X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בשולי הכותרות: מדוע התעכב רבנו בחיי בהוצאת ספרו "חובת הלבבות? מה קורא בבית העם? משואה לתקומה המסע המיוחד לפולין העם עם הגולן? רווחי ההוצאה לפועל ולקינוח פסוקו
▪  ▪  ▪
גולן. במחשבה תחילה [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]

עמד במבחן
מדוע התעכב רבנו בחיי בהוצאת ספרו "חובת הלבבות? אם לא ידעתם, רבנו בחיי הקפיד לבחון את עצמו ואת מידת יכולתו לעמוד בכל מידה, לפני שכתב עליה בספר. נאה מקיים, ולא רק נאה דורש כבר אמרנו?
ואכן, איך לא, רבנו עמד בהצלחה בכל המידות שכתב עליהן בספר. רק מידה אחת, מרכזית ביותר, לא הזדמנה עדיין לפתחו כדי לסמן עליה וי. הייתה זו מידת הכעס הראוייה לשמצה.
פעם אחת הפליג הרב עם תלמידיו באניה. מדי יום היו תלמידיו מרותקים להרצאות המאלפות שנשמעו מפי הרב. אולם הדבר עורר עליו את קנאתו האנטישמית של רב חובל אחד. הכיצד זה, תהה, זוכה הרב להצלחה מהפנטת שכזאת? ומיד, בלהט יצריו, נטל דלי מים עכורים ושפך אותם על ראשו של הרב.
תכף ומיד נעמדו התלמידים על רגליהם האחוריות כדי לנקום את כבודו של הרב שנרמס. אך הרב הקדים רפואה למכה והפציר בהם להימנע בכך ולשמור על שתיקה מוחלטת. וכך היה. רק אז, כשראה שעבר בהצלחה את מבחן הכעס, כתב עליה והשלים את כתיבת הספר והוצאתו לאור.
אגף חורג
הספרייה העירונית 'בית העם' בירושלים הייתה כצפוי סגורה ביום העצמאות, וביום רביעי עבדו במתכונת ערב חג. אך משום מה באגף עיתונות וכתבי עת החליטו להאריך את חופשת החג על פני כשבוע שלם. זו לא הפעם הראשונה שהאגף החורג נהנה מחופשות קבועות (יום ד), ולא מעט מחופשות בלתי צפויות, בשל העדר כוח אדם, על חשבון, איך לא, ציבור הקוראים. מדוע מבקרי האגף, המשלמים ארנונה כדין, הם לקוחות סוג ב, בניגוד לשאר אגפי הספרייה?
רואים שש
כמה סמלי הדבר שבמלאת 68 שנים למדינת ישראל, שקמה בעקבות השואה, שהשמידה 6 מיליון יהודים, מספר היהודים השנה הוא למעלה מ-6 מיליון יהודים.
האין זה ניצחון מכריע על הנאצים, שבמדינת היהודים השלמנו את מכסת האוכלוסייה שנגדעה בשואה, כאשר הדמוגרפיה בארצנו ניצחה את הגזענות הנאצית הארורה, ומכאן אנו צומחים רק למעלה? תקומה מול שואה כבר אמרנו? לראות ולהאמין.
מסע מיוחד
כל הכבוד לפרויקט שחר, על שיתוף המוגבלים מכל הדתות במסע לפולין. מעֵבר לערך השוויוני, ולקבלת השונה בחברה, כמו גם התרומה הלאומית לחריגים - תפיסתם כחלק ממורשת העם והחברה, ובעקבות כך העלאת ביטחונם ודימויים העצמי - אי-אפשר להתעלם מהמשמעות ההיסטורית שיש לביקור מיוחד זה (תרתי משמע).
מדובר לא רק בניצחון לאומי נגד הנאצים, של עם ישראל החי וקיים, ובניגוד לגרמנים בשואה מעניק שוויון לכל האוכלוסיות, גם הלא יהודיות. לא פחות זהו הניצחון של החלשים והמוגבלים, שאותם ביקשו הנאצים לחסל, והנה הם כאן, מפגינים את נוכחותם במחנות ההשמדה.
העולם עם הגולן
פרפר אחד מתעטש וכל העולם משתעל, מכירים? האם זה לא בדיוק מה שקרה עם התבטאותו האומללה של סגן הרמטכ"ל יאיר גולן? מעבר לזילוּת השואה, בעצם ההשוואה המופרכת שערך בין היחס לפלשתינים לנאצים (והוא לא היחיד), העולם האנטישמי שאורב לישראל ללא הרף בפינה, חגג על דבריו. כפי שפורסם, הוא פתח פתח לגינוי ישראל ואישושו בדעת הקהל העולמית ומצד דיפלומטים במערב ובמזרח.
כבר חז"ל הזהירו בפרקי אבות: "חכמים היזהרו בדבריכם". אז כדאי שגולן, וכל קברניטי המדינה והצבא, יכניסו את זה טוב טוב לראש. בתפקידם הרגיש הם אמורים להימנע מדיבורים מיותרים, ולהיות מודעים לכך, שבעידן הרשתות החברתיות לכל מילה שלהם יש תהודה רחבה בעולם כולו. במחשבה תחילה כבר אמרנו?
העוול ושברו
כאילו לא די בעיקול נכסי חייבים, שרבים מהם נמנים עם האוכלוסיות החלשות, דוח מבקר המדינה מצביע על כך, ש-90% (אתם קוראים נכון) מהתשלומים הנדרשים להוצאה לפועל הם על ריבית ושכר טירחה לעורכי דין. רק 10% מהתשלום הוא על החוב הממשי. זאת מלבד טעויות קריטיות אחרות (לטובת ההול"פ, איך לא) בחישובי הריבית. מה הפלא שהחובות תופחים תוך זמן קצר לממדים הזויים ובלתי נסבלים?
טוב מאוחר מלא כלום. אך כיצד זה שתחת עינה הפקוחה של הממשלה, ומשרד המשפטים, המושתת לכאורה על יסודות הצדק, מתרחש זה שנים רבות, עוול חמור כזה? לאן הגענו?
ראוי לערוך רפורמה מיידית וארגון מחדש בארגון הכושל, הנשכני והמנופח הזה, הנבנה מעוולות לציבור, כדי למנוע עיוותים אלה בעתיד, ולמען הצדק שייעשה וגם ייראה. יתר על כן, על ההול"פ להחזיר את כל הכספים השמנים שגבתה שלא בצדק מהחייבים עד כה. ובא לציון גואל. לתשומת לב הכנסת ומשרד המשפטים.
פסוקו
לראשונה ראש עירייה מוסלמי בבירת אנגליה: לונדון כבר קאן
זינוק נשיאותי: מַקְס - דונאלד טראמפ?
חותמת גומי: גּוּמְאֲוִיר
קידושין: שובֵר חופות
סיוון בלי רהב - ויתרה על הנחיית חידון התנ"ך: בצעד מאיר
קַדש עצמך - אהבת חינם: LOVE FREE
JEWEL A IS JEW (יהודי הוא תכשיט).

תאריך:  16/05/2016   |   עודכן:  16/05/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ראובן לייב
111 שנים בדיוק אחרי שיצאה לראשונה מחיפה - תצא ממנה בחודש אוקטובר הקרוב מהדורתה המחודשת, אך הפעם, בשל מגבלות אסטרטגיות, במסלול מקוצר יותר מבעבר, ותגיע בסופו של דבר עד ירדן, במקום עד לסוריה מקודם
שמעון גרובר
כספי החוסכים בקרנות הפנסיה ובקופות הגמל מופקרים בשוק ההון    מהיכן יגיעו הכספים לתשלום הדיבידנדים? מה הבעיה?!
עו"ד צבי שוב, עו"ד אריאל פל
ביטול הלכת קנית: בית המשפט העליון קובע, כי יזם בתקופת פיתוח נמצא במעמד של חוכר לדורות לצורך תשלום של היטל השבחה
עידן יוסף
מדוע אצה הדרך של שר האוצר לקדם שבוע עבודה המקוצר אחת לחודש, בו-בזמן שבנושא דנה ועדה בינמשרדית שהקימה הממשלה ואמורה להגיש המלצותיה בחודש הבא?
אליעזר רפופורט
מדוע הנכבה היא הדבר הטוב ביותר שקרה לערביי ישראל מאז ומעולם    ומדוע על כל יהודי להפנים שמלחמת תש"ח יכולה הייתה להסתיים אחרת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il