X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
האם ייתכן גם בישראל נסיון הפיכה נוסח טורקיה? אין סיכוי, מפני שהמהפכה כבר קיימת כאן, מבלי שנרגיש
▪  ▪  ▪
יואב אליאסי. מסיבה לחיילי הפלוגה [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]

האם מהפכה אנטי דמוקרטית כמו המהפיכה הטורקית יכולה להתחולל גם בישראל? האם ייתכן שמיעוט/ים כלשהו/ם שדעתו/ם אינה נוחה מן ההנהגה שנבחרה באורח דמוקרטי, ינסה/ו לגנוב בכוח את המדינה, כפי שאירע בשבת בטורקיה?
שתי תשובות: אחת רעה, אחת טובה.
החדשה הרעה היא, שהמהפכה הטורקית כבר נמצאת כאן ועכשיו. השלטון כבר נגנב מידי הרוב הדמוקרטי. שוב ושוב אומר העם את דברו בקלפי, אבל המיעוטים למיניהם: שמאל קיצוני, אנארכיסטים, פלשתינים, מסתננים, להט"בים, רפורמים וכל כיוצא באלה - כופים על העם את הפסבדו דמוקרטיה שלהם, בניגוד לדעת הציבור שבוטאה בקלפי.
החדשה הטובה היא, שאנו לא חשים במהפכה הישראלית, מפני שבניגוד לטורקית, היא מתחוללת ללא טנקים ורובים. למהפכנים היפיוּפים, הצפונבונים שלנו, יש נשק הרבה יותר יעיל: במקום טנקים יש להם תקשורת עויינת שמשרתת את המיעוט העריץ, ובראשם ערוץ 2 וגל"ץ, הארץ ועיתון הכזבים ידיעות אחרונות (שהרעיל את האווירה והסית עם ציטוטים שקריים נתעבים, ששם בפי הרב איל קרים); ובמקום רובים יש למהפכנים את מוסדות האקדמיה, שעדיין מאמינים ברוב תמימותם ש'אקיבוש' אשם בכל.
מהפיכה לבנה
למה להפעיל נשק 'מלוכלך' נגד הרוב הישראלי השפוי אם אפשר לרדות בו ולכפות עליו באמצעים וֶרבליים? המהפכה הישראלית המתוחכמת, האנטי דמוקרטית, אינה זקוקה לגיליוטינה, לטנקים ולרובים. זוהי מהפכה לבנה, נקיה, ללא שפיכות דמים. אבל בכל זאת - מהפכה.
אף שהמהפכה האנטי דמוקרטית ניכרת על כל צעד ושעל, יש כאלה, בעיקר בשמאל, שעוצמים עיניהם ומסרבים לראותה. השבוע כתב פרשן בכיר, טור שכותרתו: 'מי מאיים על הדמוקרטיה בישראל?' נעלמה ממנו העובדה הפשוטה, הבסיסית: הדמוקרטיה בישראל אינה מאויימת, מפני שהיא כבר רוסקה והובאה למנוחות. אין דמוקרטיה. אין שלטון העם למען העם. יש רק שלטון של כיתות מיעוט וכנופיות רחוב, שלוקחים את כל הקופה ואת כל הדמוקרטיה
בשם התקינות הפוליטית וסיסמת הרב-תרבותיות.
לא דמוקרטיה יש לנו היום אלא משפטוקרטיה בהנהגת הבג"ץ ("האדם הנאור"), שנטל לעצמו בכוח הזרוע סמכויות שהדמוקרטיה מעולם לא היקנתה לו. כחולי הדם, כבודם, יודעים הכל טוב יותר מהעם והם שהגדירו מחדש את המונח דמוקרטיה – לא שלטון העם למען העם, אלא שלטון כתות המיעוט למען התקינות הפוליטיות ושאר הבלים, שאפילו באירופה ובארה"ב הדמוקרטיות כבר מסתייגים מהם. אל כבודם הצטרפו בשמחה שתי מערכו אנטי דמוקרטיות ידועות, האקדמיה והתקשורת, גם הן של כחולי דם, שכידוע מבינים טוב יותר מהי דמוקרטיה אליטיסטית.
למערכות התקשורת והאקדמיה, בהנהגת עריצות הבג"ץ (שהמציא את שיטת הדאבל סטאנדרט: דין אחד ליהודים, דין אחר לערבים), הצטרף באחרונה, די במפתיע, כלי נוסף בשירות המהפכה – צה"ל. מי היה מאמין שצה"ל יהפוך למעוז השמאל, שמשליך לשבוע מחבוש מ"פ שיריון, רק מפני שאיפשר לראפר יואב אליאסי, המכונה 'הצל' ומזוהה עם הימין, לארגן מסיבה ללוחמי הפלוגה, לאחר שירות מפרך בעוטף עזה; אבל אותו צבא ממש מתמסר בו-זמנית לקורסי שטיפת מוח שמקיימים אירגונים של הקרן לישראל החדשה, ולסדרות חינוך שמאלניות דוגמת מחצ"בים, בינ"ה ומכון הרטמן, שמפטמים מוחם של חיילי צה"ל בכל מיני איזמים אוניברסליים, שעיקרם הכלת האויב, ומחיקת מונחים כמו ניצחון, הכרעת האויב, הבסת כוחות הרֶשע.
ביקורים בכנסיות
אז נכון: מצד אחד, צה"ל זקוק ללוחמים שהמוטיבציה נוטפת מהם, כמו החיילים הסרוגים, אבל מצד שני מתעב, ברוח בתקינות הפוליטית והרב תרבותיות, את 'האידיאולוגיה הפנאטית' שלהם. לכן מנסים להעבירם סדרות חינוך מחדש: ביקורים בכנסיות ובמסגדים, צפיה בסרטים ומחזות מעורטלים, צביעה התנדבותית של מועדוני להט"בים, חלוקת מזון חם למסתננים מסודן ואריתריאה, ועוד פעילויות, שהקשר בינם לבין יעדי צה"ל, זהה לקשר שבין גלי צה"ל ליעדי צה"ל.
כך קורה שמצד אחד ממלאים אחר הוראת הדרג המדיני להטיל סגר וכתר על כפר הפורעים בני נעים, אבל כל זה נעשה ב'כאילו': כל ילד בכפר העויין יודע לעקוף את הסגר, לצאת ולהיכנס חופשי חופשי, מול עיניהם של חיילי שוקולד מנוטרלים, שידיהם כבולות באזיקי הפרקליטות הצבאית המסרסת, והמוסר הנוצרי המזויף.
הצבא בשירות המהפכה מלמד את קציניו להכיר את הנארטיב הפלשתיני השיקרי באמצעות דוברים פלשתינים המופיעים בצבא. מכאן קצרה הדרך לתפיסה האנטי יהודית, שבני מוות שמטרתם רצח ילדים ואימהותיהם חסינים מפני ירי על-מנת להרוג, מפני שאינם בגדר 'הקם להורגך השכם להורגו'.
הצבא בשירות המהפכה, משלים מצד אחד עם ההשוואה המבהילה בין ישראל לגרמניה הנאצית, ומצד שני שולח קצינים למסע 'עדים במדים' במחנות המוות בפולין, כדי להזדהות עם סבלו של העם היהודי. אבל גם כדי להתריע על כך, שגם בגרמניה הנאצית הפכו אזרחים נורמטיביים לחיות טרף.
המהפכה בשורות צה"ל אינה אוהבת את הרבנות הצבאית, שניסתה, אבוי, להפיח רוח קרב יהודית בקרב הלוחמים, ונענתה בקיצוץ מוטת הכנפיים והתקציבים (וגם קיצוץ זקנים של שומרי מצוות). וזו רק רשימה חלקית של הישגי המהפכה הישראלית.
כך שהשאלה אם המהפכה הטורקית עלולה לחלחל אלינו, אינה רלוונטית. היא כבר כאן, בגדול, ומתנהלת לאור העיקרון המהפכני מס' 1: מה שלא הושג בקלפי, השבויה כידוע בידי מוכרי החמוצים ואספסוף הכיכרות, יושג הודות למערכות נאורות תומכות המהפכה: המשפט, האקדמיה, התקשורת – ועכשיו גם צה"ל.

תאריך:  20/07/2016   |   עודכן:  20/07/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המהפכה הישראלית
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
כמה נכון
עמיעד  |  20/07/16 12:05
2
כל מילה אמת, וזה כואב,
חניבעל  |  20/07/16 17:08
3
מאמר אדיר ונכון
דווווווווווד  |  20/07/16 17:28
4
פתרון שתי מדינות
גולדבלט משה  |  20/07/16 19:35
5
הכל נכון אך מה המסקנה המתבקשת
יהודי אחד  |  20/07/16 22:35
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוני בן-מנחם
תנועת חמאס נענתה לאתגר שהציב בפניה יו"ר הרש"פ והודיעה על הסכמתה לבחירות מוניציפליות בגדה וברצועה. חמאס שואפת לנצל את הפיצול בפתח והיחלשות הרש"פ כדי להגביר את כוחה בשטחים
ראובן לייב
מצעד הגאווה, שייערך ביום חמישי בירושלים, יהיה מפגן-ראווה מרשים לביטוי רגשות ההזדהות שאתה חש כלפי הזולת, גם אם הוא שונה ממך
עזרא שמיר
החברות הגדולות, הבינלאומיות, ממשיכות וימשיכו ליהנות ממיסוי מופחת, שולי, כאשר הן חופשיות להקים מפעל או שלוחה בכל מקום בארץ. סביר וטבעי לצפות, כי הן יבחרו לעשות זאת במרכז העשיר והשבע ולא בפריפריה הרחוקה
עליס בליטנטל
סיפורו של ש"י עגנון, "סיפור פשוט" זוכה בתיאטרון הבימה להארה, בזכות המחזאית שחר פנקס והבימאית שיר גולדברג הצעירות, שיוצקות דם חדש ורעננות לסיפור הכה פיוטי, שבהפקה קודמת של הבימה הדגש בו היה בעיקר על הטקסט הנשגב של עגנון, ואילו כאן - הוויזואליה והתנועה הם הדגש
איתמר לוין
כל הסיבות לחשוש מבחירתו של דונלד טראמפ לנשיא ארה"ב ידועות ובעלות משקל רב. אך האם בזירה הבינלאומית הנוכחית, יהיה כל כך נורא אם הנשיא הבא יהיה בריון שאולי יפחיד ארגוני טרור ומדינות כמו רוסיה?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il