ישראל בשנים האחרונות בסמטאות העיר העתיקה בירושלים הוכיחו את יעילותן מבחינה ביטחונית וסייעו בלכידת מחבלים שעשו פיגועים, הפלשתינים חששו שישראל תצליח להתחבר למצלמות הירדניות שיוצבו בהר-הבית והדבר יסייע לה בפעילותה הביטחונית למנוע התפרעויות במקום.
הפלשתינים לא קנו את ההתחייבות של שר ההקדשים הירדני האיל דאוד כי המצלמות נועדו לתעד את ההפרות של ישראל בשטחה הר-הבית וכי הצילומים לא יימסרו לישראל.
ההתקפלות הירדנית היא תקדים מסוכן לגבי המשך השליטה של ישראל בהר-הבית,התיאום ההדוק בין ישראל לבין ירדן לגבי הנעשה בהר הופר וירדן העדיפה "לקנות שקט" בהר-הבית בתמורה לכניעה לגורמים האיסלאמיים הקיצונים.
להתקפלות הירדנית יהיו השלכות לגבי ההמשך, הפלשתינים יצאו מעודדים מכך שהצליחו לסכל את הצבת המצלמות הירדנית בהר-הבית והם ימשיכו במאמציהם לרתום את ירדן לצדם ולגייס אותה לפעילות האנטי ישראלית לגבי הנעשה במתחם הר-הבית ובסמוך לו.
היעד הבא של הפלשתינים הוא להפסיק את החפירות הארכיאולוגיות שעושה ישראל בכותל הדרומי בטענה השקרית כי החפירות מסכנות את היסודות של מסגד אל-אקצה וכי "הוא על סף קריסה".
ירדן יצרה תקדים מסוכן שיכרסם במעמדה הרשמי בהר-הבית, הפלשתינים לא יוותרו עד שלא יצליחו להדיר את ירדן לגמרי מכל מעורבות כלשהי בענייני הר-הבית.

תאריך:  20/04/2016   |   עודכן:  20/04/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות העולם הערבי
מרדכי צבי
הקאדים והאימאמים (לא כולם כי יש שפויים אבל הם מעטים) מטיפים לאנדרלמוסיה ושליטה, כיבוש, ג'יהאד ושאהדה כדרך חיים (ומוות)    התרבות שהייתה ושצריכה להיות מעשירה ומלאת השראה, לפי ערך, רחוקה כרחוק מזרח ממערב כפשוטו. איפה היא? במזרח הרחוק? בהודו או בכוש?
יורם אטינגר
הרחבת נוכחות אש"פ בלבנון מ-1970 האיצה את בריחת הנוצרים והפכה אותם למיעוט דל-שרירים. הקמת הרשות הפלשתינית ב-1993 החמירה את רדיפת הנוצרים ובריחתם מיו"ש. אבל, הוותיקן והעולם הנוצרי ממשיכים להקריב את המיעוטים הנוצרים במזרח התיכון על מזבח הפייסנות
יוני בן-מנחם
סעודיה הצליחה לגייס את מצרים לברית הסונית החדשה נגד התפשטותה של אירן במזרח התיכון. ישראל פעלה נכון כששיתפה פעולה עם מצרים בעניין האיים טיראן וסנפיר מכיוון שהדבר משרת את האינטרסים שלה
יוני בן-מנחם
ביקורו של מלך סעודיה במצרים וההכרזה על הקמת גשר ענק שיחבר את שתי המדינות נועדה לחזק את הברית הסונית נגד אירן. בתמורה לנאמנותה של מצרים פועלת סעודיה לחזק מבחינה כלכלית את שלטונו של א-סיסי ולמתן את התנגדות תנועת "האחים המוסלמים"
יורם אטינגר
בניגוד ל-320,000 הפליטים הערבים, 820,000 הפליטים היהודים לא נחלצו לטרור בארצותיהם, לא שיתפו פעולה עם צבאות פולשים ועם גרמניה הנאצית, ולא קיבלו מעמד פליט העובר מדור לדור
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il