X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הצהרתו של נתניהו שהגולן יישאר בידי ישראל, בכל הסדר או אי-הסדר, עתידי עוררה סערה פוליטית ההצהרה לא באה בחלל ריק, ולא הייתה פליטת פה פוליטית אלא נאמרה בישיבת ממשלה ברמת הגולן, עם משמעויות ברורות בנושא הנשיא ריבלין, ברמת הגולן, הצהיר בפני התושבים כי הגולן הוא נכס אסטרטגי לביטחון ישראל, והמשמעות מכך זהה לנאמר על-ידי נתניהו
▪  ▪  ▪
רמת הגולן [צילום: מרסלו סוס/פלאש 90]
הבהרה ברורה
הביקור של ביבי במוסקבה, בעניין התיאום הביטחוני בגבול סוריה, כולל אמירתו לפוטין שהגולן יישאר בידי ישראל, משתלב יפה במטרת ההצהרה. כלומר, ביבי הבהיר לפוטין, שלא ישלה את אסד בתקווה שישפיע על החזרת הגולן, בוודאי שלא במצב הפוליטי המעורער בסוריה ובמזרח התיכון.

"פוליטיקה מרגשת כמעט כמו מלחמה ומסוכנת ממש כמוה. במלחמה אתה עלול ליהרג רק פעם אחת, ובפוליטיקה הרבה פעמים" (ווינסטון צ'רצ'יל).
מומחים, פרשנים ועיתונאים מכובדים, יצאו בטענות וביקורת קשה על כך שלא היה צריך לעורר שדים משנתם והעיתוי לא מוצלח. היו שחשבו - שאפשר לחשוב כך, אך לא צריך לרוץ ולספר לחברה הבינלאומית. אך מה לגבי הצד האחר של המטבע? לאמור: ההצהרה הייתה בכוונה לעורר את השדים עכשיו, ולהסביר לפוטין, האיש החזק במזרח התיכון, שישראל לא מתכוונת לוותר על האפשרות לפגוע בשירות, במחסנים של החיזבאללה בסוריה, בדרכם ללבנון, גם אם הם חולמים על מטריה אווירית רוסית.
הצהרת הגולן היא גם בין היתר כרטיס ביטוח לתושבי רמת הגולן, שיכולים ורשאים לתכנן את עתידם לטווח ארוך, בתעשיה, בתיירות ובחברה. רמת הגולן היא חגורת הביטחון הצפונית של ביטחון מדינת ישראל. בקעת הירדן - חגורת הביטחון המזרחית. עוטף עזה - הגדר, אמצעים טכנולוגיים משוכללים, חגורת הביטחון של הדרום.
לא לשכוח שהמומחים והפרשנים בזמנו לחצו ודחקו בישראל להגיע להסדר עם אסד האבא, על רמת הגולן, היום הם לא מעיזים להשמיע קול, כדי לא להתבזות.
לא לשמוע למומחים ופרשנים
אפשר לשמוע, להאזין, לא להתרגש מהם, ולא להחליט על-פי פרשנותם, שהרי לאורך השנים האחרונות, הם לא צפו, לא ראו, ולא התריעו על מהפכים היסטוריים באזור ובעולם, כמו התפוררות ברית-המועצות, התעצמות פוטין, חצי האי קרים, אוקראינה, סוריה, האביב הערבי, מלחמת האזרחים בסוריה, הנעשה בעירק, אפגניסטן וכל הפרשה עם אירן והסכם הגרעין, כשהאירנים עושים צחוק מארה"ב ובמיוחד כאשר מעמדו של אובמה בעולם ובמזרח התיכון, נמצא על הפנים.
הסדר עם שכנינו
במזרח התיכון כוח, ועצמה צבאית הם יתרון ומתכון לביטחון ולקיום. לפיכך, לא נראה לי שבקרוב הרחוק, נראה הסדר עם שכנינו או פרטנרינו שלא מעוניינים, פוחדים מהסדר וברור גם שישראל לא תוותר על חגורות הביטחון שפורטו לעיל.
עם חג החרות שנמצא בעיצומו נמשיך לעצמאות ושגשוג בעתיד, תוך הפגנת נחישות, עקביות וביטחון במדינה, בצה"ל ובממשלה.

הכותב הוא עורך-דין, בעל תואר שני במשפטים, המתמחה במשפט פלילי, צבאי וציבורי, והיה בעבר מדריך בקורס קציני שריון, ראש לשכה של האלוף טל, פרקליט צבאי, יועץ משפטי ביו"ש וברצועת עזה, שופט צבאי בדרגת סא"ל, סגן פרקליט מחוז, משנה ליועץ המשפטי של מועצת העיתונות, שופט בבתי דין משמעתיים ופרשן משפטי בהווה.
תאריך:  26/04/2016   |   עודכן:  26/04/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
העם עם הגולן - וביבי גם
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
הכתוב ברשימת פכטר נכון ואמת.
העם עם הגולן  |  26/04/16 10:52
2
אסד כבר הפסיד את הצ"נס שלו
שבץ חלובה  |  26/04/16 13:27
3
אני דווקא הייתי מתחיל לדאוג
אלטע קאקער  |  26/04/16 13:51
 
- העם עם הגולן
ארי שאג  |  28/04/16 15:52
 
- קאקער,זורגדארך נישט...
ystmr123@gmail.com  |  28/04/16 18:32
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
יש להקים ועדת חקירה ממלכתית, שתמליץ בתוך חודשים ספורים על תוכנית פעולה מקיפה למיגור האלימות במגרשי הכדורגל. אם זה לא יקרה, איש מהפועלים בענף והסובבים אותו לא יוכל להתחמק מאחריות כאשר האלימות תגיע לכדי מעשה רצח
גסטון סיידמן
עלינו להבין כי אירן ניצלה את הואקום שנוצר במדינות אמריקה הלטינית במהלך 30 השנים האחרונות על-מנת לקדם את מטרותיה. עלינו אם כן לשאול, מה יקרה בשנים הקרובות אם מגמה זו של התקרבות ביחסי החוץ של אירן ומדינות דרום אמריקה תימשך
אפרים הלפרין
חבורת הנחנחים המנהלת את מפלגת העבודה לא אהבה את דברי חבר הכנסת מרגלית בסרטון שהפיץ, ומדוע? כי האגו המנופח שלהם, שמוביל את המפלגה מדחי אל דחי, לא מאפשר להם לומר "סליחה, טעינו". "לאורך כל הדרך טעינו, ולכן אנו מפנים את הדרך".
שמעון זיו
איזה סנקציות יש לשופטים כנגד ראש ממשלה שממלא את תפקידו? אין להם! ולכן הגיע הזמן שיאמר לשופטים - יש מגבלות לכוח שלכם עד פה!
ציפורה חלפון
מעבר לחרות האמיתית שאנו מחפשים ממתינה לה האנרכיה שלא תוביל אותנו לשום חרות שדיברו עליה אבותינו אלא תוביל אותנו לעבדות שתסתיים בחר(א)    ואולי הסדר הזה צריך לתקן בהגדה ו"להגיד" שהוציאנו מעבדות לעבדות ולהמשיך ולחלום על אותו חלום שאולי בלתי ניתן להשגה    אותו חלום תחת הכותרת חרות וחופש אמיתי מכל הגזירות שפוקדות אותנו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il