X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
יש חוסר שליטה בסכומים המסתכמים בעשרות מיליארדים. כל הכספים צריכים להיות מרוכזים אצל החשב הכללי. אם פעולה זו תתבצע או אז יוחלט כיצד להקצות את הכספים. להרחבת סל התרופות, משכורת חיילי החובה וניצולי שואה או להעבירם לגופים כוחניים המעוניינים להשתמש בכספים לפי סדר העדיפות שלהם?
▪  ▪  ▪
האפוטרופוס הכללי [צילום: יח"צ]

השבוע התבשרנו שהאפוטרופוס הכללי יוזם השקעת כספים הנמצאים ברשותו במיזמי השקעות חברתיות. המדובר בכספי עיזבונות שיורשיהם לא נמצאו. מתברר שבידי האפוטרופוס הכללי הצטברו כ-1.5 מיליארד שקלים אותם לאחר חמש עשרה שנים הוא מעביר לאוצר בקצב של כמה עשרות מיליונים כל שנה.שרת המשפטים הנמרצת בירכה על היזמה. היא כנראה רואה את עצמה יושבת על קופה ו"משקיעה" כספים, ניתן לנחש לאן הם יכוונו. אגב בידי האפוטרופוס יש כמה מאות מיליונים הנובעים מירושות שצוו לטובת המדינה. את היתרות הוא משקיע לרוב באג"ח של המדינה. במילים אחרות המדינה מלווה כסף לעצמה. הגיע הזמן שיושם קץ לשיטה נפסדת זאת.
משרד המשפטים אינו יחיד. קרן קימת לישראל הייתה שחקן מוכר בשוק זה. ההתחלה הייתה קשורה בגאולת קרקעות, שנחשבה לדבר קדוש, יש בינינו הזוכרים את התרומה לקופסה הכחולה מדי יום שישי. הגולם קם על יוצרו והקרן הפכה למוסד הזוי היושב על מיליארדים שקשה לו להשתחרר מהם. הוא מתנה את שימוש הכספים בקבלת הסכמתו. את העובדה שהמוסד פטור ממס או במילים אחרות המדינה מסבסדת אותו הס מלהזכיר. הוא הדין במפעל הפיס היוזם מלגות כאילו הוא טייקון המביא כסף מארץ לא נודעת ולא מכח פריווילגיה שנתנה לו ע"י המדינה. הטוטו גם הוא לא שונה מימנו. רשות שדות התעופה שהיא מונופול שנהנה מהגנת המדינה אינה מעבירה את עודפיה למדינה עקב התנגדות הועד. הנהלת הרשות מסכימה בשתיקה לגנגסטריזם זה. נמלי ישראל מחזיקים אחריהם. גם חברת החשמל מפרישה סכומים מיותרים לקרנות פנסיית העובדים.
מניתי מספר מוסדות אך התמונה ברורה - יש חוסר שליטה בסכומים המסתכמים בעשרות מיליארדים. כל הכספים צריכים להיות מרוכזים אצל החשב הכללי. אם פעולה זו תתבצע או אז יוחלט כיצד להקצות את הכספים. להרחבת סל התרופות, משכורת חיילי החובה וניצולי שואה או להעבירם לגופים כוחניים המעוניינים להשתמש בכספים לפי סדר העדיפות שלהם? שר אוצר יש רק אחד.

תאריך:  01/05/2016   |   עודכן:  01/05/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כל אחד נהיה שר אוצר
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
רעיון נכון ששווה בדיקה
הגיוני  |  1/05/16 09:23
2
התשעו
בעד העם  |  1/05/16 16:08
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
קלושים הסיכויים של משה קצב לקבל חנינה בנימוק שמצבו הנפשי הידרדר מאז נדחתה בקשתו לקיצור עונשו. בהליך חנינה - בניגוד להליך השליש - מי שממשיך להתכחש לעבירות שביצע, אינו ראוי ל"חסד ורחמים"
עמי דור-און
רבים מאישי הציבור במדינה התרחקו מאריה אבנרי מחשש שקירבה זו תזיק להם. אנשי עסקים התרחקו מפניו והיו כאלה שאף ברחו מקרבתו כאשר ינוס הגדי הרך מפני הארי מושחז השיניים
ד"ר חיים משגב
במפלגת "המחנה הציוני" יש הרבה נרגנות ודם רע - ויש בה את אראל מרגלית. איש מפחיד בעליל    זה לא האיש שהמפלגה הזאת צריכה. זה אדם שיוליך אותה לתהומות שיש בהם הרבה בהמיות - ומעט מאוד תקווה
דרור אידר
על מידת האוביקטיביות של ארגון Freedom House, שפרסם את מדד חופש העיתונות העולמי, אפשר ללמוד מהעובדה שלא חוק התועבה נגד ישראל היום פגע במדד חופש העיתונות, לא הניסיון לפגוע בהשמעת קול הרוב שהושתק במשך עשרות שנים, אלא עצם קיומו של קול כזה, עיתון שונה מהמקהלה הקבועה. אוי לאותה בושה. הם ילמדו אותנו חופש עיתונות מהו?
מרדכי ליפמן
לישראל צפוי עדיין מאבק קשה מאוד על חבל הארץ החיוני הזה. וכמובן לא רק עליו, אלא על תוואי הגבולות בכלל. האמירה של רה"מ ושל הממשלה כולה, הייתה צעד ראשון בכיוון הנכון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il