X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי והפעם - דיוקנה של תקופה, אין תקציב, החטיאו, להמציא שוב את הגלגל ועקב אכילס
▪  ▪  ▪
בריק. מילים כדורבנות [צילום: יוסי זליגר/פלאש 90]

א. איש אמיץ
יובל אפרת לא הספיק להחזיק את המראה, הספר שכתב. ספרו מתאר את מעלליו כנער, שגדל בגבעת ברנר, כטייס וכאדם.
אפרת היה איש אמיץ, שלא חשש להתמודד עם אתגרים. כשהיה סגן-מפקד טייסת אוראגאן, נפצע אפרת קשה ברגלו בדקות הראשונות של תקיפת שדה-התעופה באל-עריש בפתיחת מלחמת ששת הימים. הוא חזר לשדה בלוד, ולמרות פציעתו הקשה הנחית בשלום את מטוסו. בזה הסתיימה הקריירה שלו כטייס קרב, והוא נכנס להתמודדות הקשה ביותר בחייו - החלמה ושיקום. בתום התהליך הוסב לטייס מסוקים, ובמלחמת יום הכיפורים פיקד על טייסת יסעור. אחר כך, עד פרישתו לגמלאות, היה טייס באל-על
אפרת ידוע למי שמכיר היטב את מלחמת יום הכיפורים משלושה אירועים דראמטיים - (א') הנחתת תותחים יבילים על הר עתקה, בעורף המערך המצרי, כדי להפגיז את המערך המצרי; (ב') חילוץ סיירת הצנחנים מעורף המערך הסורי; ו-(ג') הנחתת מילואי הצנחנים על החרמון במבצע "קינוח" לכיבושו. על המבצע הנועז בהר עתקה עוטר אפרת בעיטור המופת. בצבא אחר היו מעטרים את אפרת על שלושת המבצעים, לפחות. את הספר, המראה ליובל אפרת, קיבלתי בעותק אלקטרוני מהספרייה הדיגטלית של מכון פישר למחקר אסטרטגי אוויר וחלל, וקראתי אותו (281 עמ'), כמעט מבלי יכולת להניח את הספר, עד שסיימתי את קריאתו. אפרת כתב היטב ספר מרתק וקולח, שמשרטט את דיוקנו כלוחם אמיץ, שלא נכנע והעז. זה גם דיוקנה של תקופה ודיוקנו של דור.
ב. בעיות בתחזוקת ספינות
קבוצת הספינות של נושאת-המטוסים דוויט ד' איזנהואר יצאה להצבתה במסגרת הלחימה בדאעש למרות שאין למפקדיה די חלפים לתחזוקתה.
חיל הים האמריקני ניצב בפני בעיה כיוון שמצבת כלי-השיט שלו קטנה מהתקן, והוא נדרש להתמודד עם זירות שונות. יתר על כן, הקיצוץ בתקציב ההגנה האמריקני הביא לכך, שתחזוקת כלי-השיט וכלי-הטיס בחיל הים לקויה. הפתרון - קבוצת אייזנהואר עברה לקאניבליזציה - שימוש בחלקים, שנלקחים מכלי-שיט בקבוצה.
ועדת הסנאט לכוחות מזוינים שמעה עדויות על קשיי התחזוקה בחיל הים כשהתכנסה לדיון סגור. בפני הוועדה הוצג בשבוע שעבר דוח של מערכת הבקרה של הסנאט (GAO), שקבע שכוננות חיל הים נפגעת עקב קשיי התחזוקה.
בינתיים, עקב הקיצוצים בתקציב, הוארכו סבבי התחזוקה וסבבי ההצבה של ספינות חיל הים ושל מטוסי החיל. כיום נכנסות הספינות לתחזוקה כל 36 חודש - במקום 32 חודש - והן מוצבות לשבעה חודשים - במקום לחצי שנה - אך סבבי ההצבה מתמשכים עד שמונה חודשים.
כתוצאה מכך מצב כלי-השיט וכלי-הטיס האמריקניים מתדרדר כיוון שהם צוברים שחיקה מואצת, וחיל הים אינו מסוגל להתמודד עם הבעיה במסגרת המקוצצת של תקציבו. קאניבליזציה היא פעולת חרום, ואם היא תהיה ממושכת תיפגע עוד יותר כשירותו של החיל.
בהמשך השנה יקבל חיל הים את נושאת-המטוסים ג'ראלד ר' פורד. כך יהיו בחיל הים אחת-עשרה נושאות-מטוסים, אך היא לא תיכנס מיד לסבב הפעילות המבצעית. פורד תוצב מבצעית רק בשנת 2021.
ג. טעו, כרגיל
דונאלד טראמפ שורטט על-ידי התקשורת כקוריוז, וכעת - בניגוד לתחזיות המלומדות של התקשורת - עוד בטרם הסתיימו הפריימריז, צבר די קולות, כדי להבטיח את בחירתו למועמד המפלגה הרפובליקנית לנשיאות. יתר על כן, הילרי קלינטון, חביבת התקשורת, מסתבכת מחד-גיסא בפרשת הדוא"ל, ואינה מצליחה להתגבר על יריבותו של ברני סנדרס מאידך-גיסא.
בקיצור - כדאי לסמוך על התקשורת. היא יודעת היטב להחטיא ובגדול - כזכור, לכל מי שרוצה להיזכר במערכות הבחירות שלנו.
ד. מקור ידע
לפני כמה שנים - כשבנימין נתניהו היה עדיין ראש האופוזיציה, ונפתלי בנט היה ראש לשכתו - הצגנו, עמיתיי ואני, בפני שניהם את הצעתנו להקים ליד הממשלה גוף מחקר, שירכז מידע, ינתחו, וידריך את בכירי המערכת הביטחונית, הצבאית והמדינית. את ההצעה העלינו בכתב, ונתניהו ובנט דנו אתנו עליה. כלומר, לכאורה, לשניהם יש יכולת לשלוף את הידע, שגם הועלה על הכתב באפילוג לספר, עלילת-דם בדיר יאסין מאת אורי מילשטיין (2007) ובאינטרנט.
עכשיו מנסים אצלנו להמציא מחדש את הגלגל. התברר, שצדקנו באבחנתנו, ומקבלי ההחלטות חסרים ידע בעניינים השונים, שבתחום טיפולם. אולי יוסיפו תפקידים למועצה לביטחון לאומי (מל"ל), אך היא עמוסה מדי, ולא תתפנה להכשרת מקבלי ההחלטות.
ה. כצפוי
מלים כודרבנות השמיע אלוף (מיל') יצחק בריק, נציב קבילות החיילים, בדוח על המצב החמור של כשירות הרכב הקרבי בימ"חים.
"אלוף בריק אמר כי לפני כחצי שנה העביר מכתבי התרעה בנושא לאלופי צה"ל, לרמטכ"ל ולשר הביטחון, אך לפני כחודש בתום סיור ביקורת שערך בשטח בבסיסי הימ"חים מצא כי המצב רק החמיר וכלל לא השתפר" - דווח.
תחזוקה הייתה מאז ומתמיד עקב אכילס - ואולי אף גרוע מזה - של צבאנו. כביכול, זה היה אחד ממקורות תבוסתנו במלחמת יום הכיפורים, אך גם לכישלונותינו במלחמות שבאו אחריה.
כיוון שאלוף יאיר גולן, סגן הרמטכ"ל, שאחראי לנושא, עסוק בתיקון מה שנראה בעיניו (ורק בעיניו!) כמדווי החברה הישראלית, אין לו זמן ומשאבים לדאוג לתחזוקת הימ"חים.
גם שר הביטחון הקודם, שידע לדבר גבוהה על כל דבר - ורק לדבר - אינו אחראי, כמובן. גולן ויעלון ימצאו ודאי איזה ש"ג, שיוכלו להעמיס על שכמו את כל הדוח החמור של בריק.
לגזור את הדוח הזה של בריק, ולשומרו כמסמך הבסיס לוועדת החקירה על המלחמה הבאה.

תאריך:  31/05/2016   |   עודכן:  31/05/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כדאי לסמוך על התקשורת
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
בעיית תחזוקה ישנה, לפי המאמר,
אלי1  |  31/05/16 18:37
2
מי הזיז את המשקפת שלי?
שמעון מהצפון  |  1/06/16 09:25
3
אפרת כמו 'הטייס הקיטע', וגולן?
איציק סיבוש  |  1/06/16 09:28
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות בארה''ב
ענבל בר-און
שלמה שמיר, נציג מעריב בניו-יורק, עוסק בטראמפ, המועמד הבטוח, כעת, של המפלגה ‏הרפובליקנית, וזה שכבר כמעט מוביל על קלינטון    הוא טוב ליהודים? אההה.... אההההה
איציק וולף
חוקר מטעם מחלקת המדינה: המועמדת המובילה במפלגה הדמוקרטית, שצפויה להתמודד בנובמבר על נשיאות ארצות הברית, התנהלה באופן בלתי אחראי וחמור במיוחד כשטיפלה בהודעות סודיות בחשבון הדוא"ל הפרטי שלה באמצעות מכשירים ניידים וללא שום אישור
רפי לאופרט
מאז נוסדה, היה קיומה של ישראל מאוים על-ידי כוחות גדולים ועשירים. הסיוע האמריקני נועד לאזן פער זה, לחזק את ישראל ומכאן גם למתן את חששותיה
איתמר לוין
אם אכן דונלד טראמפ יבקר בישראל ביוזמתו של שלדון אדלסון, הרי שבנימין נתניהו ימכור אינטרסים חיוניים של המדינה לטובת האינטרסים המפלגתיים של פטרונו ומי שמעמיד לרשותו עיתון-מטעם
עידן יוסף
עיתון הגרדיאן: הביקור צפוי לצאת לפועל בחודש יולי, לפני ועידת המפלגה הרפובליקנית    יוזם הביקור - איל ההון שלדון אדלסון
רשימות נוספות
אדלסון יתמוך בקמפיין של טראמפ  /  איציק וולף
סנדרס ניצח בוירג'יניה המערבית  /  איציק וולף
ג'ון קייסיק פרש מהמרוץ לנשיאות ארה"ב  /  איציק וולף
לא ממשלת אחדות ולא לבריחה מאחריות  /  רפי לאופרט
יום פקודה  /  אביתר בן-צדף
הארגומנט היחיד  /  יצחק מאיר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il