X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בהעדר מוטיבציה, ותוך רצון להתרכז בלימודים יהודיים גרידא, אין שום טעם לכפות על המגזר הבדלני הזה את תוכנית הלימודים הכללית, שממילא אינה לרוחו במסגרת לימוד היסוד
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

למגזר החרדי במדינת ישראל אין שום עניין בתוכנית הליבה. ושלא תהיה, חלילה על כך, אי-הבנה: התנגדותו לתוכנית אינה נובעת מקידוש-בערות, או לחלופין מעידוד-אבטלה. מה שמנחים אותו בלבד הם סדרי-עדיפות בחינוך.
מאחר שהדברים אמורים בגילאי החינוך היסודי, רואה המגזר החרדי לנכון להטיל את מלוא כובד המשקל הלימודי על ביסוסם של השורשים הערכיים-היהודיים, ועל הרכשת ידע מעמיק במורשת-ישראל לתלמידי-הינוקא הסרים למרותו.
בהקשר לכך אין לשכוח שאנו דנים במגזר בדלני, שחי את חייו במסגרת המצומצמת שלו, ושאינו מעוניין בחדירה חינוכית-חיצונית כלשהי אל בין כתליו. בתור שכזה אין שום עילה לחייבו בלימודים החורגים מדרכיו ושאינם לרוחו.
בדרכו שלו
אין זה סוד שהמגזר החרדי מאמין באמת ובתמים שהזמן הוא זה שיעשה את שלו, וכי את פערי ההשכלה הכללית שנוצרו בו, הוא יצליח להדביק לקראת מועדי גיל הבגרות של חניכיו, ובה בעת גם להנחיל את יסודותיהם של אותם מקצועות, שבהם הם מבקשים לעסוק בעתיד.
למען הגילוי הנאות, זה בדיוק המקום להודות שאינני נמנה עם הזרם החרדי. ואף-על-פי-כן אני שלם עם עצמי ומכבד את מאווייו של המגזר הבדלני הזה לחיות את חייו בדרכו-שלו ועל-פי רוחו. כשם שאין טעם ותועלת לגייס בכוח חרדים, שתורתם-אומנותם, לצבא - כך אין להטיל עליהם את חובת לימודי הליבה.
אחרי ככלות הכל, הרי שבהיעדרה של מוטיבציה מצד המגזר החרדי, לא ניתן, ממילא, להשריש בכוח לימודים שכאלה בקרב בני-הינוקא, ורק חבל על האנרגיה המיותרת, המושקעת לשווא בסערה שהיא בכוס-מים בלבד.

תאריך:  27/07/2016   |   עודכן:  27/07/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לימודי-ליבה? - לא לחרדים
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
אבל אפשר להגיע להסכמות
יפה כתבת  |  27/07/16 11:50
2
ההתנגדות לתוכנית נובעת מבערות
טיל אוילנשפיגל  |  27/07/16 18:34
 
- לא צריך ליבה
עמוס שנער  |  3/08/16 05:32
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רון בריימן
ישראל חייבת ליזום כינוס של ועידה בינלאומית שתבלום את התוקפנות הלאומנית הצרפתית ותחדש את מסלול השלום, שתכליתו חלוקת צרפת לשתי מדינות לשני עמים, או לשתי דתות, כאשר פריז תהיה בירה משותפת לשתי המדינות והדתות
יצחק מאיר
החזית היא לא רק עיתונות חופשית אלא קורא חופשי, צופה חופשי, מאזין חופשי. המאבק על עיתונות חופשית בעידן בו קיים איום מוסווה או גלוי על עיתונות חופשית ראוי לו להיות מאבק על זכותו של הקורא להיות בן-חורין, להיות חופשי לצרוך מוצר אמין, העונה לערכי חופש המידע, הרואה בציבור יעד לא משאב
רועי אורן
למרות שנראה שהציבור החרדי יצא נשכר מהחלטה זו, הרי מדובר בניצחון שכולו הפסד היות שללא קבלת הכשרה מקצועית הם לא יוכלו להשתלב בשוק העבודה וימשיכו להוות נטל על הציבור החילוני ועל כלכלת ישראל
צ'לו רוזנברג
אני רוצה לשאול את שר החינוך שאלה פשוטה: מי שמך לפטור מגזר שלם מלימודי מתמטיקה ומאידך לכפות על מגזרים אחרים לימודים אחרים? מי שמך, למשל, לחייב תלמידים במגזר הממלכתי כללי ללמוד תנ"ך?
איתן קלינסקי
לזכותו של שר החינוך, נפתלי בנט, שהחליט לפעול לתיקון המעוות, כי אין הצדקה להעדיף את מערכת החינוך למצוינות ובה להשקיע את כל האנרגיה, ואילו המערכת החינוכית של החלשים יותר תתנהל לה כתלמידה חריגה מחוץ למשרד החינוך
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il