X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
רופא לא אמור לעבוד יותר משמונה עד תשע שעות. לא יותר מעובד מפעל, נהג מונית או מאבטח. אחות לא צריכה לעבוד יותר ממה שמאפשרים לקופאית, למזכירה או מורה. שנייה של הבחנה במכתב השחרור, אני מוצא פרט שהוא לא נכון. הרופא מתנצל ומתקן. אני לא מאשים אותו. אילת בקטן, כתמונת מצב על מצב הרפואה בארץ
▪  ▪  ▪
[צילום: איתמר לוין]

לבקר את אילת מזווית אחרת. גם אני כמו כל ישראלי ממוצע, מגיע לבקר בעיר פעם או פעמיים בשנה. אם יש מקום שדימונה קרובה אליה, היא העיר אילת. כל אדם ממוצע נוסע ארבע או חמש שעות כדי להגיע אליה ולנו זה לוקח שעתיים בערך. אלא אם עצרנו בדרך לשירותים, או לארטיק או לאכול או להקיא או סתם כי הילד הרגיש משהו דומה למה שציינתי. אני מגלה בצדי הדרך הורים עומדים עם הרכב ומחכים שהילד יסיים את מה שרצה.
ברי המזל שבינינו מקווים שהנסיעה תעבור בשלום ובשינה עמוקה, או לחלופין לטוס לעיר. כל אחד ומה שיש לו. משהו מוזר קורה לאנשים בעיר הזו. הם לא מפסיקים לקנות. בגדים, מכשירי חשמל, אופטיקה ומה לא. מסע קניות מטורף תחת כותרת הקסם - ללא מע"מ או במילים אחרות- זול יותר בששה עשר אחוזים. לא תמיד המחיר משתלם, אבל אין כמו ההרגשה הזו של לקנות יותר זול מבמקום אחר.
וכמו כל עם ישראל בסופ"ש האחרון גיליתי שחום, שרב וטמפרטורות קיצוניות יכולים כולם להיפגש סביב שולחן אחד למפגש שבת ולשלוח אותנו לבילוי קצת אחר בחדר המיון שבעיר אילת.
בעיצומה של השבת, הבת שלי מתייבשת, ולאחר שאני מגלה שהביטוח המשלים או המורחב או סתם שירותי שר"פ לא שווים כלום. אני מגיע לבילוי של כמה שעות בחדר המיון כדי לגלות אילת קצת אחרת. חדר מיון מלא בטיפוסים משונים. אחד מגיע עם הרעלת אלכוהול. השני נכנס לו משהו בעין והשלישי החליט שנמאס לו להמתין אז הוא פשוט קם והולך. עם האינפוזיה. החברה שלו מצידה עסוקה בלריב עם האחות.
בגדול, חצי מהמבקרים במקום הם ילדים שעברו תאונות שונות במלונות, האחד נפל, נחתך שבר יד או כוויה. צוות רופאים ואחיות מצומצם מנסה לתת לכולם יחס ותשומת לב אבל קשה למצוא שם אנשים מרוצים. לכולם נדמה שהמקרה שלהם, הוא הקשה ביותר, וכולם רוצים להיות שם כמה שפחות כדי לנסות ולהרוויח עוד קצת מה-אילת שאבדה להם. כולם חושבים שהרופאים והאחיות עובדים אצלם.
חשבתי שהדמות ההיא מהסטנד אפ עם הגופייה והגורמט נעלמה, ואז אני מגלה אותם בהמונים עם שורט וכפכפי הווניאין. בנות בקבוצות לוקחות חדרים לבילוי בלי ההורים. כל דאלים גבר. משהו בדיבור ובהתנהלות שלהם מזכיר לך שכל מפגש יכול להסתיים לא טוב. משהו לא טוב קורה לנוער שלנו. הנוער של גילאי 16 ועד 25.
חדר המיון הראשוני באילת, נותן לי תמונת מצב של הרפואה בישראל בכלל. לאחרונה עולים דיווחים וסיפורים של מתמחים שעובדים מעל לעשרים שעות, עושים טעויות על חשבון החיים שלנו, מנסים לעבור את השיגעון הזה מבלי לזכור שמות, פרצופים קרים. וזה בערך אחרי שבע שנות לימודים אינסופיים, פסיכומטרי גבוה והתמחות קשה עוד יותר. הרופאים הוותיקים מצדם חושבים שהצעירים הללו סתם בוכים וכולם עוברים את זה.
כשמדובר בטירונות או בקורס לאפיית עוגות מקורמלות אני מבין, אבל כשמדובר בחיים של כולנו זה לא המקום לטירונות ולסדרת חינוך לצעירים.
רופא לא אמור לעבוד יותר משמונה עד תשע שעות. לא יותר מעובד מפעל, נהג מונית או מאבטח. אחות לא צריכה לעבוד יותר ממה שמאפשרים לקופאית, למזכירה או מורה. שנייה של הבחנה במכתב השחרור, אני מוצא פרט שהוא לא נכון. הרופא מתנצל ומתקן. אני לא מאשים אותו. ומה עם אלו שלא יודעים לקרוא, שאין להם זמן לקרוא, ומה עם הדברים שאנחנו לא מבינים בהם כמו למשל-רפואה.
אילת בקטן, כתמונת מצב על מצב הרפואה בארץ.

תאריך:  13/06/2016   |   עודכן:  13/06/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
צ'לו רוזנברג
פעולות צבאיות בלבד או פתרונות של טרנספר כפי שהציע לפני מספר ימים רב כלשהו מן התנחלויות, אלא הזיות, במקרה הטוב    המלחמה בטרור אינה יכולה להיות רק צבאית
אריה גל
ני מבין את האליל הסגול שלך, שכדי להמשיך בשיגרת הנהנתנות המטורפת שלו "לא חשב על זה"    אבל אתה? ולא. אין כאן שום קטע של "להחזיר", יש פה רק קטע של "להפריד"
יעקב שטרכר
רוב חברי הממשלה הגיעו לתפקידם ללא ניסיון ניהולי קודם    והדבר מתבטא ביכולתם להניע מהלכים הפשוטים ביותר
עילי צוף
על גרביים, אומץ לב ודמוקרטיה    בגלל שלא נשאר לי כמעט כלום לעשות, אז החלטתי להפתיע את החברה שלי, ובגלל שנשאר לי קצת כסף אחרי ל"ג בעומר ועוד מעט יהיה החג של העוגות, אז תקשרתי לחברה שלי והזמנתי אותה לבוא ולהיות איתי ולאכול עוגת גבינה מאוד איכותית
איתמר לוין
חוברת תדמית מלוקקת של הרבנות הראשית חושפת גאווה לצד מגלומניה, הסתרה שיטתית של האמת, נפוטיזם רחב ידיים ובעיקר את ההשתלטות החרדית על הרבנות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il