X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
האומרים חג מתן תורה והאומרים חג קבלת התורה, יודעים כי אין בין השניים אלא מה שיש בכל אחד ואחד בהם, ואף על-פי כן הם יודעים כי מתן תורה כמו ויהי אור, הוא אחד ויחיד, וקבלת התורה, גם היא, כיוון שקיבלוה - קיבלוה לעולם, אבל אחת יש בה שאין במתן תורה כביכול, כל יום אדם צריך לקבלה שוב ושוב
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

מנהגים נאים לרוב קשרה מסורת ישראל לחג מתן תורה. ככלה בקישוטיה, שהיא זוהרת בהם והם זוהרים מאור פניה, כן החג מיפה את מנהגיו ומנהגיו מיפים אותו, בתפילות, בזמירות, בלימודים, בתיקונים, בבדי אילנות מוריקים בבתי מדרשות ובתי הכנסת, בתבשילים המספרים בדרכם סיפור עתיק יומין. למן הרגע בו נכנס החג ועד לצאת הכוכבים המאירים את דרכו חוצה, אין רגע פנוי מאצילות החג ושמחתו, לא ערב ולא חצות, ולא אילת ולא יום האור והחמה, ואין פינה - לא בבית ולא במקום בו נקהלים בני האדם - אותה אין החג המעוטר מנהגיו פוקד, ואנשים ונשים, המה וילדיהם, המה וזקניהם שמחים יחדיו שמחה של אומה שיש לה תורה.
יש שמחים על מתן תורה, ומשבחים לאל חי שירד ממרומיו באורות שלא מעלמא הדין ובקולות שיש להם מראה ובמראות שמתפוצצים בשבעים פעם שבע קולות על שבחר בהם בצאתם ממצרים ונתן להם תורתו, ומאותו מפץ אדירים כל מה שהיה העם קודם מתן תורה שוב אין הוא יכול להיות לעולם לאחר מתן תורה, ואשרי היודע ושמח בחלקו המופלא.
ויש שמחים על קבלת התורה, ומשבחים את אבותיהם ואימהותיהם יחפני מדבר, גאולי עבדות המשברת רוח כל אדם שרוחם לא נשברה, שידעו לומר 'נעשה ונשמע' וקיבלו את התורה והורישוה מורשה לבני בניהם ולבנות בנותיהם אחריהם לעולם.
ואלה גם אלה, האומרים חג מתן תורה והאומרים חג קבלת התורה, יודעים כי אין בין השניים אלא מה שיש בכל אחד ואחד בהם, ואף על-פי כן הם יודעים כי מתן תורה כמו ויהי אור, הוא אחד ויחיד, וקבלת התורה, גם היא, כיוון שקיבלוה - קיבלוה לעולם, אבל אחת יש בה שאין במתן תורה כביכול, כל יום אדם צריך לקבלה שוב ושוב וכשאומרים לו בבית דין של מעלה 'כבר קיבלוה אבותיך', הוא יודע בליבו כי כיוון שקיבלוה - הוא נתבע מעתה לקבלה בעצמו ומעצמו בהכנעת הלב שוב ושוב, ואלוהים משמיו יודע, ונענה ונותנה גם הוא שוב ושוב, והאדם ואלוהיו, כאוהבים ששבועתם נצח, מחדשים אותה, אהבה ועוד אהבה ועוד אהבה.

תאריך:  13/06/2016   |   עודכן:  13/06/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות חגים ומועדים
הרב ישראל רוזן
ביום חג מתן תורתנו אני כופר במושג 'הלכה ציונית' השגור בפי י"ש. מושג זה מלבה צפיית שווא של מי שהשקפת עולמו 'ציונית' חייב להיות מיקל יותר, ליברלי יותר. הראי"ה קוק, ויבל"ח הרב אבינר, הינם מחמירים גדולים, ואין מפקפק בציוניותם!
י. שיינפלד, ר. צימליכמן
חלב ומוצריו מופיעים בהמלצות לתזונה נכונה של כל ארגוני הבריאות המובילים בעולם, ובהמלצות הרשמיות של משרדי הבריאות ובכללם משרד הבריאות הישראלי    על-פי ההמלצות התזונתיות, רצוי לשלב בתפריט היומי מוצרי חלב דלי שומן
ראובן לייב
יותר מכל חג יהודי אחר מסמל חג השבועות את המיזוג המושלם שבין עוצמתה של היצירה הטבעית-מעשית לבין עוצמתה של היצירה הרוחנית העליונה בעולם
ד"ר יואל רפל
קריאה מדוקדקת של הפסוקים מלמדת, שבמעמד הר סיני ניתנו בעל-פה עשרת הדיברות ולא התורה כולה, ואילו הדיברות שבכתב ניתנו רק ארבעה חודשים מאוחר יותר
איתמר לוין
לרגל חג השבועות: מבט על כמה פסקי דין בולטים המוכיחים, כיצד ההלכה רלוונטית גם לפסיקה המודרנית. מתיק הרצח של בני הזוג מעוז, דרך מינויים בכירים ועד מתווה הגז
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il