X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בין חינוך לתרבות: שופטי הבג"ץ מתעניינים פתאום בחינוך, ושר הביטחון מתעניין בשירה
▪  ▪  ▪
זילברטל. יצא המרצע מן השק [צילום: איתמר לוין]

משרד החינוך הוציא לתלמידים חוברת מושגים באזרחות, על-אף התנגדות נחרצת של 7 מ-15 חברי ועדת המקצוע של המשרד, ששלושה מהם אף התפטרו כמחאה על המתרחש ותכני החוברת, והנושא כמובן הגיע לבג"ץ.
מי שמכיר את הבג"ץ ואת הקצב המסחרר בו עתירות טובות וחשובות מושלכות מייד לפח, בלא שהתקיים בהן כל דיון, יודע שבג"ץ לא מתערב כמעט לעולם ב"חינוך" ובמה שפקידי משרד החינוך עושים לתלמידים. אם בדרך כלל מותיר הבג"ץ לפקידי המדינה את הזכות להחליט בכל נושא לפי הבנתם המקצועית, הרי שבענייני חינוך הוא מגלה מאז ומתמיד חוסר עניין מוחלט. מה שמוכיח שלא רק אתם השתעממתם בכיתה.
והנה הפעם במפתיע התהפכו היוצרות: כבר במסגרת הבקשה לצו על תנאי, דנו השופטים ברצינות במושגים שנכתבו בחוברת האזרחות, ביקשו לדעת איך היא הוכנה, חקרו למה היא לא אושרה בוועדת המקצוע, ושאלו את פקידי המשרד שאלות נוקבות. הנה, סוף-סוף, צמח לנו בבג"ץ תחילתו של דיון אמיתי שאמור לברר איך, למה, ועל סמך מה, כותב משרד החינוך לתלמידיו מושגים מוזרים בתחומי האזרחות והחברה, ובמיוחד אחרי שבמתמטיקה פיסיקה ושאר המקצועות הריאלים הוא כבר נכשל קולוסאלית בכל המבחנים.
איש לא הבין מה הקפיץ הפעם את השופטים מנימנומם (האזרחי) הקבוע בשאלת התבונה הפקידותית. אומנם השופט סלים ג'ובראן שאל למה מתייגים בחוברת את הערבים ל-3 קבוצות ולכל קבוצה עוד נותנים ציון ערכי, או מאיפה לקחה החוברת את הסיפור המוזר שרוב ערביי ישראל הנוצרים קוראים לעצמם "ארמים", אבל זו יכלה להישאר בעיה פרטית של ג'ובראן, כשופט ערבי, ולא סיבה לדיון חינוכי בבג"ץ, עד שלשופט זילברטל נפלט המשפט והוא שאל בקול למה החוברת מציגה את בית המשפט העליון כנתון במחלוקת ציבורית, מה שלא כתבו בחוברת על שום מוסד אחר במדינה.
אהה. יצא המרצע מהשק: כשכותבים בחוברת של משרד החינוך שמעמדו והחלטותיו של ביהמ"ש העליון מצויים במחלוקת ציבורית, זה אכן יכול להביא להתערבות הבג"ץ. עכשיו הובהר לשופטים שיש לבדוק בדחיפות את שיקול הדעת של הפקידים שכתבו זאת. לו הם היו כותבים רק שמערכת החינוך של ש"ס שנויה במחלוקת באשר היא מעניקה לתלמידיה בורות השכלתית (מה שנכון), או כותבים על נוער הגבעות שחלק מחבריו הם פורעי חוק ושודדי קרקעות (כנ"ל), או שהממשלה והכנסת פוגעות באמון הציבור בגלל התנהגות חבריהן (מה שנכון), לא היה חשש שבג"ץ יתערב. הוא הרי לא בודק טקסטים של חינוך ולא מחליף שיקול דעת של פקידים. אבל לכתוב על בית המשפט ושופטיו שהם שנויים במחלוקת? זה באמת עובר כל גבול.
חוברת המושגים הזו היא כנראה באמת בדיחה. היא נולדה בחטא, הודפסה בעוון ותיקבר בבזיון. די לשמוע את המפקחת המרכזית של מקצוע האזרחות במשרד החינוך שטענה שהחוברת דרושה למשרד מטעמים של "שקיפות, הגינות ושוויון בין המורים לתלמידים", בכדי להפעיל סירנה במוח ולהדליק בעיניים אור אדום: וכי משרד החינוך חותר פתאום לשוויון בין מורים לתלמידים ולכן מחלק לתלמידיו חוברת המלאה בשטויות? מה הרעיון - לדרדר אותם עד לרמת הידע וההבנה של מורותיהם?
זה מוזר, זה חריג, זה נראה חמור ולכן זה דורש את התערבות הבג"ץ, גם אם הוא מוסד ששנוי במחלוקת, כפי שכתוב, ובצדק, בחוברת.

נפש רוסית ושירה מזרחית

לא הכל סקנדלים במדינה ויש כאן גם צדדים יפים, שניתן לשווקם לחו"ל. למשל, אנו המדינה היחידה בעולם ששר הביטחון שלה, מי שטרוד כל היום באיומי המנהרות מעזה והטילים מלבנון, ומתמרן בין ארגוני טרור רצחניים לסכינאות היחידים, קם לו באמצע שבוע עבודה לחוץ ועמוס ומתפנה לשיחה עם מנהל תחנת הרדיו שלו על ענייני תרבות, ספרות ומשוררים. כמה יפה. כמה רוסי.
הבעיה היחידה שליברמן לא לקח בחשבון היא עוצמת הפיצוץ הצפוי לו ברגע שמירי רגב תקלוט שמחמוד דרוויש הפך (גם הודות לפגישה הזו) לידוען צמרת ושלאגר היסטרי בישראל - ודווקא היא מחוץ למשחק למרות שמדובר במשורר מזרחי מדוכא, נושא ששייך לה ולטריטוריה שלה, ולא לרוסים אשכנזים מסוגם של הליברמנים, שכידוע סתם דיכאו אותו כל השנים, רק בגלל מוצאו. עובדה.

תאריך:  28/07/2016   |   עודכן:  28/07/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הטור של פריצי
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
בסוף פריצי יצאת גזען
כמו תמיד  |  29/07/16 17:45
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אפרים הלפרין
חוק איסור לשון הרע מאפשר הגשת כתב אישום במקרה של לשון הרע על ציבור, אך חסמי הטיפול הם מאוד גבוהים ובפועל אין טיפול
איתן קלינסקי
שטח C כאמור מהווה כ-60% משטחי יהודה ושומרון    למעלה מ-70% ממנו נלקחו על-ידי הרשויות לצורך שימוש של ישראל - להתנחלויות, למחנות צבא, למרכזי תעשיה ועוד
איתן קלינסקי
יהיה זה הזקן או יהיה דווקא הוותיק הוא אינו זקוק לדיון סמנטי, הוא זקוק לאוזן כרויה ולב רגיש למצוקותיו. עולה חדש מאתיופיה, שצבר עשר או עשרים שנה בעבודות בחברות קבלן ומקבל מעכשיו קצבת וותיק של פחות מאלפיים שקל לחודש, היה זקוק להחלטת הרוב בכנסת להעלות את גובה הקצבה, ולא חשוב מה יהיה שמה
עמוס שנער
אם הוא היה בן 100 הוא גם היה נדרש לשיקום או שהסכנה חולפת רק בגיל 110? אם הוא יהיה משותק בכל גופו זה יעזור או גם אז הוא יהווה סכנה לציבור? חברים.... מדובר באדם בן 70 ושבור לחלוטין, מי מפחד ממנו בכלל?
מתי דוד
אבו מאזן ומקורביו הפכו לחבורה מושחתת של שקרנים ומסיתים    לא פלא שהחמאס צובר תמיכה גוברת והולכת נגד הרשות    "המאבק הלאומי" הפלשתיני הפך לאסטרטגיה של טרגדיה לעם הפלשתיני
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il