החקלאות נמצאת במשבר, החקלאים שמספרם הולך ופוחת, מצאו פרנסות חלופיות, ור.מ,י מאשרת זאת טיפין טיפין ובמחיר מופקע.בצר להם פנו החקלאים לגורמי הממשל וטענו כי רשתות השווק הן הן שגורמות מחד-גיסא, למחירי תוצרת חקלאית להיות גבוהה, ומאידך התמורה לחקלאי נמוכה.
דבר ידוע הוא כי תוצרת חקלאית אינה מוצר תחרותי, הביקוש לה הוא קשיח, ולכן הרשתות מנצלות זאת עד תום. אין תחרות בכלל בנושא המזון כי יש מעט רשתות כמו שופרסל,
רמי לוי, מגה ודומיהם ולכן יש לשער כי נעשים גם תיאומי מחירים בין הרשתות כפי שזה קיים בין הבנקים.
בצר להם התחילו החקלאים לחפש דרכים אחרות להתפרנס מהתוצרת שלהם אותה הם מיצרים בהרבה עמל ויזע. הטלוויזיה כמוצאת שלל רב התלבשה על הנושא, ותוכנית הצינור בראשות גיא לרר הפכה לפה לחקלאים.
קרטונים ריקים התוכנית פשוטה. החקלאים יקימו שוק אד הוק בערים הגדולות בהן יש קהל רב, וימכרו את תוצרתם יותר בזול, ובפרסום שנעשה לנושא דובר על שקל שקל וחצי לקילוגרם ירקות, ואילו מספר שקלים זעום לק"ג פירות.
הניסוי הראשון נעשה בפתח תקוה בכיכר המייסדים בטבורה של העיר.כשכן קרוב ומי שהנושא מעניין אותו נסעתי לקראת סוף השוק,לראות האם כצעקתה, וראיתי מאות מתגודדים ללא סדר מול דוכנים, כאשר בצד יש קרטונים ריקים מסחורה, ללמדך שהסחורה ברובה נגמרה.על הכביש הסמוך עמדה משאית וריכזה סביבה קהל הרוצה לנצל את ההזדמנות.
מהר מאוד הבנתי כי המחירים אינם זולים כלל ועיקר, נספק של כקילו וחצי של פרי (אפרסק משמש) נמכר ב-17 עד תשעה עשר שקלים, נכון לעומת רשת השווק שם נמכר הקילו ב-15 עד 19 שקלים זה יותר זול, אולם רחוק מאוד מההבטחה בטלוויזיה ובפרומו שעשו לעניין.
יש חשש של ניצול כביכול של "סוף עונה" להפקעת מחירי התוצרת החקלאית בידי חקלאים, שרוצים לעשות רווח גבוה על חשבון פרסום מטעה, ולכן צריך להיות על כך פיקוח, ואם הצינור לקח זאת על עצמו עליו להבהיר, כי מי שמשתתף במבצעים חלות עליו מגבלות, ועליו לעמוד בהם של רמת מחיר ואיכות התוצרת, אחרת מהר מאוד ידעך האמון בנושא ולא יבואו צרכנים לקנות את התוצרת.