X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
יש חשש של ניצול כביכול של "סוף עונה" להפקעת מחירי התוצרת החקלאית בידי חקלאים, שרוצים לעשות רווח גבוה על חשבון פרסום מטעה
▪  ▪  ▪
ביקוש קשיח [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]

החקלאות נמצאת במשבר, החקלאים שמספרם הולך ופוחת, מצאו פרנסות חלופיות, ור.מ,י מאשרת זאת טיפין טיפין ובמחיר מופקע.בצר להם פנו החקלאים לגורמי הממשל וטענו כי רשתות השווק הן הן שגורמות מחד-גיסא, למחירי תוצרת חקלאית להיות גבוהה, ומאידך התמורה לחקלאי נמוכה.
דבר ידוע הוא כי תוצרת חקלאית אינה מוצר תחרותי, הביקוש לה הוא קשיח, ולכן הרשתות מנצלות זאת עד תום. אין תחרות בכלל בנושא המזון כי יש מעט רשתות כמו שופרסל, רמי לוי, מגה ודומיהם ולכן יש לשער כי נעשים גם תיאומי מחירים בין הרשתות כפי שזה קיים בין הבנקים.
בצר להם התחילו החקלאים לחפש דרכים אחרות להתפרנס מהתוצרת שלהם אותה הם מיצרים בהרבה עמל ויזע. הטלוויזיה כמוצאת שלל רב התלבשה על הנושא, ותוכנית הצינור בראשות גיא לרר הפכה לפה לחקלאים.
קרטונים ריקים
התוכנית פשוטה. החקלאים יקימו שוק אד הוק בערים הגדולות בהן יש קהל רב, וימכרו את תוצרתם יותר בזול, ובפרסום שנעשה לנושא דובר על שקל שקל וחצי לקילוגרם ירקות, ואילו מספר שקלים זעום לק"ג פירות.
הניסוי הראשון נעשה בפתח תקוה בכיכר המייסדים בטבורה של העיר.כשכן קרוב ומי שהנושא מעניין אותו נסעתי לקראת סוף השוק,לראות האם כצעקתה, וראיתי מאות מתגודדים ללא סדר מול דוכנים, כאשר בצד יש קרטונים ריקים מסחורה, ללמדך שהסחורה ברובה נגמרה.על הכביש הסמוך עמדה משאית וריכזה סביבה קהל הרוצה לנצל את ההזדמנות.
מהר מאוד הבנתי כי המחירים אינם זולים כלל ועיקר, נספק של כקילו וחצי של פרי (אפרסק משמש) נמכר ב-17 עד תשעה עשר שקלים, נכון לעומת רשת השווק שם נמכר הקילו ב-15 עד 19 שקלים זה יותר זול, אולם רחוק מאוד מההבטחה בטלוויזיה ובפרומו שעשו לעניין.
יש חשש של ניצול כביכול של "סוף עונה" להפקעת מחירי התוצרת החקלאית בידי חקלאים, שרוצים לעשות רווח גבוה על חשבון פרסום מטעה, ולכן צריך להיות על כך פיקוח, ואם הצינור לקח זאת על עצמו עליו להבהיר, כי מי שמשתתף במבצעים חלות עליו מגבלות, ועליו לעמוד בהם של רמת מחיר ואיכות התוצרת, אחרת מהר מאוד ידעך האמון בנושא ולא יבואו צרכנים לקנות את התוצרת.

תאריך:  02/06/2016   |   עודכן:  02/06/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 רמי  לוי / Rami Levi
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חקלאים הזהרו בקשר עם הציבור
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
תמיד חקלאי
פעם חקלאי  |  2/06/16 20:40
2
האזהרה במקומה
יסוד המעלה  |  6/06/16 14:37
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הראלה ישי
כשאנו מרעיפים אהבה על בן או בת הזוג שלנו, עלינו לבדוק היטב האם מה שאנחנו מתכננים יוסיף להרגשתם הטובה או לא
יורי מור
עברית מצחיקה את הרוסים    הרוסים בארץ נוהגים לחבר בדיחות מיוחדות שנולדות מחיכוך בין שתי השפות: רוסית ועברית    את ההומור של הבדיחות מסוג זה מסוגל להבין רק מי ששולט בו-זמנית בשתי השפות
דביר מור
האם במרכז המפה הפוליטית ישנו מחנה אידיאולוגי רציני שיכול להוביל את מדינת ישראל לדרך נכונה ? איזו תפיסה מציג בעצם מציג מחנה המרכז עד כה ?
רון בריימן
התחלת כהונתו של ליברמן נעשתה ברגל שמאל, ועל כן מתעורר חשש דווקא בצד הימני באמת של הקשת הפוליטית. הרושם המתקבל הוא שהאיש חותר להפיכתו לאתרוג, כפי שקרה לקודמו במהפך מסוג זה, אריאל שרון. ולגבי יעלון: יש לזכור שהדחתו המקורית של יעלון הייתה מלשכת הרמטכ"ל, בשעה שהסתייג מהליכה בתלם של האתרוג המקורי, אריאל שרון
איתן קלינסקי
מי שאיים להבעיר את המזרח התיכון באמצעות פיצוץ סכר אסואן, מציג ביום הראשון לכהונתו חזון מדיני מתון, שקול ואחראי עם הפנים לעברה של מצריים והנשיא המכהן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il