X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
משעה שזכינו לשחרר את ירושלים ולהחיל את ריבונותנו עליה, אסור לנו לשמוט אותה מידינו. ויתור על ירושלים, חלילה, יפגע בכל התהליך ההיסטורי של שיבת ציון
▪  ▪  ▪
יום ירושלים תשע"ו [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]

בסופו של חשבון, מגיעים לירושלים. אפשר לדבר על "שתי מדינות" ו"חלוקת הארץ" ו"סוף הכיבוש" (כמובן, כמובן) - בסוף תעלה ירושלים על ראש שמחתנו. החבורה הידועה, שמפתה אותנו זה 49 שנים להיפרד מארץ חיינו, צריכה לענות מה היא מציעה לעשות בירושלים - לא עיסאוויה ובית צפאפא וכדומה, אלא העיר העתיקה על ארבעת רבעיה, כולל עיר דוד המשתרעת מדרום להר-הבית וחוצה את החומה הנוכחית.
"שאלו שלום ירושלים" ציווה המשורר בתהלים. שאלו את חסידי החלוקה, מה בדעתם לעשות בעיר שזיכרונה הביאנו הנה? מי שלא מוכן לחלוק אותה עם זרים, מוותר למעשה על תכלית כלשהי למשא-ומתן במסגרת השיח המדיני והפוליטי. שום ערבי לא יסכים לפתרון מדיני ללא שליטה מוסלמית מלאה בירושלים המזרחית. הרעיונות על בינאום העיר, חלוקתה לרבעים, חלוקת השליטה - יהודית בתהום ומוסלמית בהר - הם דיבורים בעלמא, אבק פורח וחלום יעוף במדינות המערב ובחלקים (מצומצמים) בקרב יהודי הארץ.
אל תיתנו למאחזי העיניים בקרבנו לדבר על "חלוקת הארץ" - הגיעו ישר ליהלום בראש הכתר: ירושלים העתיקה. אם את ארץ ישראל ויהודה יכלו הרומאים להעלים מהזיכרון העולמי החל מהמאה השנייה, בכנותם את ארצנו "פלשתינה" על-שם גויי הים הפלשתים שנעלמו מהמקום מאות שנים קודם - הרי מזימתם למחוק את ירושלים ולכנותה "איליה קפיטולינה" - לא צלחה. למגינת ליבם של אויבינו וסרבני הגאולה בתוכנו, יותר מ-1,900 שנים חלפו, ועדיין העולם מכנה את לב אומתנו "ירושלים". אפילו המוסלמים, הנלחמים לשכתב את ההיסטוריה של העיר ומכחישים את זיקתנו אליה, נאלצים לכנותה "אל-קודס" כקיצור ל"בית אל-מקדשׂ", ובכך מסגירים את השקר שהם מבקשים להנחיל.
לכבוד יום שחרור ירושלים ה-49 ואיחודה עם בניה ובנותיה החוקיים, התכנסה בפריס "ועידת שלום" נוספת, אחת מני אלף, "לְיַדוֹת גוֹרָל" על ירושלים (ראו עובדיה א'). כמעט מאה שנים מאז הסכם סייקס-פיקו שקורס כיום לנגד עינינו - ההסכם שהיתווה את מפת המזרח התיכון - מנסים הצרפתים ואומות נוספות לחזור על איוולת ההיסטוריה ההיא.
משפט אחד שאמר נשיא צרפת הולנד משך את תשומת ליבי: "עלינו לפעול כדי להכיר בכך שבהקשר האזורי - כל ואקום מדיני יתמלא בקיצוניות ובטרור". חשבתי לעצמי שזה סיכום נהדר של אי-הבנת ההיסטוריה המגולמת בוועידה. הרי זה מה שעלול לקרות אם תוקם מדינה פלשתינית בתנאים הגיאופוליטיים הנוכחיים: היא תהיה "ואקום מדיני" שלאור (ושמא: לחושך) נסיון העבר הקרוב, אכן "תתמלא בקיצוניות ובטרור". די להביט בתוהו ובוהו המשתולל בסביבותינו.
כל זמן שירושלים הייתה מחוז חפץ וחלום, הסתפקנו בגעגועים, גם ב-19 שנותיה הראשונות של המדינה, שעה שבליבה עמדה חומה. אבל משעה שזכינו לשחרר את העיר ולהחיל את ריבונותנו עליה, אסור לנו לשמוט אותה מידינו. ויתור על ירושלים, חלילה, יפגע בכל התהליך ההיסטורי של שיבת ציון. משום שאין ציונות בלי ציון, וכמו שאין ציונות בלי ארץ ישראל, כך לבטח אין משמעות לחזרתנו ארצה ללא העיר ששבועתנו אליה החזיקה אותנו במדבר העמים ומכוחה שבנו הביתה.

פורסם במקור: ישראל היום (א', 5.6.16)
תאריך:  06/06/2016   |   עודכן:  06/06/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 הארץ / Haaretz  ישראל היום
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
העיר העתיקה: היהלום שבכתר
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
ומה עם שועפט? אבו דיס?
הירונימוס  |  6/06/16 14:53
 
- הירונימוס יקר - נסתפק בכך ש
sbaruch48@gmail.com  |  9/06/16 16:22
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות חגים ומועדים
עידן יוסף
יו"ר הבית היהודי: "אי-אפשר להיות בעד ארץ ישראל בעברית ולהקים את פלשתין באנגלית. ארץ ישראל שייכת לעם ישראל, כשיש בחירות וכשאין בחירות"    ראש הממשלה: "אנו נמצאים בירושלים בזכות ולא בחסד. ירושלים השלמה תישאר שלמה"
מנחם רהט
ליום ירושלים: "אילו היה ראש עיר יהודי בתש"ח, ייתכן שההיסטוריה של המדינה הייתה שונה בתכלית"
אברהם פריד (פריצי)
לפני 30 שנה וגם 20 וגם לפני 10 שנים, עדין נפתחו בירושלים מסעדות ובתי קפה חדשים שהיו לא כשרים    מזה שנים שהמקומות הללו נסגרים זה אחר זה, כשבמקביל נפתחים יותר ויותר מקומות כשרים ורובם אפילו למהדרין
יצחק מאיר
לזכר אחי אהובי יעקב צבי מאיר    שורות שורות של קברים שאומרים דבר אחד וכותבים ריבוא שמות שונים שעדיין מתכנסים בזיכרונותיהם, נחות בצל העצים השחים ברוח
איתמר לוין
ביום חגה של ירושלים לא נתעלם מן הקשיים והחלקים הלא-נעימים בה, אבל נזכור שבסופו של דבר - מעלותיה עולות בהרבה על חסרונותיה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il