X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
הכיבוש ממשיך להתרחב מדי יום, וריבונות המדינה נלקחת ואובדת, ומוקמת בנגב מדינה בתוך מדינה אל מול פני ה"שלטון", שריו, שוטריו ויועציו המתעלמים כדרכם ממה שמתרחש
▪  ▪  ▪
בנייה בנגב [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]

היכן הוא שלטון החוק?
כל מי שיסע בחולו של מועד מבאר-שבע מזרחה, לכיוון ערד או דימונה, אמור להזדעזע מההשתלטות הבדואית הנרחבת וחסרת המעצורים. כך למשל, בכביש המוביל מצומת שוקת ועד לערד, לאורך כשלושים קילומטרים, הוקמו בניגוד לחוק עשרות ישובים הניזונים מגניבת קרקעות ומבזיזת אדמות המדינה. לפני שנים אחדות עוד היו אזורים פנויים מדרום לכביש זה, אך עתה הכל נשדד ונגזל כבמכירת חיסול, ואין בנמצא אפילו יישוב יהודי אחד.
הכיבוש ממשיך להתרחב מדי יום, וריבונות המדינה נלקחת ואובדת, ומוקמת בנגב מדינה בתוך מדינה אל מול פני ה"שלטון", שריו, שוטריו ויועציו המתעלמים כדרכם ממה שמתרחש. אדמות המדינה מתכרסמות ונאכלות ו"השלטון" מרים ידיו באוזלת-יד ובהכנעה.
איפה הם עכשיוכל המתראיינים החרדים ל"שלטון החוק"? האם כשמדובר בערבים אין חוק ואין שלטון?
היכן מוטלת לה עכשיו הסיסמה "מדינה יהודית ודמוקרטית" - כאשר בנגב מוקמת מדינה בתוך מדינה, שליהודי אין בה זכות לקנות בית וספק אם יוכל לעבור שם באין מפריע?
והיכן השוויון האזרחי?
המטיילים בפסח במרחבי הנגב והגליל היו יכולים להבחין גם בשוני הגדול הקיים בין הישובים הכפריים היהודים לבין הישובים הערביים. הישובים היהודיים מוקפים בגדרות, בשומרה ובשער חשמלי, אך דבר מכל זה אינו קיים בישובים הערבים. היהודים חיים בחשש ולערבים אין סיבה לחשוש.
זאת ועוד, בשטח הפתוח שבין הישובים ישנה הקמה נרחבת של מאחזים ערביים בלתי-חוקיים, אך המדינה אינה פועלת מזה שנים לפנות מאחזים אלה. לעומת זאת, יהודי אינו רשאי להקים בשטח הפתוח אפילו אוהל זמני לתקופת הפסח.
בנוסף לאפליה על בסיס לאומי יש כאן גם היבט כספי וכלכלי משמעותי שהרי הדבר מהווה סבסוד רב-ממדים של מרכיב הקרקע של הבנייה במגזר הערבי. כל בית בלתי-חוקי הנבנה על אדמה גנובה משמעותו מענק של מאות אלפי שקלים שניתן לערבים אך לא ניתן ליהודים.
התוצאה הנובעת מהבדלים אלה היא שבין הישובים הערבים קיים בדרך-כלל רצף טריטוריאלי ואילו בין הישובים היהודיים מוביל כביש הנשלט משני צידיו בשטח שנתפס ע"י ערבים. הריבונות היהודית-ישראלית מסתיימת בשפת הכביש.
אין ספק כי במצב דברים זה אין כל שוויון בין היהודים לבין הערבים. לרגל חג החרות - ניתן לומר כי חרות תהיה למגזר היהודי רק כאשר יהודים יוכלו גם הם לבנות מחוץ לתחומי יישוביהם, כפי שהערבים עושים במשך שנים.

תאריך:  01/05/2016   |   עודכן:  01/05/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מדינה בתוך מדינה
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
דומה הדבר
באום  |  1/05/16 10:25
 
- הפתרון היחיד טרנספר לירדן ל"ת
יוצא עירק  |  1/05/16 15:58
 
- ואין בילתו
נובל  |  1/05/16 19:53
 
- {{{ישראל כבר לא מדינת היהודים
עובדות ניתן לבדוק  |  1/05/16 21:14
2
ובאבו-גוש יקום מוסיאון לעראפת
צורר היהודים  |  2/05/16 08:01
3
גילוש תלמד אותנו מהו שוויון
משרדה מיותר  |  2/05/16 08:19
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ראובן לייב
קלינטון או טראמפ? זה לא משנה, כי קשה לסמוך על אחד מהשניים. שניחם אינם אנשים אמינים. הם יודעים להבטיח ולא לקיים. המסקנה משום כך היא ממש עגומה: הבטחה שלהם לא שווה שום דבר
יצחק מאיר
עכשיו, אדוני הנשיא יש לי הכל. אבל, אישית לחלוטין, ללא ראיות עליהן יכול פלוני לחלוק ואלמוני לתבוע אותי על ראיית תכלת בעיניים עכורות. היום אדוני הנשיא, אני חי בעידן בו התקווה הולכת ונסוגה ומתמעטת ומתרחקת
יעקב שטרכר
יש חוסר שליטה בסכומים המסתכמים בעשרות מיליארדים. כל הכספים צריכים להיות מרוכזים אצל החשב הכללי. אם פעולה זו תתבצע או אז יוחלט כיצד להקצות את הכספים. להרחבת סל התרופות, משכורת חיילי החובה וניצולי שואה או להעבירם לגופים כוחניים המעוניינים להשתמש בכספים לפי סדר העדיפות שלהם?
איתמר לוין
קלושים הסיכויים של משה קצב לקבל חנינה בנימוק שמצבו הנפשי הידרדר מאז נדחתה בקשתו לקיצור עונשו. בהליך חנינה - בניגוד להליך השליש - מי שממשיך להתכחש לעבירות שביצע, אינו ראוי ל"חסד ורחמים"
עמי דור-און
רבים מאישי הציבור במדינה התרחקו מאריה אבנרי מחשש שקירבה זו תזיק להם. אנשי עסקים התרחקו מפניו והיו כאלה שאף ברחו מקרבתו כאשר ינוס הגדי הרך מפני הארי מושחז השיניים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il