X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ציירתי את עמוס שוקן בעירום. ובינתיים, כשצבע האקריליק מתייבש על בד הקנבס, אני מבלה את ‏ההמתנה בכתיבת עמדתי הצנועה בנושא
▪  ▪  ▪
עמוס שוקן. חושב. יותר מידי [צילום: תמר מצפי/באדיבות גלובס]
יולי תמיר. החלטה נבונה וקצת מאוחרת [צילום: פלאש 90]

ראבקום. היא גם אדם פרטי. איילת שקד [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

בימים האחרונים הארץ רעש וגעש בשל פולמוס חדש; לרוב, כשהארץ גועש ורועש בפולמוסים ‏מפונגפנגים (מלשון 'פינג פונג'), זה קשור בדיונים על ציונות ועל פוסט ציונות, או בשאלת מיליון ‏הדולר, האם ניתן להשוות את ישראל דהיום לגרמניה הנאצית של שנות השלושים (על כל הנושאים ‏הללו התקיימו דיונים עם תגובות ותגובות נגד ותגובות לתגובות).‏
אבל כעת הארץ מצא נושא חדש למגה-פולמוס, עם תגובה ותגובה לתגובה ותגובה לתגובה לתגובה ‏לתגובה: אז מעשה שהיה כך היה: סטודנט ב"שנקר" מצייר ציור שלעניות דעתי הלא-מקצועית, הוא ‏ציור בינוני למדי (ואני בהחלט חובבת אמנות ויכולה לזהות יצירת אמנות טובה, וגם יש לי רשימת ‏אמנים מועדפים, למי שסתם תהה, ביניהם פייט מונדריאן, מרק רות'קו, לאה ניקל, רפי לביא, גוסטב ‏קליימט ואנרי רוסו).‏
יצירת האמנות הייתה דמות אישה עירומה, גם כאן אין שום חידוש, אלא שהסטודנט (הבינוני לטעמי), ‏החליט להדביק לגוף הנשי העירום פרצוף הדומה להפליא לזה של שרת משפטים בישראל. נשיאת ‏המכללה, הפרופ' יולי תמיר, החליטה, ובצדק, לצנזר את התמונה.‏
אך לצנזורה אין ממש ערך בעידן האינטרנט, שכן התמונה עמדה שם, במערומיה, ובאיכותה האמנותית ‏הבינונית למדי לעניות דעתי החובבנית, 24 שעות, והארץ כבר הספיק לתפוס בעדשת המצלמה את ‏הבאזז הבא שלו, זה שיזין דיונים אינספור בנושאים פוסט מודרניסטים, צנזורה ו"השתקה", ברומו של ‏עולם.‏
לעניות דעתי, התמונה לא הייתה צריכה להיות מוצגת מלכתחילה, מטעמים שאיכשהו חשבתי שהם ‏ברורים מאליהם, אבל לא לאדון עמוס שוקן, ולכנופיה ה"חושבת". כנראה שאנשים "חושבים" ‏מעסיקים יותר מדי תאי מוח, מכדי להבין מדוע אין זה ראוי להציג אשת ציבור, פוליטיקאית, או כל ‏אישה אחרת, בעירום, בניגוד לרצונה. ‏

טיעונים אינפנטיליים

הטיעונים של עיתון הארץ כפי שהתבטאו הן במאמר המערכת ביום 20.7.16, וכן במאמר/כתבה של ‏רוני בר מיום 17.7.16, וכן במאמר של עמוס שוקן שהמשיך את הפולמוס האינסופי (מיום 21.7.16), ‏היו, איך לומר, אינפנטיליים ולקו באותה רמת אינפנטיליות של תלמיד תיכון מופרע שמפריע, ואז,‏כשהמורה מעירה לו, מסביר שהמורה "דיקטטורית".‏
עדיף להביא דברים בשם אומרם, כדי להבהיר את גודל האינפנטיליות של הטיעון, טיעון שבטעות ‏נחזה ל"אינטלקטואלי" (מתוך מאמר מערכת מיום 20.7.16, "הצנזורית משנקר"):‏
"המקרה הנוכחי, שבו צונזר ציור של השרה איילת שקד המתאר אותה בעירום, מתפרש ‏ככפיפת ראש וולונטרית של תמיר, ולכן של המוסד שבראשו היא עומדת, מול השלטון, ללא כל ‏בסיס חוקי, ומנימוקים שנשמעים משונים ולא רלוונטיים.
הטענה הרשמית הראשונית של בית הספר, המסבירה את הצעד שננקט — לפיה העבודה עלולה לפגוע בשרת המשפטים, שקד — נשמעת כאילו ‏היא לקוחה מהשיעור "כך לא תלמד סטודנט לאמנות כיצד לגשת לקנבס", שהדיבר הראשון המונחל בו לתלמיד הוא "לא תרגיז את השלטון".‎

הממד הפרטי של האדם הציבורי

טוב, ילדים, בעיקר ילדים חושבים ומחוננים שלי, כאלו שלא רק קוראים את עיתון הארץ, הם אפילו ‏הכותבים בו, ולפיכך, מצויים בדרגת חכמה עילאית וקרובים כמעט לאמת הפוסט-מודרניסטית ‏האינטלקטואלית המוחלטת, בואו ואסביר לכם כמה אמיתות יסוד:‏
כל מעשיה של איילת שקד כשרת משפטים, בתוקף תפקידה, הם הייצוג של "השלטון", כפי שאלו באים לידי ‏ביטוי במעשיה של שקד כשרת משפטים. כל אמירה פוליטית שנאמרת ע"י איילת שקד, היא ביטוי וייצוג של ‏‏"השלטון".
אבל, גופה של איילת שקד, או של כל אישה אחרת, הוא הגוף הפרטי שלה, הוא לא חלק ‏מה"שלטון". העובדה שפלוני מסוים הוא איש ציבור, אינה סותרת את העובדה שלאותו איש ציבור יש חלק ‏פרטי. כך למשל, אין זה עניינו מה שקד עושה בד' אמות ביתה, כיצד היא מגדלת את ילדיה, ואילו תמונות ‏היא תולה בסלון.‏
הגוף של איילת שקד הוא פרטי. הוא לא חלק מן "השלטון". כל אדם זכאי שלא להיות מוצג בעירום, גם אם ‏העירום הזה מדומיין, משוער, פיקטיבי ומצויר. הצנזור הראוי אשר בוצע ע"י יולי תמיר, לא נועד להגן על ‏‏"השלטון". הוא נועד להגן על האדם הפרטי, על האישה הפרטית, שהיא במקרה גם אורגן בשלטון, אך לפני ‏הכל, היא אדם פרטי, אישה פרטית. הציור הזה לא רק פוגע בשרת המשפטים כאדם פרטי (אשר ממלא ‏תפקיד ציבורי); הציור הזה פוגע בכל אישה אשר שואפת להיות שרה או חברת כנסת, ואולי תחשוש לעשות ‏כן, פן מישהו יבחר לצייר אותה בעירום, לכשתגיע למעמד המיוחל, ואחר כך לצקצק בלשונו ולהפוך את זה ‏לסימפוזיון אינטלקטואלי דמיקולו.‏

הטרדה מינית במסווה של "חופש ביטוי"

הציור הזה הוא הטרדה מינית כלפי שרת המשפטים, איילת שקד. הוא מאותת לנשים, שלא משנה כמה ‏רחוק הן תגענה, ואפילו אם תעמודנה בראש מערכת המשפט, עדיין, הן תיתפשנה כאוביקטים מיניים על-ידי ‏כל זב חוטם אשר מגדיר את הפגיעה הגסה שלו במרחב הפרטי של הזולת כ"אמנות".‏
ה"גאון" שצייר את העבודה הזו, ים עמרני, מסביר בקשקשת אינטלקטואלית ש"אני מייצר הכלאות, מקבץ גלויות וגורם ‏להתנגשות והפרעות בין דימויים", ו"אני מנטרל את הפונקציונאליות שלהם ומשרה אי-נוחות המשדרת ניהיליזם והיעדר עמדה קוהרנטית". ‏
הקשקשת האינטלקטואלית הזו בגרוש, נשמעת כמו הסוואה גסה למעשה בוטה של הטרדה מינית. ממש כמו ‏כל המטרידים המיניים ברחוב, שלוטשים מבטים בנשים, וכשהנשים חשות אי-נוחות או מעירות להן, הם ‏מיתממים: "מה, כבר אסור להסתכל, אסור להעיר?". אז זהו, שלא. הסטודנט הגאון התורן שלנו יכול ‏‏"לגרום להתנגשות ולהפרעות בין דימויים" ככל שהוא רוצה, אבל הוא יכול לעשות זאת תוך שימוש בגופו ‏העירום. יתכבד ויהפוך לאמן מיצג, ויציג את גופו העירום שלו, משוח בצבעי שמן, אקריליק, גיר, פחם, ‏פנדה, עיפרון, צבעי מים וכו'. אין לי כל ספק שהוא יגרום לי ל"התנגשות ולהפרעות בין דימויים", אבל ‏לפחות, לשם שמיים, שיעשה שימוש בגוף שלו, ולא של אחרים שאת רשותם כלל לא טרח לבקש.‏
אבל הגאון הקטן שלנו בחר להשתמש בדמות של אישה שאת הסכמתה לשימוש הזה בדמותה ובגופה ‏‏(המדומיין, המשוער) מעולם לא ביקש, ולבטח לא קיבל. מטרידים מינית מומחים בלחוש כקורבנות, ‏ואוהבים לתרץ תירוצים מתחום חופש הביטוי, החופש המיני, החופש לגעת, החופש לחדור, החופש להעיר. ‏הם תמיד, איכשהו, הופכים לחסידים הכי נלהבים של זכויות הפרט, כאשר מימוש זכויות הפרט שלהם ‏מגיע על חשבון המרחב הפרטי של מישהי אחרת.

דמעות תנין ו"התקרבנות"

הגאון של שנקר עשה מעשה גאוני - הוא בחר להחפיץ את - לא פחות מאשר שרת המשפטים - ובכך, במקום ‏להתמקד בכך שהוא משתמש בדמות של אישה אחרת ללא הסכמתה, ובעירום של אישה אחרת (עירום ‏מדומיין, שהוא משייך לפנים מוכרות) ללא הסכמתה, מעשה בוטה של פגיעה בפרטיות ושל הטרדה מינית, ‏זה בכלל "השלטון" שמתנכל לו. ממש כך. הוא לא הראשון שקירבן מישהי אחרת, חדר למרחב הפרטי שלה, ‏פלש לפרטיות שלה, ואז נאם נאומים חוצבי להבות על כמה שהוא "קורבן". משה קצב עשה זאת לפניו, ‏ואחרי שניצל בבוטות עמדת כוח, לא התבייש להתבכיין ולהציג את עצמו כ"מזרחי נרדף". ‏
המעשה של ים עמרני אינו אלא הטרדה מינית בוטה, ופלישה בוטה למרחב של אישה אחרת; עצם היותה ‏שרת משפטים בישראל, רק מעביר את הדיון מן האופן הגס שבו הוא פולש למרחב של הזולת, להיותו "קדוש ‏מעונה" של לא פחות מאשר צנזורה, וכל חוכמולוגי הארץ הלכו שולל אחרי ההתבכיינות הזאת, והוסיפו ‏לה מוסיקת רקע ושירת מקהלה פאסדו אינטלקטואלית. במשך שבוע אנו לא עסוקים בעניינים ברומו של ‏עולם, אלא באינטלקטואליזם דמיקולו תוצרת עיתון הארץ, אשר בוכה בדמעות תנין בכי תמרורים על ‏‏ה"השתקה" הדיקטטורית שבוצעה כלפיו, תוך שהוא אינו מודע לכך שהוא זה אשר פלש בגסות למרחב ‏האישי של אישה אחרת, ושהוא זה שמשתיק נשים; שכן, אם נשים תדענה שביום שבו הן תגענה לעמדות ‏מפתח, תמונת העירום שלהן תתנוסס ב"עיתון לאנשים חושבים", הן תעדפנה, מלכתחילה, לא להגיע ‏לעמדות מפתח.‏

טריקת דלת ילדותית

גם ההתפטרות מנהל מחלקת האמנות, לארי אברמסון, היא מעשה מתקרבן וילדותי שאינו מבחין בין הגנה ‏על כבודן של נשים (וזכותן שלא להיענש על כך שהן מחזיקות במשרה בכירה בהצגתן בפומבי בעירום) לבין ‏‏"השתקה". האם אינו יודע שבכל חברה אנושית מתוקנת יש "צנזורה", והשאלה היא היכן עובר הגבול?
להתפטר משום שעבודה של תלמיד "צונזרה" - זה להתמצא מבחינת ההתפתחות המוסרית בשלב מקדים‏ מאוד, שאינו מבין ניואנסים ומורכבויות של הכרעות חברתיות, וחושב שהכל "שחור" או "לבן". זה מתאים ‏לכיתה י'. זה לא מתאים למנהל אמנותי של מוסד אקדמי, ואם הוא התפטר, סימן שלא היה מתאים ‏מלכתחילה.‏
איכשהו, יצא לי להכיר את התומכים הקולניים והקיצוניים בתקינות פוליטית ובכל מיני זכויות אמורפיות, ‏אשר הדיון בהן הוא תיאורטי ומנותק מן המציאות. איכשהו, יצא לי לגלות שהמון טהרנים שמטיפים מוסר ‏ביחס ל"תקינות פוליטית" או ל"חופש ביטוי", יהיו הראשונים להפר את חופש הביטוי או לפגוע בזולתם, ‏כשיזדמן להם. ישנם לא מעט אנשים, אשר ההתהדרות בסט של ערכים, אינה אלא אססורי לאגו, מן דרך ‏לבטא את ה"אני מאמין" הייחודי שלהם על פני אחרים, מבלי שום קשר לאופן שבו הם נוהגים בחיי היום-יום שלהם.‏
ההתפטרות של אברמסון מראה עד כמה הוא פריבילגי, ועד כמה הוא יכול להרשות לעצמו לאבד מקום ‏עבודה בגחמה של רגע; שנספר לכם כמה עובדי קבלן, אלו שמנקים את כיתות הלימוד בשנקר (עניין קשה ‏כשלעצמו, כי צריך לגרד צבע שמן בשפכטל מן הרצפות), לא יכולים להתפטר בגחמה של רגע, משום שהם ‏משלמים חשבונות, שכר דירה משכנתה ומכולת עם הכסף הזה? כשאברמסון מתפטר בגחמה של רגע, משום ‏שהוא מתעקש לראות פגיעה במרחב הפרטי של אישה שהיא במקרה גם שרת המשפטים, "חופש ביטוי", הוא ‏מראה עד כמה הוא פריבילגי ומנותק מן המציאות, בין היתר משום שאף אחד מעובדי הניקיון בשנקר, לא ‏יכולים להתפטר בגחמה של רגע, כי הם צריכים לשרוד.

חופש הביטוי אינו מוחלט. אף פעם

החדשות הטובות הן, שצנזורה קיימת. תמיד. אין לי ספק שב"שנקר" איש לא יסכים להציג דימויים ‏גזעניים, או דימויים הפוגעים ברגשות דתיים, או דימויים הפוגעים ברגשותיהם של ניצולי שואה, ויד הדמיון ‏נטויה. אין לי ספק שאותו אקט התפטרות ילדותי של אברמסון, שוכח שמקרי צנזור שכאלו יקרו לא מעט ‏פעמים בבית ספרו, שלבטח לא יסכין עם פגיעה קיצונית בזכויות האחר בשם "חופש הביטוי".‏
השאלה היא היכן עובר הגבול, ובשאלה הזו יש לקיים דיון ענייני, מתון, רציונלי וערכי, ובטח לא לטרוק ‏את הדלת כמו ילד שכועס שהכינו לו ביצה מקושקשת במקום עין, ולכן מעיף את הצלחת לרצפה. אם היה ‏מתקיים דיון שכזה, ואם אברמסון היה טורח להקשיב לטיעונים נבונים מעבר לרעש הלבן של הסיסמאות ‏הילדותיות אשר ממסך את אוזניו, הוא היה מבין שהיצירה הבינונית הזו צונזרה לא מפני שמדובר ‏ב"שלטון", אלא מפני שמדובר בכבודו של אדם, כבודה של אישה, שהיא במקרה ממלאת תפקיד שלטוני, ‏אבל יכלה להיות באותה מידה גם המוכרת בקפיטריה של שנקר. ‏
חוסר ההבנה של כל המצקצקים בלשונם, שלכל אדם יש זכות שלא להיות מוצג בפומבי בעירום, מעיד על ‏דפיציט ועל חסר חמור ועל כשל חמור באינטליגנציה רגשית, אבל זה מה שקורה, ככל הנראה, לאנשים ‏‏"חושבים" שיש להם יותר מידי אינטליגנציה אינטלקטואלית, עד שלא נשארים מספיק תאי מוח ‏לאינטליגנציה הרגשית, זו שאמורה לצוות עלינו לא לחדור למרחב הפרטי של זולתנו, גם אם הזולת הזה הוא ‏או היא שר מכהן בישראל. ‏
אם נשוב לכותרת של רשימתי, אז לא, לא ציירתי את עמוס שוקן בעירום, ולו רק משום שיש לי כמה ‏דברים טובים יותר לעשות: אני לא פולשת למרחב האישי של זולתי, רק כדי לבלבל את המוח בבלבולי מוח ‏אינטלקטואלים דמיקולו על כמה שיש לי "חופש ביטוי" ו"עשו לי לקחו לי". די לי מקרנבל הנהי הזה ‏בהארץ.‏

הכותבת היא פובליציסטית ועורכת דין
תאריך:  22/07/2016   |   עודכן:  22/07/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ציירתי את עמוס שוקן בעירום
תגובות  [ 36 ] מוצגות  [ 36 ]  כתוב תגובה 
1
יפה. באמת יפה. ל"ת
שוחר-שלום  |  23/07/16 00:10
 
- {{{מי קבע שמדובר בצייר בינוני?
לדעתי בר אור=0  |  23/07/16 12:07
 
- 'להבדיל' היא לא כותבת 'בלוג' ל"ת
על עיתונאית מטעם  |  23/07/16 12:41
 
- רפה שכל..
אמנון111  |  24/07/16 03:46
2
חבל להשיע בתשובה לשוקן
כתבה נכונה  |  23/07/16 00:26
 
- שמאל זאת מחלת נפש חשוכת מרפא
חניבעל  |  23/07/16 13:45
 
- {{{עמיר,שליסל,קצב, אברג'יל וכו
כל אלה ועוד ימין.  |  23/07/16 16:15
 
- דע המצנזרת יולי תמיר = שמאל ! ל"ת
לטיפש - חניבעל  |  23/07/16 18:13
3
צביעות השמאלניות במלוא מערומיה
מאיר רבינוביץ  |  23/07/16 01:47
4
כתבה לעניין
חוצפה והחפצה  |  23/07/16 02:42
 
- חוצפה והחצפה חה חה חה חה!!!!
הציור נראה באתר  |  23/07/16 13:13
5
מזרחי מתבכין או חף מפשע שהורשע
אהוד פרלסמן  |  23/07/16 06:20
6
'דר-שטרימר' לאינפנטילים 'חושבי
קורןנאוה טבריה  |  23/07/16 06:21
 
- היכן אפשר לראות זאת? ל"ת
לנאוה  |  23/07/16 10:24
 
- זה הגיע לפייסבוק שלי ולא העזתי
קורןנאוה טבריה  |  23/07/16 13:16
 
- תודה ל"ת
לנאוה היקרה,  |  23/07/16 19:16
 
- אין עוררין על כי שוקן סוטה ל"ת
צורי  |  23/07/16 11:05
7
איננה מזכירה דימויים ערביים
המנעות מכוונת  |  23/07/16 07:38
8
הצביעות של גברת בראון
הירונימוס  |  23/07/16 09:10
 
- אניי מבין שלא יכלת לכתוב את
הגיגך הנלוזים  |  23/07/16 09:38
 
- לידיעתך : יולי תמיר 'שמאלנית'
ל'הוגה' השגוי  |  23/07/16 11:00
 
- 'ההוגה השגוי' = 'זה שמבין' ל"ת
ל'מבין' "בע"מ"  |  23/07/16 11:06
9
ואת הסרטון של שוקן מאונן לאחר
יוספוס..  |  23/07/16 09:28
10
ראוי לתגובה, בעיקר בשל ההשקעה
דרור5  |  23/07/16 09:33
11
יולי תמיר אוכלת
באום  |  23/07/16 10:10
12
'הצנזורה'-היכן בבוטות באתר זה
לכותבת - הצעה  |  23/07/16 10:32
13
'הצנזורה'-היכן בבוטות באתר זה
לכותבת - הצעה  |  23/07/16 10:32
14
מדוע האמן פלצן לא העלה על גוף
צורי  |  23/07/16 10:59
15
הבעיה של "אמן" שנקר ושל שוקן,
נתין המדמנה  |  23/07/16 11:11
16
עיתון הארץ
מתתיהו (מתי) דוד  |  23/07/16 13:44
 
- אתה אינך אלא עסקן ממורמר
הירונימוס  |  23/07/16 16:01
17
לתבוע את הגזען בדמות צייר
איציק 545  |  23/07/16 15:25
18
לפרסם ציור של שוקן במשכב זכר ל"ת
מחמד 1  |  23/07/16 16:31
19
המשך הבריונות באמצעים אומנותים
ליאונרדו_דה_וינצי  |  23/07/16 20:38
20
שוקן בעירום? אני בשוק
elimer  |  24/07/16 19:02
21
בראבו למאמר ולניסוח המדויק!
סיני  |  25/07/16 23:00
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלברט שבות
זו בעינה מטרת מצעדי הגאווה: לשדר לי ולבן שלי כי סוף כל סוף המדובר בנורמה נורמטיבית ובנטייה טבעית, ואם-כן אפשר להתמסר לנטייה הזו וגם "לנסות" אותה
נסים ישעיהו
העולה מדברנו הוא שהבעיה האמיתית היא לא במי שדיברו נגד המצעד או נגד הצועדים. הבעיה האמיתית היא שהצועדים, כולל נספחיהם, תוקפים אותנו, מוליכים אותנו לתהו ובהו
ענבל בר-און
ברני סנדרס הפסיד את מועמדות המפלגה הדמוקרטית להילרי קלינטון, בין היתר משום שהמיעוטים לא תמכו בו    האבסורד: קווים לדמותו
איתמר לוין
בטורקיה ניסה הצבא לתפוס את השלטון ונכשל; אצלנו השתלטו הפקידים על המדינה ודחקו את רגלי הדרג הפוליטי - ואין פוצה פה ומצפצף. שורה של דוגמאות אקטואליות לצד כשלים קבועים מלמדים עד כמה המצב חמור
ציפי לידר
בשולי הכותרות: הרב החוצה מפלגות    אודי - בין שואה לתקומה    ברקת לא צעד    הדוספובים מכירים?    ולקינוח פסוקו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il