X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
יותר מדי ילדים נשכחים על-ידי הוריהם בכלי-רכבם ומוצאים בדרך זו את מותם. בסוף השבוע שוב נקטלו כך חייה של פעוטה בביתר עילית. הגיעה לכן העת להסיק מסקנות מתאימות, כמו חיוב השימוש באמצעי-התראה, ובצידם גם הפעלת עונשים מרתיעים
▪  ▪  ▪
חילוץ תינוק מרכב [צילום: דודו גרינשפן/פלאש 90]

ושוב באה לידי ביטוי קלות הראש הבלתי-נסבלת של הנהג הישראלי המצוי, הניחן באגו אישי-חולני, כשהוא שוכח ברכב את בנו או בתו, כשראשו וכולו הם רק בעצמו.
הדברים אמורים במיוחד בפעוטות חסרי-ישע, הנשכחים חדשים לבקרים במכונית, ומוצאים תוך כדי כך במהרה את מותם. בדרך זו נקטלו בסוף השבוע חייה של פעוטה בת שנה ושלושה חודשים, בעת ששהתה במשך שעה ומחצה ברכב סגור, עד שאביה הואיל, מאוחר מדי, להיזכר בקיומה ולאתר אותה.
הפעוטה נמצאה חסרת-הכרה, ללא כל דופק וללא נשימה. הסטטיסטיקה האכזרית מעידה כי זהו מקרה המוות החמישי של מי שנשכח ברכב במרוצת החודשיים האחרונים, וכמו בפעמים הקודמות - גם הפעם מצאה הפעוטה בדרך זו את מותה, עם אבחנה חוזרת ונשנית של מכת-חום כסיבת הפטירה.
מנתוני ארגון "בטרם" לבטיחות-ילדים, עולה כי בין השנים 2008-2016 אירעו 400(!) מקרים של שכחת-ילדים ברכב. מסתבר כי 22 מהמקרים האלה הסתיימו במוות.
רשלנות לשמה
כך או אחרת, אין מנוס מהמסקנה העגומה ששכחתו של ילד ברכב היא, במפורש, נטישה, ובתור שכזו רשלנות לשמה. במקום שההורה יציב בראש מעייניו את שלומו וביטחונו של ילדו - הוא עסוק, משום מה, בענייניו הפרטיים, כשהאגו האישי שלו משחק על חשבון טובתו של ילדו.
עקב ריבוי מקרי נטישת הילדים בכלי-רכב - הגיעה העת לנקוט באמצעי-הרתעה הולמים. בין היתר יש לשקול שימושם של מתקני-התראה ברכב, כמו פעמון-אזעקה, שיופעל בעת עזיבתו, ולחלופין - הפעלת צלצול בטלפון הנייד, כתזכורת סביב מועד ההגעה המשוער.
בכל מקרה, ראוי לוודא, בטרם נעילת הרכב, שהוא אכן ריק מנוסעים, ומה שחשוב לא פחות, כמובן, הוא לא להותיר ילד ברכב סגור, אף לא לדקה.
בד בבד עם נקיטת אמצעי-ההתראה האמורים,יש לשקול הטלת עונשים מרתיעים על מי שנוטש ברכב את זולתו, כדי למנוע בכך את אסון העתיד.

תאריך:  24/07/2016   |   עודכן:  24/07/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
צבי גבאי
סיבות רבות להכללת תולדות יהודי ערב במערכת הלימודים    ציון יום זה חייב להיות חלק מרכזי ביישום דוח ועדת-ביטון במערכת החינוך, וזאת כדי להעמיק את התודעה הציבורית
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    והפעם - דוחות, נועם, לא הייתה בעד יהודים, תעמולה עוינת ומעשה בשלושה שוטרים    שבת שלום
יורם אטינגר
ככל שמתכרסמת תדמית ההרתעה של ארה"ב כן עולה חשיבות שתוף הפעולה, של מצרים וסעודיה, עם ישראל הנתפשת כסוכן ביטוח חיים יעיל
רפי לאופרט
חוק ההדחה/הרחקה הוא צעד ראשון וקטן בכיוון הנכון. הסדרה כוללת של יחסי יהודים-ערבים במדינה היהודית, חייבת להגדיר חד-ערכית ובאופן מחייב את הזיקה בין המדינה לאזרחיה - ללא קשר לשאלת הזהות הלאומית שלהם - כנאמנות בלתי-מותנית. בהמשך, חייבת ההסדרה לקשור אזרחות עם קבלה בלתי-מותנית של הגדרת יהדותה של המדינה
איתן קלינסקי
קשה למצוא רב, שאינו מגבש דפוסי התנהגות נאותה, המבקשים רק לחבק ולקרב אותו ציבור גדול, שמוצא עצמו ביום שבת נכנס לרכב עם בני המשפחה לטיול של שבת, כי כך נראה להם מתן הביטוי ההולם ליום המנוחה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il