X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כתומך במפלגת השלטון, וככזה ששם את הפתק מח"ל בקלפי, אני רואה באלטרנטיבה לשלטון כאינטרס מובהק שלי אלטרנטיבה כזו תחייב את הנציגים בהם בחרתי להתאמץ שבעתיים, לקום שעה קודה, שאם לא כן יאבדו את השלטון
▪  ▪  ▪
לפיד. לא לסמוך [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

את מי אני רוצה בשלטון, אני יודע, דעתי לא השתנתה מאז הבחירות, ובבחירות שמתי פתק מח"ל בקלפי. ועתה, עד כמה שהדבר יישמע מוזר, אני מבקש לחזק דווקא את אחד הגופים היריבים, על-מנת שיהיה אלטרנטיבה ראויה לשלטון, על-מנת שנציגיי יידעו שאם הם לא יעבדו בשבילי יומם וליל, ההחלפה שלהם לא תהיה מורכבת.
ומאחר שאין אלטרנטיבה כעת, ומאחר שללא שינוי יסודי בדרך החשיבה של יריבי הליכוד גם לא תהיה כזו בעתיד הנראה לעין, אני מבקש להציע תוכנית קצרה שאולי תועיל להיווצרות אלטרנטיבה ראויה.
ובכן מבין היריבות של מפלגת הליכוד יש מפלגה דמוקרטית אחת, מפלגת העבודה, ומאחר שאנו דמוקרטים בנשמה, אנו פוסלים על הסף מפלגות לא דמוקרטיות, מפלגות כאלה הן פתרון זמני לסקטורים מאוד מסוימים, פתרון ללא כל עתיד, כגון ליברמן לעלייה הרוסית, לפיד לשמנת של רמת אביב והרצליה וש"ס לחרדים בני עדות המזרח. מפלגות כאלה, גם אם שורדות מעבר לקדנציה שתיים, אינן מפלגות שלטון, אוויל משריש יהיה מי שייתן את ההגה בידיים של מנהיגים נישתיים ואנטי דמוקרטיים מובהקים שכאלה.
ומה שנותר כאלטרנטיבה שלטונית הוא מפלגת העבודה.
ומהם האתגרים של מפלגת העבודה בנסותה לשבות את ליבו של הבוחר? ובכן את האתגרים ניתן לחלק לשלושה עיקריים:
1. אידיאולוגיים
2. פרסונאליים
3. ציר הזמן
אידאולוגיים
מבלי שנכנסנו למערכת בחירות כלשהי, צצים ועולים הפערים האידאולוגיים בין תורת מפלגת העבודה ובין המציאות, בעוד מפלגת העבודה מברברת על שלום, המציאות המרה בשטח, כפי שמוכתבת על-ידי הצד השני, מראה לנו שמדובר בחלומות בהקיץ. ובתוך הפער הצבוע והשקרי הזה מסתובבת מפלגה שלמה הטוענת לשלטון וכל עוד לא תמצא דרך להשתחרר מהסחרור הזה, מעמדו של בנימין נתניהו מובטח לדורות רבים. העיתונאית והמחוקקת הדגולה הטוענת לכתר כבר ניסתה פעם אחת להחביא את הבעיה הזו מתחת לשטיח, והבוחר הישראלי עלה על הטריק הזול הזה והראה לה את הדלת, כעת היא מנסה שיטה אחרת, והבוחר יראה לה את החלון, בקיצור אפס סיכויים.
והאידאולוגיה יוצרת בידול חברתי וגאוגרפי. הפריפריה בישראל, אשר השורשים של רובה הם בארצות ערב, ובפריפריה מכירים את היריבים האכזריים שלנו הרבה יותר מאשר במרכז עם מקורותיו הפולניים, ובפריפריה מצפים למדיניות של יד קשה ואחראית בכל היבטי הביטחון, וזה בדיוק הפוך ממה שמקרינה מפלגת העבודה בימים אלה.
פרסונליים
מתוך הלאו האידאולוגי, אנו חייבים ללמוד על ההן הפרסונלי, יש רק פרסונות מאוד מסוימות שתוכלנה לדלג על משוכת הפער בין האידאולוגיה לבין המציאות, כי מנהיג רציני אצלנו אשר ייפגש בבוא היום עם מנהיג רציני בצד השני, עשויים לשנות גם את המציאות.
ולשם כך חובה על מפלגת העבודה להעמיד בראשה מנהיג ביטחוניסט, אשר לציבור אין כל ספק ביכולותיו, ואין כל ספק בכך שיעמיד את הביטחון בראש מעייניו, ובמקביל יחתור לשלום.
זה חייב להיות מנהיג במלוא מובן המילה, אדם ללא רבב, ללא שמץ של רבב, את הבן אדם הזה חייבת המפלגה לחפש בנרות על-מנת לתת לו, באורח דמוקרטי, את שרביט ההנהגה שלה. לצדו חייבת המפלגה לשים מנהיג חברתי, משכמו ומעלה, אשר יגרוף קולות מן הפריפריה.
ציר הזמן
ואם כל זה יקרה ערב בחירות – התועלת תהיה אפס, כל זאת צריך לקרות כאן ועכשיו
לישון טוב בלילה
את כמות האנשים אשר ישנו טוב בלילה עם שלי יחימוביץ' או יאיר לפיד כראשי ממשלה, אפשר לדעתי לספור על כף יד אחת. אך אם הציבור הישראלי לא יתעורר אנו נמצא עצמנו יום אחד עם עיתונאי או עיתונאית שבקושי ניהלו חנות מכולת בראש המדינה, וכאן מדובר כבר על סכנה לאומית של ממש.
מחובתנו כאזרחים ערניים להניע תהליכים פוליטיים כאלה אשר יאפשרו למפלגת העבודה ולליכוד להגביר כוחן על חשבון מפלגות הנישה המיותרות והמזיקות ובאופן שהציבור יחליט מידי פעם בידי מי מהן יהיו המפתחות, ובאופן שהבידול המדיני של מפלגת העבודה, לא יעיד על בידול ביטחוני, וודאי שלא יעיד על בידול חברתי.

תאריך:  24/04/2016   |   עודכן:  24/04/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
איך ניצור אלטרנטיבה לשלטון
תגובות  [ 13 ] מוצגות  [ 13 ]  כתוב תגובה 
1
אחרי נתניהו או משיח או לא צריך
קורןנאוה טבריה  |  24/04/16 14:20
2
טרם
שמ  |  24/04/16 14:40
3
כלומר, החלופה לנתניהו היא
סב  |  24/04/16 16:27
4
כלומר, החלופה לנתניהו היא
סב  |  24/04/16 16:36
5
אתה צודק , הלפרין , אבל הערה !
שלמה המגיב  |  24/04/16 18:15
 
- אז יאללה בוא נעשה ועדה מסדרת
ה.א  |  24/04/16 20:33
6
ואם הצעתך תתקבל ע"י הבוחרים
יוא"ב  |  24/04/16 22:12
 
- לדעתי העיתונאית תפסיד לעיתונאי
ה.א  |  24/04/16 23:03
7
דרוש שנוי בתוך הלכוד
אברהם שלום   |  25/04/16 00:57
8
פעם חשבתי כמוך
ארי כספי  |  25/04/16 07:27
9
מאמר טוב. משעשע התיאור של בעל
מאמר בהיר וצודק  |  26/04/16 18:45
 
- תודה, להבא אשתדל ל"ת
ה.א  |  29/04/16 12:05
10
"מחנה השלום" חי בטעות גמורה!
ל-אפרים אלפרין  |  28/04/16 08:09
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יצחק מאיר
השימוש המגונה בממון כדי להשפיע על תוצאות הבחירות שולל מרוב הציבור את הכוח להגן על עצמו.... טיבן של איגודים פיננסיים הופך אותן להוויות המסכנות את הבחירות הדמוקרטיות. לכן על החוק להגביל אותן כדי להכשיר את ההליך הדמוקרטי. זה לא קרה. זה לא קורה. וזה זולג. זולג מאמריקה לדמוקרטיות שראו בה מודל
אהרון שחר
מה ההבדל בין החייל היורה לחללי צוק איתן? הוא הוקרב בחייו, הם הוקרבו במותם! האם במבצעים קודמים לא נלחמנו בעליונות מוסרית? בוודאי, אך גבוהה ככל שהייתה (לטעמי מופרזת), עדיין לא הצליחה לספק את דרישות המוסר הגבוהות של הגולדסטונים והאנטישמים
אברהם הללי
הטמאים היום אינם טמאים במשמעות המלה שבַמִּלּוֹן, אלא לפי הסגנון. הטמאים הם אלה, אשר בחרו להיות "ָאֲטֻמִים", חליפי אותיות של המלה "טמאים". הם מקיפים אותנו, מבקשים להטמע בו ויחד עם זה בוחרים להשמידנו.
משה חסדאי
כניעה פירושה קבלה פנימית של הקיים    האדם נעשה פתוח לחיים    התנגדות היא התכווצות פנימית, התקשות קליפת האגו, הסתגרות    אם התריסים סגורים האור אינו יכול לחדור פנימה    כאשר ניכנע בתוכנו, כאשר אנו מוותרים, ממד חדש של מודעות נפתח
יורם דורי
כמעט כל הגופים היהודים המאורגנים האמונים על הקשר עם ישראל ממשיכים לפעול כאילו דבר לא השתנה. כאילו עדיין מדובר בברל ובשמרל. כאילו עדין מדובר באחים בנים של אותם זוג הורים. כאילו אנחנו עדיין עוסקים בדוד העשיר ובקרוב העני. לא מנסים לחשב מסלול מחדש
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il