X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
לאחרונה היו שני אירועים שעושים טוב על הנשמה, וכנראה משום כך התקשורת העוינת הצניעה וכמעט החביאה אותם כוונתי לביקור ההיסטורי של ראש הממשלה במוסקבה ול"מצעד למען ישראל" בניו-יורק
▪  ▪  ▪
נתניהו. מה הציגו בבולשוי? [צילום: חיים צח/פלאש 90]
כיסוי דל
וכך, תקשורת עוינת ניכרת לא רק במה שהיא משדרת, אלא גם מה שהיא א י נ ה משדרת. דוגמה זועקת היא הכיסוי הדל שהוענק לביקורו האחרון של נתניהו ברוסיה.

לפני כ-40 שנים, מתוסכל מהתקשורת השמאלנית ששלטה בדעת הקהל, הקמתי תנועה ציבורית תחת המותג "העם נגד תקשורת עוינת" וסמלה היה מיקרופון שנחש כרוך סביבו. הביטוי "תקשורת עוינת" עדיין בשימוש וגם היא בעצמה ממשיכה לפרוח ולשגשג, ארסית מתמיד.
קחו את "יום ירושלים". שני דורות חלפו מאז אותו אירוע היסטורי בלתי נשכח - הגשמת חלום 'גאולת ירושלים', ובתקשורת העוינת, אז כעתה, היום הזה מוקדש לא לשמחת היהודים, כי אם לתוגת הערבים.
עם המיקרופון הרעיל ביד ממהרים השדרים אל רובעי האויבים של המלחמה ההיא, וכל שנה מחדש - הפתעה! הפתעה! - הם מגלים שהמנוצחים אינם מאושרים מן התוצאה. אחר כך הם מחפשים היכן ניתן למצוא בירושלים כיעור, לכלוך ועזובה, ואם מחפשים - מוצאים. בסוף, מרוב מרה שחורה - חוויית העיר היפהפייה והמרתקת הזאת, ששום מקום בעולם אינו דומה לה, נגזלת מן הצופה והמאזין.
מעלימים ממנו גם את היום-יום הירושלמי, של שני עמים המתפקדים זה עם זה בשגרה ובמפגש טבעי, שגם 'אינתיפאדת הסכינים' לא יכלה להן. באשמת התקשורת העוינת האזרח הממוצע אינו מודע כלל, שאיחוד ירושלים הוא בסך-הכל סיפור הצלחה.
עוד אני מקליד את המלים האלה וברקע משמיע "קול ישראל" את השיר הדבילי "הבטחתם יונה", חלק מן הקקופוניה הבלתי גמורה של "השלום". דבילי, כי איך אפשר להפנות את הטענה הילדותית הזאת אל הימין? הימין 'הבטיח יונה'? השמאל הוא שהביא עלינו את אסון אוסלו, ותחת סמל יונת השלום. אז מי צריך לזעוק "הבטחתם יונה!", המחנה הלאומי או "מחנה השלום"? ונגד מי צריך לצאת ב"אני מאשים" של 'הבטחתם יונה' על התוצאות של גירוש היהודים מן הרצועה ומצפון השומרון - טילים, מדינת חמאס ושלוש מלחמות - אם לא נגד שלושה ערוצי הטלוויזיה הגדולים ונגד "קול ישראל" ו"גלי צה"ל", הנשלטים על-ידי התקשורת העוינת?
הבטחתם יונה
בינתיים, התהפך לרעה המזרח התיכון והתהפכו לטוב רוסיה, הודו וסין וישראל נותרה עמוד התווך היחיד של העולם החופשי באזורנו. אולם התקשורת העוינת בשלה, ואם תצליח להעביר גם את ירושלים ויהודה ושומרון לידיים טרוריסטיות ועמהן הקטסטרופה הבלתי נמנעת, היא שוב תכוון אל הימין את ההתרסה החצופה: "הבטחתם יונה!"
לאחרונה היו שני אירועים שעושים טוב על הנשמה, וכנראה משום כך התקשורת העוינת הצניעה וכמעט החביאה אותם. כוונתי לביקור ההיסטורי של ראש הממשלה במוסקבה ול"מצעד למען ישראל" בניו-יורק.
מניעת מעט הנחת שיהודי ישראלי יכול להפיק ממצעד סולידריות שכזה היא שערורייה החוזרת על עצמה מדי שנה. השנה, העוולה הייתה כפולה ומכופלת נוכח השנאה, החרמות והאנטישמיות התוקפות אותנו מכל עבר. מול כל אלה, מדוע שלא לחזק מעט את המורל שלנו למראה 40,000 צועדים בבירת העולם החופשי תחת דגלי ישראל ומתוך הזדהות עם מאבקה? מדוע לא לתת לעין הישראלית, החשופה לכל כך הרבה מראות קשים, את הסיפוק הקטן לראות את ה'אמפייר-סטייט-בילדינג' מואר בצבעי כחול-לבן? זה מתבקש, אך התקשורת העוינת אינה נענית. 250 ארגונים יהודים צעדו בשדרה החמישית במה שתואר כ-"הפגנת התמיכה בישראל הגדולה ביותר בעולם", ואיך אני יודע זאת? נכנסתי במקרה לערוץ 20!
וכך, תקשורת עוינת ניכרת לא רק במה שהיא משדרת, אלא גם מה שהיא א י נ ה משדרת. דוגמה זועקת היא הכיסוי הדל שהוענק לביקורו האחרון של נתניהו ברוסיה. משקיפים אוביקטיבים
ראו את ארבעת המפגשים של שני המנהיגים השנה כיוצאי דופן ואת גינוני הכבוד והאינטימיות כלפי האורח הישראלי כנדירים. בלטו - סיור פרטי עם פוטין בחדרי הקרמלין, אירוע גלה חגיגי בתיאטרון בולשוי, חתימת חוזים חשובים וביניהם הענקת זכויות פנסיה לעולים רבים, המייחלים לפתרון זה שנים.
ועתה, אמרו נא: מה הציגו בבולשוי? אינכם יודעים, כי לא הראו לכם. מה זה, סוד צבאי? נתניהו הניח זר בטקס צבאי שגם אותו מנעו מאתנו. למה? נתניהו נפגש עם נציגי היהודים. מה היה שם? האם גם על זה אין לציבור צרכני התקשורת בארץ זכות לדעת? ותערוכה ישראלית הייתה בקרמלין ושמה "9 דלתות", ובתוכה מדור גדול ומגוון שהציג מאות מוצרים מן ההתנחלויות. מתי ראו קירות הקרמלין מחזה כזה בכל ההיסטוריה היהודית ברוסיה?
מורת רוח
המחוות הדיפלומטיות האלה, שעולות בכסף רב ודורשות מאמצים גדולים, אינן נערכות לשווא. יש להן תכלית מדינית. אולם כאן, בישראל, התכלית הזאת הוחמצה. התקשורת העוינת דאגה לכך שהצלחנו לראות רק כמה הבזקים מקוטעים, חסרי משמעות, לצאת ידי חובה. גם לה, מסתמא, יש תכלית.
מכל המסע למוסקבה ניתן כיסוי ממשי רק לניצול המכוער של כתב ישראלי את מסיבת העיתונאים החגיגית, מול פוטין ונתניהו, כדי לשאול כמה כסף קיבל נתניהו לפני 15 שנים, בהיותו אזרח פרטי, מאחד, מימרן? משום מה היה חשוב לו לגרום לראש ממשלת ישראל את הבושה הזאת בחו"ל ובמעמד ממלכתי חגיגי, ולעזאזל הפגיעה הנוספת, העקיפה, בממלכתיות הישראלית גופה.
אתר "דבקה" העלה כמה מן השאלות שלא עניינו את תחקירני הרשתות הגדולות, עניינים פעוטים כמו - האם הוסכם שרוסיה תשתתף במכרזי הגז של 'לויתן'? והאם נדונו בקשר לכך ההשלכות על השיחות עם טורקיה? והאם מתוכננים תמרונים ימיים של ציי רוסיה וישראל? ומה דעת ארה"ב בנדון?
כל זה קטן על השדרים, הראש שלהם הרי בשערוריית מימרן!
התקשורת הישראלית אינה חדלה מלהביע מורת רוח, מדוע נתניהו מחזיק עדיין גם בתיק התקשורת. מילא, לו לפחות היה עושה בו משהו!

תאריך:  14/06/2016   |   עודכן:  14/06/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 גלי צה"ל  קול ישראל  שאול שי
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מחלה כרונית ושמה תקשורת עוינת
תגובות  [ 14 ] מוצגות  [ 14 ]  כתוב תגובה 
1
ולשורת המתנדבים הייתה תקשורת?
פועה  |  14/06/16 10:27
 
- לעשות את תפקידה האמיתי !
אני מצפה מהתקשורת  |  14/06/16 13:01
 
- אתה מצפה ממנה שתאהד את ביבי
פועה  |  14/06/16 14:07
 
- פועה זה עז או תייש
ב.ל  |  14/06/16 15:08
 
- ככה בדיוק מלמדים תוכי להגיב
פועה  |  14/06/16 17:57
2
סה"כ ביבי ושרה ראו את בולשוי
ג'ורג'  |  14/06/16 12:01
 
- סך הכל פרס התעופף מסביב לעולם
מקס הזועם  |  14/06/16 13:50
3
ככל שיפסידו בבחירת שנאה שלהם ג
@בנצי - א @  |  14/06/16 12:35
4
אכן, עיתונות ביבים
שוחר-שלום  |  14/06/16 14:15
5
גישה בולשביקית של כסיל מטושטש
הירונימוס  |  14/06/16 15:19
6
מבלבל במוח סידרתי. לשני
גדעון8  |  14/06/16 16:32
7
האזינו לשיר "הבטחתם יונה"
דוד ש  |  14/06/16 17:25
8
פועה כרגיל מפעפעת/מפעפע
מגיב ותיק  |  14/06/16 23:18
9
העצני צודק- המצב בלתי נסבל! ל"ת
דניאל סבלדי  |  17/06/16 00:20
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ישראל רוזנבלט
תחת הכותרת המתחכמת "הפלשתינים לא שמחים מהפיגוע, אבל מבינים את המניע של המפגעים", קיבלנו עוד דוגמה לאיזה שפל של שנאה עצמית, מסוגל השמאל הקיצוני להגיע, במאמץ הנלעג שלו למרק תמיד כל חטא פלשתיני אפשרי
יובל לובנשטיין
הרשתות, מנסות להעלות את מחזור העסקים שלהם ומציעות לנו מבצעים, אשר בהחלט לא תמיד מתאימים לנו, אולם אנו מתפתים ובשל כך אוגרים כמויות מזון אדירות בארונות ובמקרר, אשר רובם ללא שימוש
יוני בן-מנחם
הרש"פ טוענת כי ישראל מונעת את חופש הפולחן בהר-הבית וקוראת להפסיק את ביקורי היהודים במקום. גורמים פלשתינים שונים מנסים לנצל את חודש הרמאדאן כדי ליצור מתיחות מחודשת בעניין הר-הבית
איתן קלינסקי
כדי לקדם את רעיון שתי המדינות לא דרושה גבבה של מלים, אלא נדרש מראש לקבל החלטה התומכת ברעיון ולא להיצמד למעשה לעמדה עקרונית השוללת הקמת מדינה פלשתינית עצמאית לצידה של מדינת ישראל
איתן קלינסקי
ביום שאנחנו מזכירים קטיעת חיים של נעורים יפים שרצו רק חיים, היום שנפער פצע ממאיר, שלא ניתן לריפוי בחיי שלוש משפחות שחיי ילדיהם נלקחו על-ידי רוצחים, מן הראוי לעצור ולשאול, האם ניתן לעצור את סחרור הדמים, שראינו אותו גם לפני שבוע במתחם שרונה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il