X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
סעודיה עוברת לשלב חדש בעימות עם אירן ובכיר סעודי קורא למיעוטים האתניים להפיל את משטר ההיאתולות. סעודיה מגיבה בכך על חתירתה של אירן נגד בית המלוכה הסעודי וניסיונותיה לזעזע את השלטון בבחריין ובכווית
▪  ▪  ▪
סלמאן בן עבד אל-עזיז [צילום: AP/Saudi Press Agency]

הפיגוע בניס ובצרפת וניסיון ההפיכה כושל בטורקיה בסוף השבוע שעבר תפסו את תשומת לב אמצעי התקשורת הבינלאומיים והערביים והאפילו על המתיחות הגוברת בין אירן לסעודיה.
על-פי מקורות סעודיים, החליט המלך סלמאן בן עבד אלעזיז לשנות את הטקטיקה שלו במאבק נגד התפשטותה של אירן והחליט לעבור למאבק גלוי נגדה כולל קריאות פומביות של בכירים סעודיים להפלת משטר ההיאתולות בטהרן.
בין אירן לסעודיה אין יחסים דיפלומטיים, סעודיה ניתקה את הקשרים האלה עם אירן בתחילת חודש ינואר השנה לאחר שהמון זועם תקף את שגרירות סעודיה בטהרן ואת הקונסוליה הסעודית במשהד.
הרקע להתקפות, שעודדו על-ידי המשטר האירני, היה הוצאתו להורג בסעודיה של המטיף השיעי השיח' נמר באקר אלנמר בגלל הסתה לטרור. על הרקע הזה יש לראות את השתתפותם של מאות נציגים ערבים בשבוע שעבר, בעידודה של סעודיה, בכינוס השנתי של ארגון "מוג'אהדי חלק" שהינו ארגון האופוזיציה האירני.
בכינוס השתתפו חברי פרלמנט ממצרים, נציג של הרש"פ מרמאללה,ד"ר אנואר קרקאש שר המדינה לענייני חוץ של מאע"מ והנסיך טורקי אלפייצל, לשעבר ראש המודיעין של סעודיה, שנשא נאום תוקפני נגד אירן ושלוחותיה כמו חיזבאללה, חמאס, הגי'האד האסאלמי וכו' וקרא להפיל את משטרו של ח'מינאי.
"האינתיפאדה האירנית החלה ואנחנו בעולם האיסלאמי עומדים איתכם ביחד ותומכים בכם, משטרו של ח'ומייני הביא רק הרס, עדתיות ושפיכות דמים לא רק באירן אלא בכל מדינות המזרח התיכון" אמר טורקי אלפייצל.
המדיניות הסעודית החדשה היא לעורר את המיעוטים האתניים והעדתיים באירן נגד משטר ההיאתולות,את הבלוצ'ים הסונים המאוגדים בארגון ג'ונדאללה במחוזות סיסתאן ובלוצ'יסטן, את הכורדים במערב אירן, את הערבים השיעים באזור אהוואז ואת כל מי שירצה להצטרף לפעילות נגד המשטר.
סעודיה משיבה לאירן באותה המטבע, בדיוק כפי שאירן מנסה להתסיס את המיעוט השיעי נגד בית המלוכה הסעודי, כך עושה כעת סעודיה כלפיה.
אירן גם פעלה בחשאי ובגלוי לזעזע את היציבות בבחריין ובכווית באמצעות פעולות טרור ובקריאות פומביות של מנהיגיה וקציני "משמרות המהפכה", זאת בנוסף למעורבות חסרת התקדים שלה בלבנון, סוריה, עירק ותימן.
לפני שבועיים איים הגנרל קאסם סולימאני, מפקד יחידת "אלקודס" ב"משמרות המהפכה" באינתיפאדה מזויינת בבחריין לאחר שהשלטונות שללו את אזרחותו של המטיף השיעי השיח' עיסא קאסם. לסעודיה יש כבר ניסיון בדבר, גם בסוריה היא תומכת בכסף ובנשק בארגוני האופוזיציה הסוריים הפועלים להפיל את שלטונו של הנשיא בשאר אסד.
גם בתימן היא פתחה לפני כשנה וחצי במבצע צבאי בשם "סופת הנחישות" נגד המורדים החות'ים המזוהים עם אירן. השתתפותו בכינוס של הנסיך הסעודי טורקי אלפייצל, הנהנה מתמיכת המלך סלמאן, והצהרותיו החריפות נגד אירן עוררו את חמתה של טהרן.
חסן אמיר עבד אללהיאן, היועץ של משרד החוץ האירני האשים ב-11 ביולי את סעודיה בהגשת סיוע ביטחוני וכספי לארגון האופוזיציה האירני "מוג'יהאדי חלק".
סעודיה שולפת כעת ציפורניים חדשות במלחמתה נגד אירן, היא פונה ישירות לעם באירן להתעורר נגד הנהגתו ומזהירה את ההנהגה האירנית שלא להתערב בענייניה הפנימיים.
"עדיף לח'מינאי ולרוחאני להתעסק בבעיות הפנים שלהם", הבהיר בנאומו הנסיך טורקי אלפייצל.
למרות שאירן מעודדת בשנה האחרונה מעצם חתימת הסכם הגרעין עם המעצמות היא מודאגת מההתפתחויות האחרונות והעובדה שסעודיה שינתה את הטקטיקה שלה.
הנשיא האירני חסן רוחאני קרא למדינות המפרץ לפתוח דף חדש עם טהרן ונענה כי הן מוכנות לכך בהתאם לכללי הנהוגים באו"ם ועקרונות החוק הבינלאומי.
סעודיה לא מאמינה לאירן וסביר להניח שהיא תנסה להמשיך וללחוץ עליה באמצעות הקלף החדש של התססת האופוזיציה האירנית. המאבק בין הסונה לשיעה הולך וגובר,מדובר במאבק עתיק יומין על-רקע דתי, סעודיה משיבה מלחמה שערה לאירן והמלך סלמאן בן עבד אלעזיז ממשיך בקו התקיף מול טהרן שהחל בו מאז עלייתו לשלטון.
ההסלמה בין אירן לסעודיה תימשך ככל הנראה, אין סימנים לרגיעה ביניהן וגם העימות ביניהן בסוריה ובתימן הוא ללא שינוי.

תאריך:  18/07/2016   |   עודכן:  18/07/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שלב חדש בעימות הסעודי-אירני
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
נאחל בהצלחה לשני הצדדים ל"ת
ב.ל  |  18/07/16 18:04
2
אמרו על סלמן שהוא לא מתפקד חה ל"ת
גם לדת יש פוטנצאל  |  18/07/16 18:13
3
משטר
שמ  |  18/07/16 23:12
4
יוני חרטטני..
כבש 44  |  18/07/16 23:17
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות העולם הערבי
יוני בן-מנחם
יו"ר הרש"פ מציב תנאים נוקשים לפני שיתן את הסכמתו ליוזמה המצרית. עבאס חושש שהיוזמה המצרית תטרפד את האסטרטגיה שלו לבינאום הסכסוך ולכפיית הסדר על ישראל לפי המתווה הפלשתיני
יוני בן-מנחם
טורקיה הופכת בהדרגה לכתובת של חמאס בכל הקשור להסרת המצור, רגיעה עם ישראל ועסקת חילופי שבויים. מצרים דורשת מישראל שלא לאפשר את הגדלת המעורבות הטורקית ברצועה ודוחה את ניסיונותיה של טורקיה להתפייס עמה
יוני בן-מנחם
גנרל אירני בכיר תוקף את חמאס כי היא מנהלת משא-ומתן עם ישראל באמצעות טורקיה וסעודיה מאשימה אותה ביצירת אנרכיה באזור. ההתקפה הכפולה על חמאס מעידה על היותה כוח אזורי חשוב המזגזג בין המחנה השיעי למחנה הסוני
יורם שוייצר
למרות הכישלונות הצבאיים של 'המדינה האיסלאמית' והכרסום באזורי שליטתה, עדיין עומדים לרשותה ולרשות בעלי בריתה משאבים טריטוריאליים, כלכליים והון אנושי נרחבים ביותר. יידרשו עוד משאבים רבים, צבאיים, כלכליים, דיפלומטיים ומשפטיים, כדי לבלום אותה ואת השפעותיה ההרסניות בזירה המזרח תיכונית והגלובלית
יוני בן-מנחם
ארגון דאעש ביצע במהלך חודש רמאדאן סדרת פיגועי תופת חסרת תקדים ופגע במסגד בקבר הנביא מחמד הקדוש למוסלמים. הפיגועים נועדו לחפות על כישלונותיו בשדה הקרב אך הם גם שרתו את מטרותיה של אירן השיעית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il