X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
צרפת מתקשה מאוד לקדם את יוזמתה המדינית לכינוס ועידה בינלאומית בסוף השנה. ביקורו של שר החוץ המצרי בישראל מבשר את תחייתה של היוזמה המצרית וקידומה יחסל סופית את היוזמה הצרפתית
▪  ▪  ▪
נתניהו עם שר החוץ המצרי, סאמח שוקרי בירושלים [צילום: חיים זק/GPO/פלאש 90]

יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס נועד בסוף השבוע שעבר ברמאללה עם פייר וימונט, השליח הצרפתי המיוחד לתהליך השלום, לדיון מחודש ביוזמה הצרפתית ושמע ממנו סקירה על מאמציה של צרפת להביא לכינוסה של ועידה בינלאומית לשלום בסוף השנה לאחר הכינוס המכין בדרג שרי חוץ שהיה בחודש שעבר בפריז. גם סאיב עריקאת, ראש צוות המשא-ומתן הפלשתיני נועד עם השליח הצרפתי ומסר לו איגרת עבור שר החוץ הצרפתי ג'אן מרק אורו ובה דרישה כי צרפת תכיר במדינה פלשתינית.
הפלשתינים מתוסכלים מהעובדה שצרפת לא מצליחה לקדם את היוזמה הצרפתית, היא מנסה להחיות אותה ולקיים מגעים עם גורמים שונים כדי להביא לכינוסה של הוועידה הבינלאומית אך למעשה גם הצרפתים וגם הפלשתינים יודעים כי היוזמה היא בתהליך גסיסה מתקדם.
מנגד, ארצות הברית מובילה מהלך שבא לידי ביטוי בהודעה האחרונה של הקוורטט, שהפלשתינים דוחים אותה בתוקף,אך וושינגטון פועלת למעשה כדי שמועצת הביטחון של האו"ם תאמץ את דוח הקרוורטט בנושא ההתנחלויות כדי שהוא יהפוך לבסיס לכל יוזמה מדינית, דבר שיקבור באופן סופי את היוזמה הצרפתית.
כידוע, הקוורטט כולל חוץ מארה"ב גם את רוסיה, האו"ם והאיחוד האירופי, ארה"ב הצליחה לרתום אותם למהלך הזה והיא הכוח המשפיע והמניע, דבר שהוא לצנינים בעיני הפלשתינים.
האכזבה מדוח הקוורטט
דוח הקוורטט בעניין ההתנחלויות היווה סטירת לחי מצלצלת לאסטרטגיה המדינית הפלשתינית ונתפס ככישלון חרוץ שלה. הפלשתינים זועמים על הדוח אשר נמנע לדעת הפלשתינים מלקבוע שההתנחלויות בגדה אינן חוקיות.
הדוח גם לא הזכיר את קווי 67, לא קבע לוח זמנים למשא-ומתן בין ישראל לפלשתינים ולא דיבר על סיום "הכיבוש" הישראלי. הדוח אומנם קרא לישראל להפסיק את ההתנחלויות בגדה אך מה שהרתיח את הפלשתינים היה עצם ההשוואה בין העם הפלשתיני לבין ישראל והגשת המלצות לשני הצדדים להתקדם לעבר משא-ומתן ופתרון שתי המדינות.
הדוח קרא לרש"פ להשקיע את כל המאמצים להפסיק את ההסתה והאלימות ולדעת הפלשתינים הוא התעלם מה שהם מכנים "האלימות של ישראל" ו"פשעי המלחמה של ישראל והמתנחלים". לטענת הפלשתינים, דוח הקוורטט הינו דוגמה מובהקת למוסר כפול והעובדה שאין בו המלצות למועצת הביטחון של האו"ם לקבל החלטות בדבר סיום "הכיבוש" מעודדת את ישראל להמשיך במדיניותה.
תחייתה של היוזמה המצרית
על-רקע גסיסתה של היוזמה הצרפתית יש לראות את ביקורו החשוב של שר החוץ המצרי סאמח שוכרי בישראל אשר הגיע ב-10 ביולי ארצה ונועד בירושלים, בירת ישראל, עם ראש הממשלה נתניהו, ביקור ראשון של שר חוץ מצרי בישראל מזה תשע שנים, גלוי ומתוקשר ללא כל ניסיון להסתירו מהעולם הערבי.
לפני עשרה ימים נועד השר שוכרי ברמאללה עם יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס לקראת הביקור, דבר שמעיד על התיאום הפלשתיני-מצרי. על-פי הודעת דובר משרד החוץ המצרי, שר החוץ סאמח שוכרי הגיע כדי לקדם בניית צעדי אמון בין ישראל לפלשתינים כצעד ראשון לקראת היוזמה המצרית.
הנשיא המצרי א-סיסי מקדם את יוזמתו על-רקע הסכם הפיוס בין ישראל לטורקיה, הוא מתנגד לדריסת רגל טורקית כלשהי ברצועת עזה ואיננו מוכן להרפות את הלחץ על חמאס. הוא רוצה לוודא שישראל מבינה את עמדתו כלפי טורקיה וחמאס ושמצרים תהייה המובילה האזורית של התהליך המדיני והמגשרת בין ישראל לפלשתינים.
מצרים רוצה גם לבחון אפשרת רכישת גז מישראל נוכח האפשרות שישראל תמכור גז לטורקיה ואף תקים צינור גז דרכה לאירופה.
שר האנרגיה יובל שטייניץ נפגש בעניין זה עם שר החוץ המצרי שוכרי בוושינגטון כבר לפני ארבעה חודשים. בינתיים לא נחלה מצרים הצלחה רבה במאמציה לפייס בין כל הפלגים הפלשתינים כדי להגיע למצע מדיני אחד לקראת חידוש המשא-ומתן עם ישראל.
הפיוס הפנים-פלשתיני הינו נדבך חשוב ביוזמתו של הנשיא המצרי, אך נראה שתנועת חמאס עורמת קשיים בנושא, בשבוע שעבר הודיעה מצרים כי היא מבטלת את ביקורה של משלחת חמאס בראשות ד"ר מוסא אבו מרזוק בקהיר על-רקע העובדה שהתשובות של חמאס לשאלות של המודיעין המצרי לא היו מספקות.
קידום היוזמה המצרית וכינוסה בהמשך, לקראת סוף השנה, של ועידה אזורית יחסל סופית את היוזמה הצרפתית, דבר שמשרת את האינטרסים של ישראל.
כינוס ועידה אזורית בהשתתפות סעודיה ומדינות המפרץ שונה לחלוטין מהיוזמה הצרפתית המדברת על כינוס ועידה בינלאומית בסוף השנה שמטרתה להפעיל לחץ על ישראל.
על-פי גורמים מדיניים בירושלים בביקורו של שר החוץ סאמח שוכרי בישראל הוחל בתיאום ביקור של ראש הממשלה נתניהו במצרים ופגישה עם הנשיא א-סיסי ואולי אף פגישה משולשת בהשתתפות יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס.

תאריך:  12/07/2016   |   עודכן:  12/07/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
גסיסתה של היוזמה הצרפתית
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
לא יכולה לגסוס
באום  |  12/07/16 11:00
 
- יוני חרטטני..
כבש 44  |  12/07/16 13:56
2
ביבי מקדם את היוזמה הסעודית...
אבי געזונט  |  12/07/16 11:29
3
בעד היוזמה המצרית
רבקה שפק ליסק  |  12/07/16 17:55
 
- לא בטוח
באום  |  12/07/16 19:18
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
אלברט שבות
הישראלי לא יסבול חרם וסנקציות שמשמעותם הישירה היא ריסון השופינג במרכזי הקניות - אם להתבטא בעדינות, וריצת אמוק אחר הלחם והמצרכים החיוניים - אם להתבטא בלשון גסה ומציאותית
עידן יוסף
תנועת הצעירים הפועלת מהשטחים הוכרזה ע"י שר הביטחון כהתאחדות בלתי מותרת    אירן וחיזבאללה מאכוונים את פעיליה לבצע פיגועים בישראל
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    והפעם - קייטנות, תמוה, כבדים וחזקים, רפש, מחפשים האנגר ואגדות
יוני בן-מנחם
מחמד דחלאן, יריבו המר של יו"ר הרש"פ, הודיע כי איננו פועל להיות הנשיא הפלשתיני הבא. לדברי מקורביו הוא מוכן לוותר זמנית על ההתמודדות עד לסבב הבא אך נאמני עבאס טוענים כי מדובר בספין תקשורתי
איציק וולף
שר החוץ המצרי, סמאח שוכרי, הגיע לירושלים ומתח ביקורת על הקיפאון במגעים בין ישראל לפלשתינים    "המצב הנוכחי אינו יציב ואינו בר קיימא. הוא לא תואם את התקוות של האנשים באזור ובעולם"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il