X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מנהיג חמאס ח'אלד משעל טוען כי האסטרטגיה של תנועתו היא להימנע ממלחמה חדשה עם ישראל בתקופה הקרובה. בתנועת חמאס חוששים מתוכנית אזורית בשיתופו של שר הביטחון ליברמן להמלכתו של מחמד דחלאן במקומו של מחמוד עבאס
▪  ▪  ▪
חאלד משעל [צילום: עבד רחים חטיב/פלאש 90]

יו"ר הלשכה המדינית ח'אלד משעל איננו מתכוון להתמודד פעם נוספת בבחירות הפנימיות בסוף השנה על ראשות התנועה אך הדבר איננו מונע ממנו לפרט את האג'נדה והאסטרטגיה של חמאס כפי שהוא רואה אותה בתקופה הקרובה.
במסיבת עיתונאים שכינס ח'אלד משעל במקום מושבו בדוחא שבקטר ב-22 ביוני כדי להגיב על הצהרות שר החוץ הטורקי בעניין נרמול היחסים בין טורקיה לישראל, פירט ח'אלד משעל את האג'נדה של חמאס בתקופה הקרובה בראשי הפרקים הבאים:
א.שמירה על המומנטום של האינתיפאדה.
ב.שבירת המצור המוטל על הרצועה, הימנעות ממלחמה חדשה אך המשך העצמת היכולות של "ההתנגדות" (מוקאוומה-בערבית), המוכנות שלה וההכנה לאפשרות הגרועה ביותר.
ג.סיום הפילוג, השגת פיוס ואחדות לאומית.
ד.הקמת ממשלת אחדות לאומית,עריכת בחירות בכל הגופים הלאומיים, ברש"פ ובאש"פ.
ה. שיתוף פעולה בין כל הכוחות והפלגים הפוליטיים במלחמה ובשלום.
מדבריו של ח'אלד משעל עולה כי תנועת חמאס נמצאת במצב של המתנה להתפתחויות האזוריות, היא מקווה שטורקיה תצליח לכופף את ישראל בנושא הסרת המצור על הרצועה ואיננה תולה תקוות ביוזמות המדיניות האחרונות.
להלן עוד כמה נקודות מדבריו:
היחסים עם טורקיה: משעל שיבח את טורקיה ואת הנהגתה על תמיכתן בבעיה הפלשתינית ודבקותן בדרישה להסרת המצור מעל הרצועה כתנאי לנרמול היחסים עם ישראל.
היחסים עם מצרים: משעל החניף למצרים ואמר כי "מצרים הינה המדינה הערבית הגדולה ואין בר דעת בזירה הפלשתינית שיכול להתעלם ממנה או לוותר על תפקידה".
הוא טען כי הקשר של חמאס עם המודיעין המצרי מוכיח כי אין לה שום מעורבות בהתנקשות בחיי התובע המצרי הכללי השאם ברכאת וכי המדיניות של חמאס היא שלא להתערב בשום עניין פנימי של מדינות ערב, "אם קרה מקרה בודד פה ושם אני מתנצל" הסביר משעל, ולמעשה לא הכחיש שהיו חריגות מצד תנועתו וכי פעיליה היו מעורבים בפעילות טרור במצרים.
היוזמה הצרפתית והיוזמה המצרית
ח'אלד משעל חזר על תיאוריית הקונספירציה כי "ישנה תוכנית לפרק את האומה הערבית ולחלק אותה". הוא התייחס בעקיפין ליוזמה הצרפתית ואמר שהיוזמות הבינלאומיות נועדו יותר למלא את הוואקום שנוצר מאשר באמת לפתור ברצינות את הסכסוך.
הוא טען שישנן תוכניות אזוריות שנועדו לעצב מחדש את הזירה הפלשתינית הפנימית, להשתלט על עזה ועל רמאללה וליצור הנהגה חדשה ולשלוט בה ובהחלטות הפוליטיות שלה על-פי "המידות האזוריות" ובניגוד לדרישות והאינטרסים של העם הפלשתיני. לדבריו, צירופו של השר אביגדור ליברמן לממשלה נועד לסייע בתוכנית הזו מכיוון "שיש לו ניסיון וקשרים שעוזרים לישראל לבצע את האג'נדה הזו".
משעל רמז בעצם למה שבחמאס וברש"פ טוענים מזה זמן רב כי שר הביטחון אביגדור ליברמן פועל להמלכתו של מחמד דחלאן כיורשו העתידי של מחמוד עבאס, על-פי מקורות פלשתינים ליברמן נועד לפני כמה חודשים על מחמד דחלאן באמצעות ידידם המשותף המיליארדר מרטין שלאף ודן עמו בחזרתו לשטחים, בזמנו הכחיש ליברמן את הפרסומים האלה.
בכל מקרה בחמאס חוששים כי ליברמן מתכנן לכבוש את רצועת עזה, להפיל את שלטון חמאס ולהמליך בשלב הראשון את מחמד דחלאן כשליטה של רצועת עזה.
לח'אלד משעל לא היה שום מסר חדש בנושא הפיוס בין תנועת חמאס לתנועת פתח, הוא הודה כי "היו טעויות מצד פתח וחמאס" אך התיווך הקטרי ביניהן נמשך.
ח'אלד משעל הפגין ביטחון רב בדבריו ולא נתן שום סימן או אישור כי הוא יפרוש מהנהגת חמאס בסוף השנה. משעל נשאל על השבחים שהרעיף סגנו, ד"ר מוסא אבו מרזוק המתמודד על תפקיד יו"ר הלשכה המדינית, על הסיוע של אירן לתנועת חמאס.
מתשובתו של ח'אלד משעל עולה כי הוא לא שינה את יחסו לאירן שעמה הוא בסכסוך כבר יותר מחמש שנים על-רקע סירובו לתמוך בנשיא הסורי בשאר אסד במלחמת האזרחים בארצו.
"יש לנו מערכה נגד הכיבוש, אנו זקוקים לסיוע, אנו מברכים על הסיוע של אירן גם אם אנו לא מסכימים עמה פוליטית, העובדה שאנו מקבלים את הסיוע אין פירושה תמיכה בעמדותיה או באג'נדות שלה" הסביר משעל.

תאריך:  26/06/2016   |   עודכן:  26/06/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
יהודה דרורי
ענבל בר-און
אמילי עמרוסי מישראל היום מקדישה את טורה למתנחלים    החשוב הוא, אותם דברים שהיא "שוכחת" ‏לאזכר
ענבל בר-און
א.ב. יהושוע, בטורו בהארץ קורא לרשות הפלשתינית להפסיק להתחפר בצדקנות ולרדת מהעץ, למשא-ומתן ברמאללה
ענבל בר-און
בן כספית עוסק במזמוז של ביבי את הצעת הסיוע של אובמה, ומציע לו לקחת את מה שיש    ביבי, לדעת כספית, הזיק די והותר
ענבל בר-און
קרולין גליק בטורה האחרון במעריב מזהירה אותנו כי הסכם הסיוע הביטחוני המתחדש, הופך את ‏ישראל למדינת חסות של ארצות הברית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il