X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
לראות ולשמוע ולהתקשות להאמין, שכך אפשר לנהוג כמו הייתה המדינה רכושו הפרטי, לא להתייחס לראש הממשלה ולפנות באופן עצמאי ועל דעת עצמו, למדינה אחרת
▪  ▪  ▪
דגן. גרם נזק [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]

כמו תמיד כאשר נחשפת התנהלות לא ראויה של מישהו מהשמאל, באורח פלא העניין נשכח בתוך מספר שעות או ימים. המקרה האחרון היה הראיון האחרון של ראש המוסד לשעבר מאיר דגן המנוח.
בתוכנית "עובדה" נחשף כי בשנת 2010 פעל האיש מאחורי גבו של ראש הממשלה נתניהו ושר הביטחון דאז, אהוד ברק, וסיפר לראש ה-CIA על כוונתם לתקוף את מתקני הגרעין של אירן.
מהמשדר עלה כי דגן לא סמך על ראש הממשלה ועל שר הביטחון, וכל רצונו היה לעצור אותם. ליאון פאנטה שעמד בראש ה-CIA והיה מזכיר ההגנה האמריקני התראיין וסיפר כי כל בכירי ממשל אובמה היו בובות על חוט של הבית הלבן. אובמה הסתיר אפילו ממנו שהתכתב עם האייתוללה חמנאי, ולו עצמו לא היה כל משקל בבית הלבן. ההחלטות התקבלו אך ורק על-ידי אובמה ובן רודס, סגן יועץ הנשיא לביטחון לאומי. פאנטה עוד אמר כי אחד מתפקידיו "היה למנוע מנתניהו ומברק לבצע תקיפה נגד מתקני הגרעין של אירן". כדי להרגיע את הישראלים, ולהניא אותם מלפעול,"גילה להם", כי קרוב לוודאי שאובמה יפעל צבאית נגד אירן, אך רק כעת הודה, כי ידע שהכול "בבלת" וארה"ב איננה מתכוונת לפעול כלל וכלל נגד אירן.
מאיר דגן ביקש ממנו, והוא שיתף עימו פעולה. בעקבות פנייתו זו של דגן, גבר הלחץ האמריקני על ישראל שלא לצאת להתקפה. מאיר דגן פעל ללא סמכות, ובחתרנות, כדי לסכל מתקפה שמדינת ישראל האמינה שהיא נחוצה.מאיר דגן סמך על ממשל אובמה הכושל ופעל-כנגד ממשלו הוא, וכנגד ראש הממשלה נתניהו שמעולם לא קשר כתרים לממשל אובמה.
לראות ולשמוע ולהתקשות להאמין, שכך אפשר. לנהוג כמו הייתה המדינה רכושו הפרטי, לא להתייחס לראש הממשלה ולפנות באופן עצמאי ועל דעת עצמו, למדינה אחרת, ולעשות עימה יד אחת כנגד המוסד שהוא מייצג? האם רצה להותיר לכולנו "מורשת" שכל פקיד בכיר- הטוב בעיניו יעשה?
כנגד 'גנדי 'רחבעם זאבי רבו הקולות ליטול ממנו את זכויותיו, ועל מה? על פטפוטי נשים בקשר למאורעות שקרו או לא, לפני ארבעים שנה! ועם מאיר דגן, דממו מנועים, כאילו לא קרו הדברים. כי זו ממש בגידה בתפקיד, בממשלה, במדינה... זו שבירת כלים. גם אם חשב דגן שהדרג המדיני אינו ראוי, אינו מתפקד, החלטותיו שגויות, לא הייתה לו הזכות לא לבצע את החלטת הדרג הנבחר.
פעולה מלחמתית
אין לדעת את מידת ההצלחה של תקיפה כזאת, לו הייתה מתבצעת. הדבר היה מחייב את מטוסי חיל-האוויר לטוס מעל סוריה או טורקיה ועירק, כדי לתקוף בצפון, מעל ירדן כדי לתקוף במרכז, ומעל סעודיה לתקיפה בדרום, וזו בהחלט הייתה חדירה תוקפנית לשטח ריבוני. מה עוד שטורקיה וערב הסעודית סירבו לכך וטענו כי יראו בכך פעולה מלחמתית.
לצורך תקיפה היו כמאה מטוסים ישראלים משתתפים ומערך המטוסים האירנים היו פי שלושה, כך שהמאזן לא שיחק לטובת ישראל. מכשול נוסף היה הצורך בתדלוק אווירי. מסלול הטיסה הלוך ושוב אם תמרוני התקיפה נע בסביבות 3500 ק"מ. תדלוק אווירי מסוכן כאשר הוא מתבצע מעל שטח אויב שכן מטוסי התדלוק האיטיים והגדולים הם מטרה נוחה לתקיפה.
אי לכך ניצב סימן שאלה כבד על הצלחת מבצע ישראלי עצמאי. חובה הייה לשיתוף פעולה אסטרטגי עם ארה"ב. ומאחר שידועה עמדתו של אובמה לגבי ישראל ודבריו ה"משונים": "איסלאם היה מאז ומתמיד חלק מובנה מן ההיסטוריה האמריקנית,אמריקה והאיסלאם אינם נוגדים זו את זה, הם אפילו חופפים וחולקים עקרונות משותפים, עקרונות צדק וקדמה, סובלנות וכבוד לכל בני האדם"... אם כך, מאובמה אי-אפשר היה לקבל שיתוף פעולה, אבל ייתכן שמדינת ישראל הייתה יכולה לבצע פעולה כזו גם לבד. במינימום נפגעים ובהצלחה מירבית. הלא גם לפני תקיפת הכור בעירק, רבו הקולות האומרים שהדבר מסוכן וכו'. עצם העובדה שראש הממשלה בנימין נתניהו חשב על מבצע כזה מרמזת על אפשרות כי יש בידי ישראל נתונים הסמויים מעין הציבור.
התקיפה שלא הייתה אפשר לתלותה במאיר דגן... ברמה האסטרטגית קשה לאמוד את הנזק שנגרם למדינה, ועוד בחוצפתו שלא ידעה קץ, הוא תקף והשתלח בראש הממשלה, כינה אותו איש מסוכן, ועוד קיבל על כך מחיאות כפיים מהתקשורת ובלבל את דעת הציבור, שאינו מצליח להבין את המתחולל לנגד עיניו.
דגן היה ראש המוסד. האם לא שמע שמדינת ישראל הקטנה מאויימת בנשק להשמדה המונית? האם לא הבין כי הנכון לעשות, הוא דווקא לנסות לרתום את ארה"ב עם היכולת הצבאית שלה, להתקפה משותפת או לפחות לעמידה פאסיבית לצד ישראל?
ועל זה נאמר: "עבשו פרודות, נשמו אוצרות, נהרסו ממגורות, כי הוביש דגן" (יואל א' יז').

תאריך:  07/06/2016   |   עודכן:  07/06/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מחבלים בכרמים
תגובות  [ 15 ] מוצגות  [ 15 ]  כתוב תגובה 
1
צריך לכבד את עיקרון הדמוקרטיה
ציון מציון  |  7/06/16 12:58
2
אין לי כבוד לאנשים שמקצועם הוא
באופן עקרוני,  |  7/06/16 15:10
 
- בזכות הרוצח במחשכים את ישנת
עמעד  |  8/06/16 00:38
 
- 1984
שמ  |  8/06/16 07:36
 
- לתלות בשטינקר של מקארתי הנתעב
מתאים גם לך  |  8/06/16 09:23
 
- מכוער
שמ  |  9/06/16 00:08
 
- יביא רק מוות וצער נוספים. ל"ת
הרצח במחשכים  |  9/06/16 09:06
3
עוד אחד ממאמריה הנפלאים
משה גרינפלד  |  7/06/16 15:47
4
אילה חסון:"האמריקאים משלמים לל
קורןנאוה טבריה  |  7/06/16 17:39
5
לאשכנזים שבאו מהשואה יש בעיה
עם אלוהים  |  7/06/16 20:06
6
מעשהו
שמ  |  8/06/16 01:07
7
כנראה שדגן בגד בשלטון החוק
מוטי הקרייתי  |  8/06/16 17:29
 
- מעניין איך גייסו אותו:כמו בסרט ל"ת
בסחיטה/בכסף/ב2?  |  10/06/16 17:50
8
עלוב, נאלח, בזוי..
אמנון111  |  11/06/16 04:04
9
שומו שמיים
מודאגת  |  19/06/16 17:46
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות הגרעין האירני
ענבל בר-און
דן מרגלית סבור שבמקום שישראל תהא סרבית של כל יוזמת שלום עולמית (הסעודית, המצרית, ‏עכשיו הצרפתית) עדיף לה לשחות עם הזרם    הגרעין האירני המחיש שכשאנו לא נוטלים חלק ‏בתהליך, הוא מתרחש, כך או אחרת, בלעדינו ‏
ענבל בר-און
קרולין גליק, בטורה במעריב, מזהירה מפני האיום האסטרטגי, אירן    כולם מתעלמים מן האיום הזה, ‏ומתייחסים לאיומים נקודתיים, טקטיים    איש לא רואה את התמונה הגדולה    אפילו ארצות הברית משתפת ‏פעולה עם אירן בכדי לבלום את דאעש
יובל ברנדשטטר
יהודים בחזית קידום ההסכם לאירן גרעינית ועשירה    ארגון "Ploughshares" ("האתים") שלקח את שמו מחזון אחרית הימים של ישעיהו "כתתו חרבותם לאתים", משתמש בכספי התרומות שאסף על תקן של ארגון צדקה, כדי לפעול למען עולם ללא נשק גרעיני
איציק וולף
האירנים הודיעו כי לפני כשבועיים ערכו ניסוי בטיל בליסטי לטווח בינוני "בעל טווח טעות של שמונה מטרים"
סימה שיין
תוצאות הבחירות שהתקיימו בשבוע שעבר למועצת המומחים ולמג'לס באירן משקפות שינוי, במסגרתו הצליחו אנשי המחנה המתון (יחסית) לכרסם בכוחם של השמרנים הקיצונים    בהקשר הישראלי, השאלה המרכזית היא - האם הצלחת "מחנה רוחאני" תביא גם לשינוי במדיניות האזורית של אירן?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il