X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
ההסבר הישיר והפשוט לפרסום תוצאות "שמאלי" שעת הקהל שמפרסם ידיעות אחרונות הוא שיש יד מכוונת לסקרים אלה, וכי תפקידם אינו לשקף דעות אלא ליצור אווירה
▪  ▪  ▪
ידיעות אחרונות. יד מכוונת [צילום: איתמר לוין]

משאלי דעת-קהל
אני עוקב מפעם לפעם אחר "משאלי" דעת הקוראים שמפרסם העיתון באמצע השבוע, מדי יום, בנספח "24 שעות". מצאתי שלעיתים קרובות התוצאות בפרסום זה רוויות הפתעות ואפילו פלאים.
כך, למשל, האם ייתכן ששאלות הנוגעות להתיישבות באיו"ש - זכויות, כספים, סיפוח, בנייה, טרור, התנדבות, ועוד - זוכות, במשאלים אלה, באופן סיסטמטי, לרוב קולות של השוללים כמעט בכל נושא, אעל-פי שהימין, התומך בהתיישבות, מהווה רוב פוליטי בישראל כבר שנים ארוכות ברציפות?
ניתן להציע לכך לא מעט הסברים ספקולטיביים, אבל אלה אינם מעניינים באמת. ההסבר הישיר והפשוט הוא שיש יד מכוונת לסקרים אלה, וכי תפקידם אינו לשקף דעות אלא ליצור אווירה.
"המפקדים של כולנו"
במקום אחר, במדור "דעות", מיום 22.6.16, מצאתי אניגמה אחרת. קליינברגר מנסה לחדש לנו דבר-מה בשאלת החייל אלאור אזריה, ואני לתומי סברתי שהנושא מוצה. אחרי מבול של מלל על עקרונות ודיון בדרכי התקשורת ההמונית בחברה דהיום, ולאחר שהוא מעניק הכשר גורף לרמטכ"ל ולקצינים בכירים אחרים בצה"ל לשכוח שהם אנשי צבא ולא פרשני תקשורת או כתבים צבאיים, הוא מגיע לעיקר ואומר כך: "יש מקרים שבהם מי שמצוי בסכנה אינו הנאשם אלא התביעה".
ניתן לפטור אמירה זו במילה אחת: "הבלים". אולם מפאת כבודו של הכותב, אסביר.
הנושא איננו מי האשם - היורה, התביעה, מפקד הפלוגה, המג"ד או הרמטכ"ל. הנושא הוא נורמת השיפוט וההתייחסות של מדינת-ישראל לכוחותיה המזוינים מזה ולאויביה מזה.
מדינה ששולחת את חייליה אל מול הסכנה, חייבת לגבות אותם ללא תנאי. היא אינה ניצבת מולם כשופט שאמור לפסוק מי "אויב" ומי "ידיד". המוסדות, לרבות: התביעה, המטכ"ל והממשלה, כולם יחד - הם המדינה; וכולם בסירה אחת.
עובדת-יסוד בדיון זה, היא שהחייל נמצא בשטח עוין בשליחות המדינה, ולכן מכל בחינה שהיא ובכל דרך אפשרית הוא ראוי לתמיכה וגיבוי של מי ששלחו אותו: כולנו.
עובדת-יסוד שניה בדיון זה, היא שמחבלים או מפגעים שמנסים להרוג אזרחים או חיילים הם אויב, ובאויב יש להלחם. התוצאה הטובה ביותר של מלחמה, שבה יש לשקול מטרות, מול סיכון כוחותינו כנגד סיכון האויב, היא השגת המטרות והשמדת האויב, במיוחד כאשר האויב הוא תוקפן סידרתי. בעניין זה צדק החייל אזריה. הגיע הזמן שמדינת ישראל תאמץ עמדה זו כעמדת-מוצא, וכחלק ממערך ההרתעה שלה שנשחק מאוד בשנים האחרונות, ועל כך אנו משלמים בדם.
אולם, מדינת-ישראל קבעה, מסיבותיה שלה, וקביעה זו ראויה לדיון ובחינה חוזרים, שאויב כנשראה כ"מנוטרל" מפסיק להיות אויב, וכי ההחלטה האם ומתי קורה הדבר, היא של כל חייל באשר הוא. עוד קבעה המדינה, שהחייל יבצע את שיקול הדעת שלו בזמן אמיתי, תחת אש או תחת ספק-אש, ומי שישפוט את מעשיו הם התביעה - כשהיא יושבת במשרד ושוקלת את חופן העובדות שלפניה ממכלול העובדות השלם, ובתנאים מסוימים גם מפקדיו של החייל.
קל מאוד להבין שהחייל, הצעיר וחסר הנסיון הנמצא תחת איום, במתח של לחימה וסכנת חיים, נדרש כמעט לבלתי אפשרי. הדברים הללו נאמרו כבר אינסוף פעמים ע"י חיילים ומפקדים רבים ושונים. בסיטואציות דומות בעבר, נקבע פעמים רבות ששימוש בחיילי השירות הסדיר לתפקידי שיטור איננו רחכם ואינו רצוי, ובכל זאת עולם כמינהגו נוהג. ומאידך-גיסא, "אבירי המצפון" שומעים רק מה ש"דיודת הצדק" החד-כיוונית מחדירה למוחותיהם מוכי ההתניות המוקדמות.
אזריה אלאור עבר על חוקיה או תקנותיה של מדינת ישראל, בין אם הם צודקים ובין אם לאו, ועל כך עליו לעמוד לדין. אין לו שום חובה אוניברסלית כלפי אויביו, לבד מלהכותם בקרב ולשרוד. מדינת-ישראל, מאידך-גיסא, מכיוון ששלחה אותו לקרב בתנאים קשים, חייבת להעניק לו תמיכה מוראלית מירבית ותמיכה משפטית מלאה. הפרוש המעשי של אמירה זו הוא: להמנע מכל התייחסות למעשה ונסיבותיו עד אשר יבדקו כל הפרטים, יגבו כל העדויות, ישקלו כל הנסיבות ותיפול ההחלטה המוסמכת אם יש להעמידו למשפט ובאיזו אשמה. או אז, יפורסם הכל ויידון בפומבי.
לדעתי, אילו כך נהגה ישראל "המוכללת", היה נמנע מחול השדים שלו היינו עדים לאחרונה, הייתה נמנעת הביקורת על המ"פ של אזריה, על הפיקוד העליון של צה"ל ועוד ועוד. טרם הגענו אל המנוחה והנחלה, וכדאי ללמוד ממקרה אזריה את כל הלקחים, והם רבים ונוקבים.

תאריך:  27/06/2016   |   עודכן:  27/06/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נפלאות ידיעות אחרונות
תגובות  [ 10 ] מוצגות  [ 10 ]  כתוב תגובה 
1
אין רוב לימין
עובדיה הוכמן  |  27/06/16 11:19
 
- סליחה לא הבנתי את המתמטיקה
רפי לאופרט  |  27/06/16 19:27
2
השמאל והערבים החברים שלהם
מקס פאואר  |  27/06/16 14:24
3
א. משאלי דעת קהל בידיעות
אל: רפי לאופרט  |  27/06/16 19:38
4
מצטער, אבל לא הבנתי אותך
אהוד פרלסמן  |  28/06/16 00:59
 
- אכן לא הבנת
רפי לאופרט  |  28/06/16 07:52
 
- עכשיו הבנתי. תודה.
אהוד פרלסמן  |  28/06/16 08:46
5
משאלי דעת קהל
משה מיכאל  |  28/06/16 08:23
 
- אתה טועה בגדול
אהוד פרלסמן  |  28/06/16 08:53
6
ידיעות זה עיתון של אינטרסים.
7-7-7.  |  28/06/16 15:15
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוני בן-מנחם
טורקיה התייעצה עם תנועת חמאס לגבי ההסכם עם ישראל ועדכנה אותה באופן שוטף על כל פרטיו. על-פי גורמים בחמאס טורקיה תתווך בשלב הבא בהסכם נוסף להשגת רגיעה ארוכת טווח ברצועה ועסקת חילופי שבויים חדשה
יובל לובנשטיין
נראה שהטריגר יהיה גם הפעם, קשור למצוקת הדיור, אך בכותרת אחרת.... שיעור הריבית על ההלוואות ובמיוחד על המשכנתאות, אשר מספיק שהוא יעלה (והוא יעלה), דבר אשר יכניס רבבות משפחות לסחרחורת נוראית אשר תצטרף ליוקר המחיה הגבוה ולמחירי המזון הגבוהים ברשתות ובמסעדות, דבר אשר ישדרג את המחאה דור א למחאה קשה יותר
ראובן לייב
שלושת האישים - פנחס לבון, בנימין ג'יבלי ובפאול פרנק יזמו במשותף את פעולת הכשל החובבנית וההרפתקנית, שהביאה להידרדרות היחסים של ישראל עם מצרים. ושלא תהיה אף לרגע טעות, כי לא יעזור כאן בית-דין. האחריות למתן ההוראה ולביצועה בפועל היא שילוחית של שלושתם כאחד, ואיש מהם לא יוכל עוד להימלט ממנה
יהודה דרורי
מסתבר שבימים אלו ממש עמל הצוות הישראלי לסיים את המו"מ עם הטורקים על חדוש היחסים הדיפלומטים, הסכם שמשמעותו כניעה מוחלטת ובזיון לאומי ראו: הטורקים לא התנצלו על משלוח ה"מרמרה " כהתרסה לשלטון הישראלי (ביבי התנצל..)ואנחנו מבטיחים לשלם להם 21 מיליון דולר לקרן פיצויים ל-9 הארכי-מחבלים שחיסלנו על האניה. כמו-כן, אנחנו ממשיכים להרשות לטורקים לטפח את החמאס בעזה ובטורקיה... טירוף ממש
נאוה קורן
"אם יימצא רשע שירצה להטיל ספק באמת - אפשר גם לו, לרשע, להוכיח כי אין אמת זולת האמת" (בגין,'המרד', 245)
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il