X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כאשר מדברים על דהירה, חושבים על סוסים ולא על זברות. כאשר שומעים על פיגוע, חושבים על מוסלמי ולא על נוצרי או יהודי. זו לא חשיבה גזענית, אלא הכרה במציאות
▪  ▪  ▪
דרוש בדק בית [צילום: עבד אל-רחים חטיב, פלאש 90]

תגובה מיידית

פיגועים נוספים בוצעו באירופה לאחרונה, שוב על-ידי מוסלמים, ודאעש נטל עליהם אחריות. השאלה האם המחבלים באמת היו קשורים לדאעש איננה רלוונטית, מאחר שהם ייחסו את עצמם לארגון והלה לקח על עצמו את האחריות.
עם היד על הלב: לפני שנחשפה זהות המחבלים, האם מישהו מכם חשב שהפיגוע בוצע על-ידי נוצרי או יהודי, או שישר חשבתם על מוסלמי? התשובה היא, שברגע ששומעים שהיה עוד פיגוע, המחשבה הראשונה שלנו היא שמדובר במוסלמי, ואם המחבל לא היה מוסלמי - אז מדגישים זאת. כך למשל, כאשר אנשים שומעים דהירה, הם חושבים על סוסים ולא על זברות.
הקישור הזה בין מוסלמי לפיגוע כבר הפך לתגובה מובנית אצלנו לאור ניסיון העבר. החיבור הזה לא עושה יחסי ציבור טובים לאיסלאם, במיוחד כאשר רבים בעולם מנסים להסביר שאלו אינם הפנים האמיתיות של האיסלאם. לא כל המוסלמים הם מחבלים, אבל האיסלאם צריך לעשות בדק בית פנימי ולראות למה רובם המוחלט של המחבלים הם מוסלמים.

להתעורר ומהר

נקודה נוספת על הפיגועים שהיו לאחרונה, נוגעת לתגובה האירופית. אירופה חייבת לעבור שינוי מחשבתי כדי לדעת איך להתמודד עם הטרור המתרחב בשטחיה. הדבר הראשון שצריך להבין הוא, שלפעמים יש צורך בפגיעה בדמוקרטיה כדי להגן על אותה דמוקרטיה. כדי לסכל פיגועים, צריך לבצע חקירות, מעצרים, האזנות ומעקבים, דבר שאינו תואם להלך הרוח של רוב מדינות אירופה כיום.
הדבר קשור לתקינות הפוליטית, והחשש שהאמירה "טרור איסלאמי" תפגע באזרחים המוסלמים באותן מדינות. לכן, יש צורך בשיתוף פעולה בין מנהיגי הקהילות המוסלמיות באירופה והשלטונות המקומיים. הדבר יעזור למוסלמים לנקות את שמם הכולל כמחבלים, ויועיל לשלטונות למגר את הטרור מבעוד מועד.

החיבור לרשות

כוחות הביטחון חיסלו השבוע המחבל שרצח את מיכאל מרק ונעצרה החוליה שסייעה לו. אחד מאנשי החוליה הוא איש מנגנון הביטחון של הרשות הפלשתינית, שמעצרו הוביל לחשיפת שאר חברי החוליה.
לא נמסרו פרטים על-אודות מעצרו של אותו מחבל מהרשות הפלשתינית, והדבר מעלה מספר שאלות. קודם כל, האם גורמים ברשות הפלשתינית ידעו שאחד מעובדיהם קשור לפיגוע? אם כן, האם הם יידעו את גורמי הביטחון בישראל וסייעו במעצרו? האם ישנה אפשרות שגורמים ברשות ידעו על כך, ובחרו שלא לשתף את גורמי הביטחון בישראל? והשאלה הגדולה מכולן: האם זוהי רק ההתחלה ובפיגועים עתידיים יהיו יותר מעורבים מהרשות הפלשתינית?

חידוש בגיוס

השבוע הגיע לסיומו קורס נוסף של מנגנוני הביטחון של החמאס, אולם מדובר בקורס שמיועד רק לנשים. אותן נשים עברו טירונות שכוללת היכרות עם גורמי הביטחון בישראל, ריגול ושימוש בנשק. נאמר שנשים אלו לא עתידות להצטרף לארגון, אלא להקנות להן כלים להגן על בתיהם מפני סכנות.
זוהי איננה הפעם הראשונה שמדווחים על פעילות נשים בחמאס, אולם בעבר הנשים לא עסקו בתפקידי לחימה, למעט הפיכתן למחבלות מתאבדות. השאלה היא מה הביא לשינוי טקטי זה, שמאפשר לנשים לקחת חלק עתידי בלחימה. ככל הנראה, הכוונה היא למלא את שורות הארגון, לאחר מותם של פעילים רבים בסבבי הלחימה נגד ישראל. משמעות נוספת היא האיום הניצב כעת בפני צה"ל. כאשר צה"ל נכנס לרצועה, אי-אפשר לדעת מאין יצוץ האיום הבא כאשר כל בית יכול להיות ממולכד וכל אחד יכול להיות מחבל. כעת האיום מתחדד, כאשר מראים שגם הנשים עוברות אימונים צבאיים, והן הופכות לאיום שיש לקחת בחשבון.

אירני בקוניטרה

סוכנות הידיעות האירנית דיווחה השבוע, כי מפקד כוח בסיג' (כוח גייסות ההתנגדות), מוחמד רדא נקדי, ביקר לאחרונה בקוניטרה שבגבול סוריה-ישראל. לא ניתן הסבר לביקור, אולם לפי התקשורת הערבית שציטטה את הדיווח, זוהי הפעם הראשונה שאירן מדווחת בצורה רשמית על ביקור של גורם כה בכיר במשמרות המהפכה במקום כה קרוב לישראל.
קודם כל, יש להבין מהו כוח בסיג'. מדובר בכוח שהוקם בנובמבר 1979, והוא מורכב מגברים צעירים או מבוגרים מדי לצבא (מתחת ל-18 או מעל 45) ונשים מכל הגילאים. הכוח נטל חלק פעיל במלחמת אירן-עירק, כאשר ילדים ממנו נשלחו למות בשדות מוקשים וכך לפנות את הדרך. לאחר המלחמה הוא הפך אכיפת חוק, ונטען שהיה מעורב בתקיפת תומכי הרפורמה בתנועת המחאה באירן בשנת 2009.
אין זה תפקידו של כוח בסיג' לפעול מחוץ לגבולות אירן, אלא תפקידו של כוח קודס. ביקורו של נקדי בגבול ישראל, יכול להצביע על סוג של הרחבת סמכויותיו מבחינת פעילות אירנית נגד ישראל בגזרת סוריה. אם כך הדבר, הוא מצביע על כך שהוא פועל כעת מתחת למפקד כוח קודס, קאסם סולימאני, או לחלופין שהוא מיועד לתפקיד גבוה יותר בהיררכיה האירנית.

תאריך:  28/07/2016   |   עודכן:  28/07/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סוסים וזברות
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
פשטות האמת/לא מובן
עוד סתם אזרח  |  28/07/16 11:29
2
סוף סוף עיתונאי אחד אומר אמת
רון ה.  |  28/07/16 13:13
3
התכוונת לסוסים מוסלמים? ל"ת
שרגא  |  28/07/16 13:58
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות דאעש
ראובן לייב
מפגעי הטרור במדינות היבשת נועדו לזרוע בהן קטל, הרס ומבוכה פוליטית. בד-בבד הם נועדו לאלץ אותן לדאוג לשיקומם של הפליטים בקירבן, ולהבטיח את אזרחותם החדשה בהן
עליס בליטנטל
עד לאחרונה סברו בעולם שבעיית הערבים היא ישראל ותו לא. כעת, להוותו של העולם, מתחוור שבעיית הערבים היא כל העולם המערבי - הנוצרים, היהודים וכל מוסלמי שאינו סוני. אולם הטמנת הראש בחול של התקשורת העולמית והמקומית ושל המנהיגים בעולם, כגון אובמה באמריקה, והולנד הצרפתי - היא בגדר הענקת אורך נשימה לארגון דאעש של המדינה איסלאמית להמשיך במסע הכיבוש של האיסלאם בכל רחבי העולם.
עידן יוסף
נהג המשאית שרצח בניס למעלה 84 איש הוא מוחמד לחוואג' בוחלל    בעל עבר פלילי הכולל אלימות במשפחה    נבדק אם קיבל סיוע    משאית חבלה נמצאה בסמוך לזירת הפיגוע    המחבל לשוטרים במחסום: "הבאתי גלידה לחוגגים"
אריאל י' לוין
אם הפיגוע בצרפת הוא מבית היוצר של דאעש, זוהי הוכחה נוספת להשפעתה חוצת הגבולות של האידיאולוגיה של הארגון
איתמר לוין
אירופה חייבת להבין עם איזה טרור היא מתמודדת, חייבת לקלוט שזכויות אדם לא שוות כלום בלי חיי אדם, חייבת לתאם את העברת המידע המודיעיני ואולי גם תבין עם מה אנחנו מתמודדים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il