X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
המדינה מתייחסת לאזרחיה כהורים שאין לסמוך עליהם היא אינה נוקפת אצבע להוציא אותם ממעגל העוני אך מחליטה עבורם מתי וכמה לחסוך
▪  ▪  ▪
[צילום: נתי שוחט/פלאש 90]

כלכלנים בכירים קוראים למדינה להזרים כסף למימון פרויקטים כדאיים למשק. ההזרמה צריכה להיות אף במחיר הדפסת כסף.ייזום פרויקטים כדאיים כגון תשתיות תחבורה, חינוך, בניית בתי חולים וכד' מוכרים בספרי הכלכלה. משום מה ממשלות בעולם כמעט נמנעות מפעילות בתחום זה. הן מעדיפות לפעול בצד המוניטרי קרי ריבית נמוכה, וממתינות שהיד הנעלמה של השוק תמריץ את הכלכלה. הדבר לא קורה ורוב הכלכלות במערב מדשדשות. ממשלה, כשהיא מזהה כשל שוק, צריכה להתערב וליזום פעילות כלכלית בפרויקטים שהתשואה עליהם תהיה גבוהה. בעבר נהגה הממשלה ליזום. תקופת פנחס ספיר כשר התעשיה ושר האוצר הצטיינה בכך."יזמה" קרן ההון סיכון הראשונה הייתה ממשלתית. כשתעשיית הון הסיכון החלה לשגשג נמכרה החברה, ברווח, והמדינה יצאה משוק היזמות בתחום זה.
האוצר מנהל את התקציב כבעל בסטה בשוק. תמיד אין לו, וגם כשהוא נכנע הוא מסכים תוך זריעת מוקשים. הדבר נובע כנראה מהעבר בו יחס החוב תוצר היה שלילי. המצב השתנה והמדינה במצב טוב בתחום זה. עתה הזמן "לשפוך" כסף לשוק. מקורות לא חסרים כספים מקרן הקימת, מפעל הפיס והאפוטרופוס הכללי הם אך דוגמא. במידה ויש מחסור ניתן להדפיס כסף. אם האוצר חושש מהפקרות ניתן למסגר את היזמה באמצעות חוק שיגביל את הכספים הנוספים לפרויקטים מסומנים מראש. בינתיים המצב לא נכנס לתודעה של האוצר. כספי החיסכון הכפוי של קצבאות הילדים מעידים על כך. המדינה מתייחסת לאזרחיה כהורים שאין לסמוך עליהם. היא אינה נוקפת אצבע להוציא אותם ממעגל העוני אך מחליטה עבורם מתי וכמה לחסוך. הדבר דומה להצגת כסף לאדם העומד ליד ראי והזמנתו להוציא את הכסף מהראי. גם ניהול החסכונות נשמע ככתיבת נח עם שבע שגיאות. מצטייר שהסיבוך יהיה גדול ולבסוף תוקם רשות לניהול הפקדונות. כל זאת במקום להקים מערך פקדונות שיזוכו בריבית שהאוצר משלם על אג"ח שהוא מנפיק בשוק הפתוח. אגב, מדוע התוכנית לא תכלול חיילים בשרות חובה? הפתרון הנכון היה צריך להיות תשלום מידי של הקצבה, שהיה מהווה הזרמה חיובית למשק, תוך עידוד הורי הילד לחסוך עבורו. חכמי חלם נראים אנכרוניסטים לעומת היושבים בירושלים.
לפני כ-40 שנה נערך משאל עם באנגליה אם להישאר בשוק האירופי. אז כעתה אמרו תומכי היציאה שההשארות אינה כלכלית. טד הית' מי שהיה קודם למשאל ראש הממשלה, העלה את הטעון הנבון האומר שהרווח הכלכלי הוא שולי לעומת זאת שהשוק האירופי מאפס את הסיכוי למלחמה בין מדינות השוק, צרפת וגרמניה לדוגמה, באירופה שנהרסה עשרות פעמים עקב מלחמות שאירעו מאות שנים. בעת כתיבת שורות אלה תוצאות המשאל טרם פורסמו אך לא שמעתי טעון חכם מעין זה. ללמדנו שמנהיגים אינם בהכרח מיטב הנוער גם אצל עמים אחרים.

תאריך:  23/06/2016   |   עודכן:  23/06/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
צמיחה בכל מחיר - המדינה כיזם
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
זו צמיחת החובות - בשני המקרים
יסודו של דבר  |  23/06/16 17:37
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אפרים הלפרין
בצמרת המשטרה נוצר מסמך המרכז את כל מה שיש למשטרה נגד חברי הכנסת. הידיעה של הציבור על עצם קיומו של כזה מסמך היא אינטרס ציבורי מובהק, וזאת כמובן בניגוד לתוכנו, כי כל עוד מעצרים ואין החלטות בית משפט, כל עוד אין כתבי אישום מדובר ברכילות גרידא
דביר מור
האם מפעל ההתנחלויות באיו"ש, הוא סיפור הצלחה? האם ירושלים מאוחדת? והאם הקונסטלציה הקיימת בשני חבלי ארץ אלו, אכן מותאמת לתפיסת הביטחון הרלוונטית כיום למדינת ישראל?
יהודה מאיר רוט
יש חשיבות עליונה לכך שמפקד יגבה את פקודו. הגיבוי אינו נדרש כשהכול מתנהל כשורה, על-פי הפקודות, החוק והנורמות    הגיבוי נדרש בסיטואציה של מעשה לא תקין כתוצאה משיקול דעת מוטעה    אין הכוונה למעשה מתוך כוונה פלילית    אירוע מסוג זה יכול להתרחש במצבים מלחמתיים, לא ברורים, מעורפלים, תחת לחצים, כאלו הנמצאים בשטח "אפור"
אהרון שחר
לפניכם הצעת חוק שתמגר את הפשע ותהפוך אותו לפאסה. חוק פשוט מאוד: בכל הרשעה פלילית יפצה הפוגע את קורבנו בסכום הולם
מתי דוד
בורת הקמפינרים שהובילו את הרצוג במסע הבחירות נראו מצולמים יושבים בסלון לאחר הבחירות ומאשימים בכישלון את כולם כולל את הרצוג ולבני ורק לא את עצמם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il