X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
צריך לבדוק מחדש את המדיניות, להגדיר בברור באיזה מצבים ננקוט באש על כוחותינו, ולא להשאיר זאת ליד המקרה
▪  ▪  ▪
פגיעה סביבתית [צילום: פלאש 90]

בעקבות חטיפת הדר גולדין הופעל נוהל חניבעל למניעת או סיכול החטיפה שלא צלח, במסגרת זו נהרגו רבים מהתושבים הסמוכים למקום האירוע, נוהל חניבעל הוא נוהל שנועד למנוע חטיפת חייל על-ידי האויב, הנוהל נכתב לראשונה לפני כ-30 שנה והועמד במבחן מספר פעמים ובדרך כלל לא סיכל את החטיפה.
במקרה כזה נורית אש גם על כוחותינו, דהיינו על החטוף, למרות שבבסיסו אין הנוהל אמור לפגוע בחייל, אלא בשוביו, הרי שהסמיכות של החייל לחוטפים יוצר סכנה מוחשית לחיי החייל. הנוהל עודכן מספר פעמים ולאחרונה הורה הרמטכ"ל לבחון אותו מחדש.
בצה"ל קיים מושג נוסף שלא זכה לתשומת לב רבה, מכיוון שמספר הפעמים בו נבחן מושג זה היה קטן, ומדובר בעקרו על-כניסת אויב צבאי למוצב צה"ל, או עמדה מבוצרת. המושג הוא אש על כוחותינו = כאשר אנשי המוצב מרגישים שהם בנחיתות, אם מספרית ואם איכותית, מול האויב ואז הם מבקשים אש על כוחותינו, על-מנת שהאויב יפגע או למצער יחשוש ויסוג מהמקום.
תביעות מוגזמות
הנוהל הופעל רבות במלחמת יום הכיפורים בה הופעלו אמצעי ארטילריה, ולעיתים מטוסים על-מנת לעצור את התקדמות הצבא המצרי בדרך לכיבוש המעוזים. גם ברמת הגולן התבצע ירי על כוחותינו במוצב החרמון, בשלבים כאלה ואחרים על-מנת למנוע את כיבושו.
במקרה כזה האש בדרך כלל אינה מדויקת, והיא באה מכלים כבדים בעלי השפעה על האויב החשוף להם. גם תצפיתנים או מפקדי המוצב אינם יכולים לדייק בכיוון הכלים, כי אינם יכולים להיות חשופים לאש שלנו.
במקרים אחרים אפשר לראות כאש על כוחותינו בשחרור בני ערובה, לדוגמה שחרור החטופים באנטבה בוצע תוך כדי ירי שפגע גם בחלק מהחטופים שהיו חשופים, ועקב קרבתם למחבלים שהחזיקו בהם.
גם במקרה של שחרור מטוס סבנה התבצע ירי של אש על כוחותינו, שגרם למספר נפגעים, כל זה נעשה על-מנת שלא להכנס למשא-ומתן עם המחבלים, שבדרך כלל יש להם תביעות מוגזמות ומופרכות.
לאור זאת צריך לבדוק מחדש את המדיניות, להגדיר בברור באיזה מצבים ננקוט באש על כוחותינו, ולא להשאיר זאת ליד המקרה, רצוי לבחון מחדש את הנושא של נוהל חניבעל, כאשר ברור לכל אחד כי החטוף אינו בן החיים, והאם יש הגיון לפגיעה סביבתית כה גדולה על-מנת למנוע חטיפה.

תאריך:  08/07/2016   |   עודכן:  08/07/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוני בן-מנחם
בתום שנתיים מהמלחמה בעזה טוענת חמאס כי הצליחה ליצור מאזן אימה מול ישראל וכי הצליחה להוריד מעל הפרק את אפשרות כיבוש הרצועה    התנועה איננה מעוניינת במלחמה חדשה עם ישראל אך ממשיכה בהתעצמותה הצבאית
נסים ישעיהו
אם יקחו אחריות יצטרכו לעצור את המימון לרוצחים, למשפחותיהם, למפעיליהם ולמסיתיהם. וזה, כבר הבנו, גדול עליהם. כי למי יש את הזכות לקבוע מה מותר ומה אסור ומהו הגבול ביניהם?
צביקה וינר
הכלל הדמוקרטי קבע כי צריך רוב ולא נתן יתרון כלשהו לרוב של 98, או 100 מנדטים, על פני רוב של 51 מנדטים ולכן כוחה של המפלגה הקטנה שווה לכוחה של כל מפלגה גדולה
דביר מור
מדוע דווקא הקרן הקיימת לישראל כגוף ציוני וערכי, אינה מתנהלת בשקיפות הראויה לכלל הגופים המנהלים כספי ציבור ומפרסמת את שכר בכיריה? האם מאז שנבחר יו"ר דירקטוריון חדש לארגון, הוא מתנהל אחרת מכך?
יובל לובנשטיין
ברשתות העירוניות מוצאים תופעה כפולה, גם מחיר יקר מאוד וגם טריות נמוכה, מאחר שהמוצרים "זזים לאט מידי על המדף" ומתגלגלים פחות, דבר שיוצר סוג של גלגל, שבעקבותיו הצרכן בעיקר הקשיש ואו הצרכן ללא רכב "השבוי", נענש פעמיים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il