X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
שמעון זיו פובליציסט
מזה 100 שנה אנו בחזית, אם כיהודים ואם כמדינה, ישנם נעדרים, ישנם נעדרים שמקום קבורתם לא ידוע, אבל עם כל האמפטיה למשפחות שבשבילן כל חלל כזה הוא עולם ומלואו - האם הם מוכנות להקריב את החיים על חשבון החזרת הגופות?
▪  ▪  ▪
שליט. שערוריה [צילום: AP]

שש שנים עברו מיום ההשתלטות על המרמרה ועד שהגענו לחתימת הסכם עם טורקיה שמחזיר את היחסים הבילטרלים איתם. ההסכם זכה לביקורת רבתי מימין ומשמאל. השמאל שכל הזמן לחץ להגיע להסכם פתאום שינה דעתו והחליט להתנגד לו, אם כי כמה מהם לא מדברים באותה שפה.
במקביל יצאו בני משפחות החללים מצוק איתן בדרישה כי לא יחתם ההסכם ללא השבת הגופות הביתה, אליהם הצטרפו בני משפחת מנגיסטו שעבר את הגבול מרצונו והם עכשיו דורשים את חייו חזרה.
דרישת המשפחות עשתה גלים, הקמת אוהל המחאה ליד משרד ראש הממשלה משכה אליה מאות אנשים, אם כי לא בהקפים שהורגלנו אליהם עם גלעד שליט. הפוליטיקאים מיד צרפו את קולם לדרישה זו ברצונם לקושש כמה קולות, ומיד יצאו בקריאות "תדע כל אם עבריה שהגז שווה יותר מהבנים".
עולם ומלואו
אז אני חושב אחרת. כשאני וחברי הלכנו למלחמה ידענו כי עשוי להיות מצב שלא נחזור הביתה, ואולי נחזור בארונות קבורה. גם הורינו ידעו כי מלחמה זה לא משחק על שולחנות חול, והתפללו לחזרתינו בשלום.
מזה 100 שנה אנו בחזית, אם כיהודים ואם כמדינה, ישנם נעדרים, ישנם נעדרים שמקום קבורתם לא ידוע, אבל עם כל האמפטיה למשפחות שבשבילן כל חלל כזה הוא עולם ומלואו - האם הם מוכנות להקריב את החיים על חשבון החזרת הגופות?
אין זה נכון כי המדינה מזניחה את חילייה וסיפור החזרתו לארץ של גלעד שליט מלמד זאת באופן ההזוי ביותר. לשחרר מאות מחבלים עם דם על הידיים בתמורה לחייל שפישל זאת שערורייה. על אחת כמה וכמה כאשר מדובר באינטרס של 8 מיליון אנשים לעומת כמה עשרות, אפילו אם מדובר בעסקת גז שתזרים למדינה מיליארדי דולרים ותעלה את רמת החיים לרבים, אז כן בהחלט יש מחיר לכל דבר ואת העקרון הזה כבר קבענו. עכשיו זו רק שאלת המחיר.
בעקבות שערורית גלעד שליט הוקמה ועדת שמגר שמסקנותיה ידועות פחות או יותר אם כי לא פורסמו באופן רשמי, אז זו ההזדמנות לבדוק את חוזקן של הרשויות הנוגעות בדבר. המצב הנוכחי בהחלט נותן משמעות לאמירה ובמותם ציוו לנו את החיים.

תאריך:  30/06/2016   |   עודכן:  30/06/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 גלעד שליט / Gilad Shalit
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משבר ישראל-טורקיה
מנחם רהט
המערכת הישראלית מפקירה עצמה לגחמות הטרור: משלמת תג מחיר למחבלי המרמרה, מפקירה את הר-הבית לטרור הווקף, ומסתמן שגם בפרשת אזריה ינצח הטרור    מנהיגים וחיתולים יש להחליף לעיתים קרובות, מאותה סיבה ממש
יוני בן-מנחם
מצרים נמנעת מלהגיב על ההסכם בין ישראל לטורקיה אך הגיעה להבנות עם ישראל על יישומו. עיתון "אלאהראם" שופר השלטון מאשים את הנשיא ארדואן כי מכר את הפלשתינים תמורת ההסכם עם ישראל
רועי אורן
מדינת-ישראל הוכיחה שוב שאין לה מדיניות ביטחון מוסדרת דבר אשר בא לידי ביטוי בכך שהאינטרס הביטחוני הוקרב לטובת האינטרס הכלכלי
עידן יוסף
הקבינט המדיני-ביטחוני אישר את ההסכם בין ישראל לבין טורקיה בתום 4.5 שעות דיון    הוחלט גם להקים דיון קרוב במסקנות ועדת שמגר
איתן לסרי
ישראל הגיעה להסכם בעל חשיבות אסטרטגית גבוהה לביטחון, ליציבות האזורית ולכלכלת ישראל    מדובר בשתי מעצמות גדולות ופעילות מאוד באזור
רשימות נוספות
שרי הבית היהודי יצביעו נגד  /  עידן יוסף
השבת הבנים אינה חלק מההסכם  /  עידן יוסף
פרץ תומך; ביקורת בבית היהודי  /  אריאל י. לוין, איציק וולף
אין בנמצא מחבלים טובים   /  חיים שטנגר
היהפוך ארדואן חברבורותיו?  /  בצלאל לביא
הסכם הכניעה לטורקיה  /  משה גולדבלט
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il