X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
נהג שהואשם בדיבור במכשיר סלולרי בזמן הנהיגה, זוכה בין השאר משום שהשוטר לא רשם כנדרש בדוח את כל פרטי המכשיר
▪  ▪  ▪
[צילום: AP/Luca Bruno]

נהגים רבים שמוגש נגדם כתב אישום בגין עבירות תעבורה, חוששים (בצדק) מכך שבמצב של גרסה מול גרסה עמדתם מול המשטרה נחותה. אין זה חשש לא-מבוסס, שכן עיון בשורה ארוכה של הכרעות דין בבתי המשפט לתעבורה מעלה, כי המהימנות של השוטר בשטח נהנית מתמיכה רחבה. עם זאת, לעתים נאשמים יכולים להשיג את הזיכוי המיוחל בשל התנהלות לקויה של השוטרים באירוע.
האם ידעתם שכאשר שוטר תופס נהג מדבר בטלפון נייד בזמן נהיגה, עליו לרשום בדוח את מלוא הפרטים של המכשיר הסלולרי כולל מספר, דגם ותיאור? אי-עמידה בתנאי זה עשויה להביא לזיכוי הנאשם בהעדר ראיות אחרות שמפלילות אותו בביצוע העבירה. כך בדיוק אירע במקרה הבא. מדובר על נאשם שהוגש נגדו כתב אישום בגין שימוש בטלפון נייד בזמן נהיגה, ואשר זוכה (2.5.16) בבית המשפט לתעבורה בפתח תקוה.
בעדותו טען השוטר, כי הוא ראה את הנהג נוסע כאשר הטלפון הנייד צמוד לאוזנו הימנית. מתנדב משטרתי שהיה אף הוא בניידת מסר עדות, לפיה הוא לא ראה את ביצוע העבירה בפועל, אלא רק שמע עליה מהשוטר שעימו. הנהג טען, כי הטלפון היה בהתקן הדיבורית ולא הוחזק בידו כלל.
בית המשפט נדרש אפוא לבחון מקרה קלאסי של גרסה מול גרסה, וכבר בשלב ראשון מצא השופט טל פרי סתירות מסוימות בגרסתו של השוטר, כגון לגבי מספר הרכבים בין הניידת לבין רכב הנאשם. עוד צוין מידע רלוונטי שהיה חסר בדוח, כמו מקום עצירת הרכבים, מרחק העצירה ממועד ההבחנה בעבירה, מצב התנועה וכדומה.
בית המשפט התייחס לעניין נוסף, והוא העובדה שהשוטר לא רשם בדוח תיאור פרטים מלא של המכשיר הסלולרי. הודגש, כי שוטרים שעוסקים באכיפה בתחום התעבורה ונתקלים בעבירה של שימוש בטלפון נייד בנהיגה, צריכים לציין את מספרו של הטלפון הנייד וכן את תיאור המכשיר. במקרה שלנו, השוטר לא היה יכול לציין בפני בית המשפט את מספר הטלפון של הנאשם, סוג הטלפון או צבע המכשיר.
מעניין לציין, שהמחדל המשטרתי כאן לא היה הפעם הראשונה שסוגיה זו מונחת לפתחן של הערכאות המשפטיות. רק לאחרונה בית המשפט העליון עסק בבקשת רשות ערעור של נהג בעניין דומה. שם דובר על שימוש בטלפון נייד ושוטר שלא רשם את פרטי המכשיר ומספר הטלפון. בפסק הדין בעליון הודגש, שהנהג בעצמו ביקש מהשוטר לרשום את הדברים אך הלה סירב. למרות שבקשת רשות הערעור של הנהג נדחתה בבית המשפט העליון (לאחר שערעורו נדחה גם בבית המשפט המחוזי), השופט אורי שהם הביע את מורת רוחו מהתנהלות השוטר באירוע, עד כדי כך שנציגת המדינה בדיון התחייבה לחדד את הנהלים.
לסיכום: דיבור בטלפון סלולרי בנהיגה מסוכן, ויכול לגרום לתאונות קשות וקטלניות! בכל זאת, אם קיבלתם דוח תנועה על שימוש או החזקת טלפון סלולרי בנהיגה, לפני שאתם משלמים את הדוח - תקראו אותו בעיון ותבדקו האם נרשמו בו פרטי המכשיר הסלולרי.

הכותב הוא משנה לראש לשכת עורכי הדין וחבר הוועדה המייעצת למינוי שופטים.
תאריך:  29/05/2016   |   עודכן:  30/05/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אורי שהם / Uri Shoham
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
זיכוי סלולרי
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
רעיון מקורי בהחלט!!
לאהלה  |  29/05/16 18:25
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ענבל בר-און
נתניהו תמך בהינתקות, אך התפטר מממשלת שרון ברגע האחרון, כדי למשוך עוד ועוד את קבלת ההטבות כשר    מן הציבור העני והמוחלש הוא דורש להדק חגורה, בזמן ששלו נקרעת מרוב משמנים והטבעות
יואב יצחק
עם מינויו למפכ"ל המשטרה זכה רוני אלשיך לדברי הלל ושבח    חברי כנסת, שרים, כלי תקשורת, אישי ציבור, שופטים, פרקליטים, שוטרים וקצינים ומי לא - רובם ככולם הביעו בו אמון מתוך תקווה שהאיש הזה יחלץ את המשטרה מהסיאוב שפשה בה    אך כגודל הציפיות, כך האכזבות: אלשיך נותן ידו למושחתים, מכשיר שרצים ומטרידים, מקדם שוטרים שכשלו וסרחו, מקדש וסופד לקצין משטרה שהתאבד ערב מעצרו בגין עבירות שוחד וגם מבטיח להנציח מורשתו - מורשת השוחד והמרמה
יוני בן-מנחם
התפטרותו של השר אבי גבאי היא כתב אישום חמור נגד מדיניות נתניהו והדחת שר הביטחון יעלון    הממשלה המורחבת איננה מתכון ליציבות והציבור כבר חושב על תחליף למפלגת הליכוד בראשות נתניהו
עמוס שריג
בעוד שעבור זהבי עובדים עשרה שחקנים על כר הדשא, הרי שברדה עובד עבור עשרה שחקני באר שבע    יחי ההבדל קטן-גדול    לכן ייטב היה אם זהבי היה מתקשר לברדה ומברך אותו על אליפות קבוצתו ועל בחירתו כשחקן העונה, וזאת במקום ליילל ולהתבכיין    לא כל זהב(י) נוצץ...
צ'לו רוזנברג
אם מדינת ישראל באמת חשובה לנתניהו, עליו להודיע על התפטרותו    אם ביטחון העם באמת נר לרגליו, נתניהו חייב להסתלק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il