X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
אם ראיתם אצל אחרים משהו שמצא חן בעיניכם, אין צורך להתמלא בתסכול על כך שבבית שלכם הדברים מתנהלים אחרת, התסכול לא יוביל אתכם לשום מקום
▪  ▪  ▪
[צילום: יח"צ]

ערב שבת או סתם יום של חול, יוצאים להתארח אצל חברים. "שלום, שלום", חיבוקים ונישוקים, מתיישבים ומתחילים להניע עניינים. כבר בדרך חזרה הביתה בלי להתאפק את תעקצי אותו על כך שלא יזיק לו ללמוד מכישרונות הזוגיות של חברו הטוב ומהחינניות שבה הוא שטף את הכלים מבלי לקטר. אתה במקביל תעקוץ אותה שמה שיש בתוך הכלים יותר חשוב מהכלים עצמם ולכן לא יזיק לה ללמוד לבשל או לפחות לבקש מחברתה את המתכונים לתבשילים הטעימים שאכלתם הערב.
בפרשתנו "קרח" אנו נפגשים עם קרח. קרח לא היה סתם מישהו, הוא היה עשיר ובעל מעמד מכובד מאוד בשבט לוי. אך למרות הכל בעיני קרח לא היה לו שום דבר, הוא לטש את עיניו לכסאות של אהרון ומשה, הקנאה אוכלת אותו והוא בוחר לצאת למרד נגד משה, נגד אהרון, ובעצם - נגד הקדוש ברוך הוא.
הקנאה לא מקדמת אותנו לשום מקום, היא רק ממלאת אותנו בתסכול ובכאב על העושר והאושר הדמיוניים שטרם השגנו. ככל שהאדם מעסיק את עצמו בדברים שמחוץ לו כך הוא עסוק פחות בגרעין הפנימי של נשמתו, ובכך הוא מתרחק מעצמו ומתכחש לייחודיותו. הקנאה לא רק מרחיקה אותנו מהשלמת החיסרון, אלא מנציחה אותו. הרגשת החיסרון התמידית מרעילה ומרקיבה אותנו מבפנים, ומזיקה מאוד לבניין האישיות בכלל והזוגיות בפרט. לכן אמרו חז"ל שהקנאה מוציאה את האדם מהעולם [אבות ד', כ"א], כשאתה מקנא אתה מאבד את המקום שלך, את הקיום שלך. זה מה שעשה קורח, ולכן בנס מיוחד פתחה האדמה את פיה ובלעה אותו ואת אנשיו בעודם בחיים.
אם ראיתם אצל אחרים משהו שמצא חן בעיניכם, אין צורך להתמלא בתסכול על כך שבבית שלכם הדברים מתנהלים אחרת, התסכול לא יוביל אתכם לשום מקום. הקנאה החיובית מעוררת אותנו לעשייה, להתפתח ולהתקדם בעצמנו מבלי לפגוע או להחסיר מאחרים.

הכותבת היא שדכנית ותיקה, בעלת רשת משרדי השידוכים דו-לב ומחברת הספר "סטטוס: בזוגיות"
תאריך:  01/07/2016   |   עודכן:  01/07/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נסים ישעיהו
הסגנון של קרח הוא בדיוק הסגנון של הפוליטיקאים בימינו רק בלשון מעודכנת. זה מתחיל בקביעה כללית מחמיאה לעם ומיד עובר להתקפה אישית על המנהיג המכהן. נשמע מוכר?
יוני בן-מנחם
נשיא טורקיה הצליח להונות את ישראל בתיאום עם חמאס בכל הקשור לשבויים והנעדרים המוחזקים בעזה. חמאס הרוויחה מההסכם הטורקי-ישראלי מבלי לשלם מחיר והיא תדרוש מישראל עסקת חליפין חדשה שתכלול אלפי מחבלים
אלעזר לוין
"זכותה לומר שנרצחו תשעה בני אדם"    מי אשם? "חברי הכנסת והשרים שתקפו אותה בגסות"    היומון אינו מסביר מדוע מותר לקרוא לחיילים "רוצחים", ומדוע אסור לעומת זאת לדבר אל זועבי "בגסות"
אברהם פריד (פריצי)
החינוך הטורקי של ביבי, האוניברסיטה של רבקה כרמי, וחניון ההשכלה בבית הספר הישראלי
איתמר לוין
הפיצוי על ה"מרמרה" יעודד טרור    מישהו בדק כמה יעלה סוף שבוע ארוך?    פניית חברי כנסת לבג"ץ היא בעייתית    שי ניצן מתנהג כמו מנהיג עובדים    השב"ס לא סומך על אנשיו    ומדוע קבוצות הכדורגל העשירות ימשיכו לנצח
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il