בימים האחרונים התבשרנו על מהלך שיווקי של אסם, בו היא יוצאת בסדרה של כ-10 מוצרים מובילים באריזות גדולות ובהנחות של כ-30%.
מהלך זה בא לתת פתרון לירידה בהיקף המכירות של החברה הן בשל הירידה בצריכה הפרטית והן בשל התגברות התחרות מצד המותגים הפרטיים של הרשתות, אשר חלקן ייצר מוצרים מקבילים לאוסם, במחירים שונים לחלוטין וגזל מאוסם נתח שוק נכבד.
נכון כולנו גדלנו על הסלוגן - "זה טוב זה אסם", אולם במיוחד אחרי כניסת החלופות השונות, הן בתחום הפסטות, בתחום הביסקוויטים תואמי פתי בר, שקדי מרק ומוצרים אחרים - למדנו שאולי יש לקרוא את הסלוגן באופן שונה - "זה טוב, אבל קודם כל לאסם".
הפתרון המוצע אכן מפתה במספר מוצרים, אולם האם אסם חשבה, שהמתחרים לא יגיבו ולא יצאו בתגובה למהלך זה?
נראה שהמתחרים, יוכלו להגיב ואפילו דיי במהרה למהלך שכזה ומספיק שיורידו את המחיר הצרכן של המותגים שלהם, דבר שלבטח יעשו זאת לאחר גל הקניות המואץ של הלקוחות את מוצרי אסם בעקבות החשיפה למוצרים האריזות הגדולות ובשל המיקומים המועדפים בחנויות.
נראה שאסם צריכה ללכת בכיוונים נוספים ולא בכיוון של הנחות מחיר על כמות בלבד שכן יתרונה הגדול של אסם הוא במגוון העצום של מוצריה, יכולות ייצור וחדשנות ובקשר שלה של נסטלה העולמית.
לנסטלה העולמית יש ארסנל רחב של מוצרים שחלקם לא הגיע לישראל ואולי הגיע הזמן שגם הם "יעשו עלייה"