X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
למרות שאזרחי ישראל לכאורה חיים טוב, עדיין ישנם מחדלים הטעונים תיקון זוהי הסיבה המרכזית לכך שדניאל וברק טועים בהערכותיהם המלומדות
▪  ▪  ▪
ברק. חושש [צילום: פלאש 90/פלאש 90]

מדינת ישראל מכונה לא פעם "הדמוקרטיה היחידה במזרח-התיכון" מכיוון שהיא המדינה היחידה אשר מאפשרת למגזרים שונים לבטא את עמדותיהם ללא חשש שמהן הם יפגעו כתוצאה מכך.
אך בתקופה האחרונה נראה שקיימת סתירה בין מדד האושר בו ממוקמת מדינת ישראל במקום גבוה, לבין העובדה שברגע שמגזר מסוים לא מסכים עם דברי אדם המייצג מגזר אחר, הוא ישר הופך מטרה נייחת לאותה קבוצה המיידה בו בליסטראות.
ביום שישי האחרון נאמרו בשני מהדורות החדשות המרכזיות של הערוצים המסחריים שתי אמירות משני דוברים שונים המייצגים סתירה זו.
פירוט לגבי האמירות של שני האישים
1. ראשון הדוברים היה הפרשן הצבאי של חדשות 2 רוני דניאל אשר אמר בגילוי לב שבמציאות הנוכחית הוא לא היה ממליץ לילדיו לגור בארץ.
2. הדובר השני הוא שר הביטחון וראש הממשלה לשעבר אהוד ברק אשר אמר בחדשות ערוץ עשר כי הוא מזהה ניצני פאשיזם בממשלה בהרכבה החדש.
אין ספק ששני הדוברים מבטאים געגועים לארץ ישראל הישנה והטובה אשר גדלה על ערכי עבודת האדמה, עזרה לזולת, מתן דוגמה אישית, מלחמה על הבית וכ"ו. אך מדינת ישראל עוברת שינוי בשנים האחרונות החל ממתן ביטוי לאוכלוסיות אשר הודרו שנים רבות מהשיח הציבורי ועד המלחמה הפרטית של כל אזרח על תנאי מחיה בסיסית.
פרשנות לדברי השניים
1. רוני דניאל מזהה את התחזקותן של אנשי הציונות הדתית והמתנחלים אשר הזרמים הקיצוניים שבתוכם מאיימים על ראש הממשלה נתניהו, ולכן מינויו הצפוי של ח"כ ליברמן לתפקיד שר הביטחון אמור לשכך זרמים אלו עד המאבק הבא ביניהם.
כמוכן, המחסור ביוזמה ודוגמה אישית בקרב ציבור הפוליטיקאים מראה שלישראל אין תוכנית מדינית, כלכלית, חברתית, ולא ברור לאזרחי ישראל לאן המדינה הולכת בנושאים השונים.
2. אהוד ברק השוהה בימים אלו בניו-יורק לצורך עסקיו מזהה את עלייתם של מפלגות השמאל הקיצוני אשר החלה ביבשת אירופה, והגיעה עד לקמפוסים המובילים בארצות-הברית, והוא חושש שהתופעה העולמית תגיע עד לשערי מדינת-ישראל (כך שבקרוב לא יוכלו אזרחי ישראל לטוס לחופשה מעבר לים). לכן, לא ברור לי למה הוא לא חוזר לארץ,מפשיל שרוולים ויוצא להגנה על גבולות הארץ (כמו שעשו החלוצים בסוף המאה ה-19).
אך אני לא מצפה זאת מברק אשר התכוון להתנהלותה של הממשלה בהרכבה החדש ולא למצב החברתי השורר כיום במדינת-ישראל.ברק טועה כי עדיין בישראל לא עולות לשלטון מפלגות קיצוניות המונעות משנאה למגזר כזה או אחר, ורוני דניאל טועה כי גוש המרכז שהוא הגוש הגדול המדינה לא משכיל להתאחד בגלל שיקולי אגו כאלו או אחרים.
אם נתעלם מהמתחים הקיימים בין הקבוצות השונות, נגלה שמדד האושר הוא מדויק, זאת משום שהאזרח הישראלי למד להתנהל נכון מבחינה כלכלית. לא הכל מושלם במדינת ישראל,והגיע הזמן שמישהו ירים את הכפפה ויגייס צוות מומחים כדי לשפר את הטעון תיקון.

המחבר הנו בלוגר ופטריוט אמיתי
תאריך:  25/05/2016   |   עודכן:  25/05/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אהוד ברק  רוני דניאל
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יורם הר-לב
לדעתי ההבדל העקרוני בין השקפות העולם הוא הדגש ששמים על טובת הפרט מול טובת המדינה    אלו, חלילה להם מלאכול חזיר, ואלו חלילה להם מלאכול בשר
אפרים הלפרין
בואו ננסה להבין מה חימם, לפחות לכאורה, את היחסים בין בוגי יעלון לראש הממשלה, בואו ננסה להבין אם יעלון הוא כזה צדיק תמים כפי שהוא מנסה לצייר את עצמו.
עו"ד ורו"ח רמי אריה
בית המשפט העליון שב וקובע: רכישה ומכירה מהירות של מקרקעין יחויבו במס הכנסה מלא, משום שמדובר בעסקה פירותית ולא בהשקעה
רפי לאופרט
"צה"ל מורה לחיילים שאינם חבלנים לבדוק גופות מחבלים" - האמנם?    תפקידו של הצבא הוא להגן על אזרחים, תוך מיזעור הפגיעה בחיילים
עו"ד ורו"ח רמי אריה
בית המשפט המחוזי קבע בפסק דין חץ המזרח: חברה שלא בדקה מי עומד מאחורי החשבוניות שהופקו לה - נושאת באחריות כאשר התברר לאחר מכן שמדובר בחשבוניות פיקטיביות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il