X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
חלק ניכר מהנכים שירתו את המדינה, ונפגעו עקב השירות, אחרים מסיבות שונות הפכו מאנשים בריאים לנכים עם מוגבלויות, ואחרים נולדו כך
▪  ▪  ▪
כאב מיותר [צילום: אביר סולטן/פלאש 90]

כיום, במאה ה-21 עדין ישנן מקומות ציבוריים רבים אשר אינם נגישים לנכים ואינם נותנים עדיפות בשירות וביחס לציבור הנכים, לנכים אשר ניתן לראות עליהם שהינם נכים, או לנכים המציגים תעודת נכה.
בקומות ציבוריים כגון רשתות שיווק שונות אין קופה מהירה ומיוחדת ללא תור לנכה - אדם עם מוגבלויות, כך שלא יצטרך לעמוד זמן רב בתור, ובכך למנוע ממנו סבל וכאב מיותר שנגרם בשל עמידה ממושכת.
אך, לעומת זאת, קיימות גם רשתות שיווק רבות אחרות שבהן כבר בוצעה נגישות לנכים, וקיימת בהן קופה מהירה המיועדת לציבור הנכים, קופה בה ציבור זה מקבל שירות מהיר וטוב. לרוב ברשתות שיווק אלה גם קיימים שירותי נכים, המאפשרים להם להיכנס עם כיסא הגלגלים, דבר המקל עליהם.
דוגמה נוספת הינה התחבורה הציבורית בה לעיתים אין תנאים הולמים לנכים על כיסא גלגלים בעת העלייה לאוטובוס, ואף לא תמיד ניתן למצוא בתוך האוטובוס עזרה בקשירת כיסא הגלגלים כך שלא יעוף.
מנגד, ישנם אוטובוסים רבים בהם כבר בוצע שינוי לטובה וקיימת נגישות לנכה על-ידי הנמכת האוטובוס לגובה המדרכה, כך שהנכה בעל כיסא הגלגלים יכול עם מעט עזרה מהציבור לעלות בבטחה לאוטובוס.
כמו-כן, תחנות הדלק - רוב תחנות הדלק נותנות עזרה ושירות טוב לנכה. הנכה מדווח במיקרופון שרכבו הינו רכב נכה, ואז נשלח אליו מתדלק שעוזר לו בתדלוק, ונותן לו את מלוא השירות, כולל שטיפת חלונות אם רוצה. אך, דבר זה לא קיים בכל התחנות, וישנן מספר לא מועט של תחנות, שאינן נותנות עדיפות לציבור הנכים, ואינן מקלות עליו את השירות בהן.
שינוי המצב הקיים
חלק ניכר מהנכים שירתו את המדינה, ונפגעו עקב השירות, אחרים מסיבות שונות הפכו מאנשים בריאים לנכים עם מוגבלויות, ואחרים נולדו כך. התקווה היא, שיבוא היום בו בכל המקומות הציבוריים, יתנו לנכים שירות ויחס הולמים, יגלו אכפתיות וחמימות כלפיהם, והנגישות עבורם תהיה קלה יותר. הגורל פגע באנשים אלו, ויש לעזור להם, להקל על סבלם הפיזי והנפשי.
בתגובה לכתבתי זו, מיספר מנהלים של רשתות שיווק שונות ברחבי הארץ שוחחו עמי, ומסרו כי הם פועלים במרץ, ועושים את כל אשר ביכולתם, לשינוי המצב הקיים אצלם ברשת, ולהכנסת קופה מהירה מיוחדת שתשרת את הנכים.
נהגים איתם נסעתי בחברות האוטובוסים השונות, סיפרו כי בחברת האוטובוסים שלהם, עובדים כעת ועושים את כל אשר ניתן לעשות על-מנת להנגיש את האוטובוסים לנכים. כמו-כן, עובדים בכירים במיספר תחנות דלק שעדין אינן נותנות עדיפות לנכים, מסרו שבתחנה שלהם נעשים כעת כל המאמצים לשפר ולהקל את השירות הניתן לנכים.
ידיד שלח אלי תמונות של מרפאה עצמאית שעובדת בשיתוף עם קופות-החולים: מאוחדת, מכבי ולאומית, ונמצאת בשכונת רמות בירושלים, מרפאה שבעבר לא הייתה ממש נגישה לנכים. לפני מספר חודשים המרפאה שופצה לגמרי, ובוצעו בה שינויים רבים: רמפה קטנה בכניסה למרפאה במקום מדרגות, כך שהכניסה קלה ונוחה יותר; פנים המראה, דלפק הקבלה והשירותים הותאמו לנכים; בוצע בה ניגוד צבעים המאפשר שדה ראייה טוב יותר; ואף מתכננים מגביר שמיעה ללקויי שמיעה. כיום, המרפאה מונגשת לנכים מכל הבחינות, ומקלה עליהם מאוד.

תאריך:  11/07/2016   |   עודכן:  12/07/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שירות, יחס ונגישות לנכים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
נכים והיחס אליהם
יאצק  |  12/07/16 12:12
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שמעון זיו
זוהי הנצחת השבטיות פר אקסלנס, הפרדת העדות, יצירת גטאות בין ספרדים, לתימנים, לרוסים לפולנים וכו', לא לילד הזה התפללנו עם קום המדינה, אנחנו רוצים מדינה יהודית דמוקרטית בעלת זהות אחת שבה כל אחד שוויון זכויות וחובות, ולא על-פי צבע עורו או מוצאו אלא על-פי כישוריו
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    והפעם - קייטנות, תמוה, כבדים וחזקים, רפש, מחפשים האנגר ואגדות
יוני בן-מנחם
מחמד דחלאן, יריבו המר של יו"ר הרש"פ, הודיע כי איננו פועל להיות הנשיא הפלשתיני הבא. לדברי מקורביו הוא מוכן לוותר זמנית על ההתמודדות עד לסבב הבא אך נאמני עבאס טוענים כי מדובר בספין תקשורתי
צ'לו רוזנברג
תהליכי קבלת ההחלטות לפני מלחמת לבנון השנייה, עוד בתקופתם של שר הביטחון, מופז, ושל הרמטכ"ל, יעלון, היה תהליך קלוקל ובלתי סדור. הדרג המדיני שמעל לשני בעלי תפקידים אלה נושא באחריות לא פחותה למצבו של צה"ל לקראת העימות בלבנון. העיסוק בשטחים ושינוי מובהק של יעוד צה"ל מצבא שאמור להתאמן למלחמות לתפקידי שיטור, כל אלה פגעו קשות ביכולתו של צה"ל לבצע את המוטל עליו
שמעון גרובר
במקום להעניק ציון לשבח לחייל שחיסל את המחבל ועל-ידי כך מנע רצח יהודים, מגישים נגדו כתב אישום
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il