X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אני רוצה לשאול את שר החינוך שאלה פשוטה: מי שמך לפטור מגזר שלם מלימודי מתמטיקה ומאידך לכפות על מגזרים אחרים לימודים אחרים? מי שמך, למשל, לחייב תלמידים במגזר הממלכתי כללי ללמוד תנ"ך?
▪  ▪  ▪
חובה אזרחית
איך אתה, שר הביטחון, מסוגל להביט בעיני הנערים והנערות המתגייסים לצה"ל וממלאים את חובתם האזרחית בה בשעה שאתה, בתור שר ביטחון, פוטר את החרדים לשרת באותו צה"ל שכה יקר לך?

אינני מבקר אומנות או מבין גדול בקריקטורות פוליטיות. אני צוחק מהן כי הן מבטאות את הבוז, הלעג, הביקורת הנוקבת. קריקטורה נועדה להעצים, להגזים, לעורר גיחוך. אודה שממשלת ישראל עולה על כל הקריקטורות שצוירו על-ידי מיטב הקריקטוריסטים. אין מישהו שיכול להתעלות על הציניות של הממשלה הנוכחית. אין אדם המסוגל לצייר בקווים גסים אפילו את הגרוטסקה הקרויה ממשלת ישראל. פשוט אין.
ממשלת ישראל ביטלה את חובת לימודי הליב"ה במגזר החרדי, היינו לימודי מתמטיקה, אנגלית, היסטוריה, וכד'. החרדים אינם רוצים ללמוד אלא לימודי קודש בלבד. זכותם לחשוב ולפעול כך. ממשלה אמורה לבחון את טובת כלל ילדי ישראל, לקבוע תוכנית לימודית שתצעיד את החברה אל עבר העתיד. ממשלת ישראל הנוכחית היא ביזיון שלא היה כדוגמתו. הרי ראש הממשלה, הליכוד והבית היהודי, תמכו בהנחלת חובת לימודי הליב"ה בממשלה הקודמת שכיהנה עד לפני שכנה וחצי. פתאום הכל השתנה ואין צורך בלימודי ליב"ה במגזר החרדי כי הכיסא של נתניהו ושר החינוך חשובים יותר ממה שיקרה בעתיד הנראה לעין. זהו הפן המעשי אך ישנו פן מוסרי וראוי לתת עליו את הדעת.
שר החינוך הנמרץ הגה מהפכה במערכת החינוך שבמרכזה העלאה משמעותית ביותר של לומדי 5 יחידות מתמטיקה ואנגלית. תוכנית יפה, ראויה, אך תיאורטית לחלוטין. במצבה של מערכת החינוך כיום, אין סיכוי להעלות באופן משמעותי את רמת לימודי המתמטיקה או אנגלית. היות שאין כוונת המאמר לעסוק בהיבט זה, אסתפק בקביעה זו. אז שר החינוך סבור שלימודי מתמטיקה ואנגלית ברמה גבוהה זו משימה לאומית. נכון, יש ויכוח לגיטימי אם באמת לימודי 5 יחידות מתמטיקה זה חזות הכל. אלא שאז בא שר החינוך של מדינת ישראל ומרים את ידו בעד ביטול מוחלט של לימודי מתמטיקה ואנגלית במגזר שלם. לאסוננו, יש לשר החינוך גם הסברים "מלומדים" למהלך תמוה זה. ואני רוצה לשאול את שר החינוך שאלה פשוטה: מי שמך לפטור מגזר שלם מלימודי מתמטיקה ומאידך לכפות על מגזרים אחרים לימודים אחרים? מי שמך, למשל, לחייב תלמידים במגזר הממלכתי כללי ללמוד תנ"ך? רבים מאוד מתלמידי ישראל החילוניים, רחמנא ליצלן, היו מוותרים בשמחה על לימודי תנ"ך או היסטוריה. מדוע לא לפטור אותם מכך, כי זו האידיאולוגיה שלהם בדיוק כמו האידיאולוגיה של המגזר החילוני? לא, על אלה אתה כופה, הר כגיגית, לימודי תנ"ך או תושב"ע מבלי שהתלמידים רוצים. למה? במה שונים ילדי ישראל החילוניים שאינם רוצים ללמוד תנ"ך מאלה החרדים שאינם רוצים ללמוד מתמטיקה או אנגלית? אתה מבזה את ילדי ישראל, אתה מתבזה. כי הפוליטיקה חשובה לך ולא החינוך, ולא עתיד הילדים.
הגנה על המולדת
ורק הבהרה קטנה: אני סבור שכן צריך ללמוד תנ"ך והיסטוריה וספרות ומתמטיקה ואנגלית. כמה שעות ובאיזו רמה, זו שאלה נפרדת. אלא שאתה וחבריך, וראש הממשלה, אתם חבורה של ציניקנים שכמותה קשה למצוא בהיסטוריה הפוליטית של ישראל.
הממשלה החליטה גם לבטל את השוויון בנטל כלומר גיוס חובה לכולם. חוק זה התקבל, בדומה לחוק לימודי הליב"ה, על-ידי אותו ראש ממשלה שהוזכר לעיל, על-ידי אותו שר בנט שהיה שר הכלכלה, בממשלתם הקודמת. איזו ציניות! איזו חוצפה! איזו איוולת! בושו לכם והיכלמו! גם כאן אבהיר: טענתי בעבר כמספר מאמרים שנושא גיוס החרדים לא ימומש וחבל לרכז מאמץ באילוזיה. אני סברתי, ועודני סבור כיום, שהחשוב ביותר הוא שהחרדים יצאו לעבודה ויתפרנסו בכבוד. רבים עושים זאת ומשלבים בין לימודי קודש לבין עבודה. כך היה וכל הווה בכל מקום אחר בעולם בו נמצאים חרדים. אין תמיכות ממשלתיות. אני רואה חשיבות עליונה בכך שהחרדים יעבדו לפרנסתם, לטובם האישית. שירות צבאי לא יעזור. חובה של שירות אזרחי כן. זכותם של החרדים לדחות את הדרישה ליציאה לעבודה. המדינה אינה צריכה לתמוך במי שאינו חפץ לצאת לעבודה.
מראש הממשלה ושרים אחרים איני מצפה לכלום. את שר החינוך ואת שר הביטחון הנוכחי, ליברמן, אני שואל: מהי הסמכות המוסרית שלכם לבוא לנערי ונערות ישראל החילוניים לחייבם לשרת בצה"ל, בה בשעה שפטרתם מגזר שלם מלעשות זאת? איך מעז שר החינוך לשלוח לבתי ספר קצינים כדי לעודד את הגיוס לצה"ל, ומאידך הרים את ידו לפטור מגזר שלם ליטול חלק בהגנה על המולדת? מה תאמר, שר החינוך לתלמידי ישראל כאשר תופיע בפניהם ותנאם נאומים חוצבי להבות למען הגיוס לצה"ל, ולפתע ישאלו אותך איך העזת להרים יד בעד פטור גורף למגזר שלם? איך אתה, שר הביטחון, מסוגל להביט בעיני הנערים והנערות המתגייסים לצה"ל וממלאים את חובתם האזרחית בה בשעה שאתה, בתור שר ביטחון, פוטר את החרדים לשרת באותו צה"ל שכה יקר לך? רק אל תענו שגם לגבי הערבים אזרחי ישראל המצב דומה. זו תשובה מטופשת וראוי שלא תיאחזו בה כטיעון להתנהגותכם המחפירה.
אני מצדיע לחרדים על נחישותם להילחם עבור ערכיהם. אני סבור שהם טועים בכך שאינם מוכנים להשתלב בעבודה. אני בז לפוליטיקאים, לראש הממשלה, לשר החינוך ושר הביטחון ודומיהם המהתלים באזרחי ישראל, משקרים במצח נחושה וגורמים נזקים עצומים ובלתי הפיכים לחברה בישראל. בושו!

הכותב הוא היסטוריון ומתמחה בביטחון לאומי.
תאריך:  26/07/2016   |   עודכן:  26/07/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ממשלה העולה על הקריקטורה שלה
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
יצא המרצע מן השק
באום  |  26/07/16 13:48
 
- הוא בודאי היה שמשח אם שולמית
ישראלי שזוכר  |  30/07/16 21:55
2
הפרופסור המכובד
הצדקנית  |  27/07/16 12:41
3
צ'לו פרופוגנדיסט בולשביק-קובני
הקורא הוותיק  |  27/07/16 17:46
4
תשובה פשוטה לטיפש האדום
ב.ל  |  27/07/16 19:11
5
צודק, אך זו שאלה לממשלה בלבד
שאול א.  |  28/07/16 11:46
6
כשהאנטישמים משמאל דרשו להוציא
קורןנאוה טבריה  |  29/07/16 04:52
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתן קלינסקי
לזכותו של שר החינוך, נפתלי בנט, שהחליט לפעול לתיקון המעוות, כי אין הצדקה להעדיף את מערכת החינוך למצוינות ובה להשקיע את כל האנרגיה, ואילו המערכת החינוכית של החלשים יותר תתנהל לה כתלמידה חריגה מחוץ למשרד החינוך
שמעון זיו
גם לאישתו של קצב יש תפקיד    במקום לחמם גזרות כאשר היא מאשימה את הקורבנות, מן הדין שתלחץ עליו להגיע להסדר
יורם אטינגר
את הבסיס להולכת-שולל הניח מפקד האוכלוסין הפלשתיני הראשון ב-1997 - כאשר מיליון עולי ברה"מ עמדו לנפץ את מיתוס "פצצת הזמן הדמוגרפית הערבית" - על-ידי ניפוח מלאכותי של 648,000 ערבים ביו"ש ובעזה: 325,000 תושבי חו"ל נכללו במפקד, בניגוד למקובל בכל העולם ו-210,000 ערביי ירושלים נספרו פעמיים
יוסף קנדלקר
הכיתות כבר לא עשויות מפח חם, והלוח כבר לוח לבן חלק עם טושים מחיקים. יש בתי ספר שילדים מגיעים עם טבלט לכיתה    משרד החינוך שמוביל לחדשנות, מחשבים, מידענות וחמש יחידות במתמטיקה, השאיר על-כנו את אותה ההחלטה ארכאית לחופש גדול
יצחק מאיר
העולם איננו יודע עד מה הוא חסר את האנשים האלה שאינם נדמים עליו כחסרים כי העולם רץ אל הקדמה מיוזע תכיפות שאינה יודעת לרגוע ואיננו עוצר ליד המתים אבל הוא חסר כי הם אינם ורק כל עוד אנחנו כאן הם נזכרים, ועד מתי נהיה כאן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il