X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
חילופי האשמות חריפים בין הרש"פ לאירן בעקבות פגישתו של מחמוד עבאס עם ראש האופוזיציה האירנית. יו"ר הרש"פ הפר את הניטרליות הפלשתינית והחליט להתייצב במחנה הסוני בראשות סעודיה
▪  ▪  ▪
עבאס. נפגש עם מנהיגת האופוזיציה האירנית [צילום: עמר נביל/AP]

היחסים בין אירן לרש"פ לא היו חמים בשנים האחרונות במיוחד לאחר שאש"ף חתם על הסכם אוסלו עם ישראל והם אף התקררו עוד יותר ב-2007 לאחר ההפיכה הצבאית של תנועת חמאס נגד הרש"פ והשתלטותה בכוח על רצועת עזה.
למרות הצהרותיה של ההנהגה האירנית התומכות בבעיה הפלשתינית וקוראות להשמיד את ישראל התדרדרו יחסיה גם עם תנועת חמאס ב2011 על-רקע עמדתו של מנהיג חמאס ח'אלד משעל כלפי הנשיא הסורי בשאר אסד ומלחמת האזרחים בסוריה דבר שהביא להפסקת הסיוע האירני לזרוע המדינית של חמאס ויצר משבר כספי בתנועה. עם זאת המשיכה אירן את הסיוע הכספי והצבאי לזרוע הצבאית "עז א-דין אל-קסאם".
אולם עתה נראה כי פרץ משבר חריף בין אירן לרש"פ שאירן איננה מוכנה לעבור עליו לסדר היום. לפני כשבועיים התקיים בפריז כינוס גדול של האופוזיציה האירנית "מוג'אהידין חלק" בהשתתפות נציגים ממדינות ערב.
על-פי דיווחים מפריז, בכינוס נכחה גם משלחת פלשתינית בראשותו של מחמד אל-לחאם אך הרש"פ הכחישה את הידיעות האלה. בכינוס השתתף גם לראשונה נציג סעודי בכיר, מדובר בנסיך טורקי אלפייצל ראש המודיעין הסעודי לשעבר והנחשב כ "איש המשימות הקשות" של המלך סלמאן בן עבד אלעזיז.
אלפייצל לא חסך בנאומו את שבטו מאירן, הוא האשים אותה בהתערבות בעניינים הפנימיים של מדינות ערב ובתמיכה בארגוני טרור כמו חמאס, הג'יהאד האיסלאמי וחיזבאללה, בסיום דבריו הוא קרא להפיל את המשטר באירן.
עתה מתברר כי הכחשותיה של הרש"פ על השתתפות נציגים מטעמה בכינוס היו כנראה לא נכונות. יו"ר הרש"פ עצמו נפגש בסוף השבוע שעבר במהלך ביקורו בפריז עם מנהיגת האופוזיציה האירנית, מרים רג'ווי למה שהוגדר כ"עידכון על ההתפתחויות במזה"ת", מדובר באותו הגוף שארגן את הכינוס נגד אירן שזכה לסיקור תקשורתי נרחב במדינות המפרץ.
אירן מיהרה להגיב על הפגישה בהתקפה חסרת תקדים על מחמוד עבאס ותיארה אותו כסוכן אמריקני. חוסיין שיח' אלאיסלאם, עוזרו של שר החוץ האירני האשים את מחמוד עבאס בבגידה ואמר: "האיש הזה מוכר לנו, כפי שגילו מסמכי השגרירות האמריקנית בטהרן הוא סוכן של הסי. איי.איי מזה זמן רב, התנהגותו שלו במשך העשורים האחרונים הוכיחה זאת".
תנועת פתח הגיבה בהודעה מטעמה על ההתקפה האירנית ותיארה את מחמוד עבאס בהודעתה כ"קו אדום" ו"מצפונו של העם הפלשתיני" שאסור לפגוע בו. ההודעה האשימה את אירן בניסיון להרוס ולפצל את השורות הפלשתיניות, בתמיכה בהפיכה של חמאס נגד הרש"פ ב-2007 וביצירת פילוג בפלשתין ובכל המדינות באזור.
לא ידוע מה בדיוק הניע את יו"ר הרש"פ להיפגש עם מנהיגת האופוזיציה האירנית, תנועת פתח ניסתה להסביר את פשר הפגישה בכך שהוא ראש תנועת שחרור לאומית ושמטרת הפגישה הייתה "לחזק את הקשרים עם כל הכוחות בעולם הפועלים למען חרות ובניית חברה דמוקרטית שהצדק שולט בה". אולם לא מן הנמנע שסעודיה היא זו שעומדת מאחורי הפגישה ושכנעה את מחמוד עבאס להיפגש עם מרים רג'ווי.
בכל מקרה,דבר פגישתו של מחמוד עבאס עם ראש האופוזיציה האירנית פורסם בהרחבה באמצעי התקשורת הערביים והיא מתפרשת כהתייצבות ברורה של יו"ר הרש"פ במחנה הסוני בראשות סעודיה.
נראה כי עבאס, בניגוד לח'אלד משעל החליט לנקוט עמדה ברורה במאבק בין הסונה לשיעה ולהתפקד למחנה הסוני באופן פומבי. לעומתו, ח'אלד משעל מזגזג בין שני המחנות, הסוני והשיעי, בטענה כי תנועתו "ניטרלית" ובניסיון להרוויח משני הצדדים המחזרים אחרי חמאס שנחשבת ככוח אזורי חשוב.
בתנועת פתח יש הרואים בהתנהגותו של עבאס טעות אסטרטגית גדולה שתביא לכך שאירן תגביר את מאמצי החיזור שלה אחרי חמאס ותזרים לה סיוע, הביקורת על עבאס עדיין לא קיבלה ביטוי באמצעי התקשורת אך מדובר רק בשאלה של זמן, יריביו הפוליטיים, כמו למשל מחמד דחלאן, לא יחמיצו שום הזדמנות כדי לנגח אותו בעיתוי המתאים מבחינתם.

תאריך:  03/08/2016   |   עודכן:  03/08/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
משבר בין הרש"פ לאירן
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
תהו ובבהו אחרי עבאס
ב.ל  |  3/08/16 17:04
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות העולם הערבי
יוני בן-מנחם
נשיא טורקיה מנסה להתפייס עם רוסיה כדי לשפר את מצבו הבינלאומי. גם הנשיא פוטין מעוניין בפיוס אך ארדואן יצטרך לשלם במטבע קשה במיוחד בכל הקשור למלחמה בסוריה
אריאל י. לוין
דוח אירופי מגלה: שמונה מדינות במזרח אירופה מכרו נשק ב-1.2 מיליארד אירו למדינות ערביות - שהעבירו אותו לבעלי בריתן במזרח התיכון
אריאל י. לוין
בשנה וחצי האחרונות איבד הארגון 14% מהשטחים שבשליטתו - מה שמגביר את המוטיבציה שלו לבצע פיגועים כדי להוכיח שעודנו רלוונטי
אריאל י. לוין
כאשר מדברים על דהירה, חושבים על סוסים ולא על זברות. כאשר שומעים על פיגוע, חושבים על מוסלמי ולא על נוצרי או יהודי. זו לא חשיבה גזענית, אלא הכרה במציאות
יוני בן-מנחם
הנשיא הטורקי מאשים את יריבו פתהוללה גולן כי הינו ראש ארגון טרור אך הוא זה שתומך בארגונים המוגדרים ככאלה. טורקיה מארחת בשטחה מפקדות של "האחים המוסלמים" וחמאס העוסקות בהכוונת פעולות טרור נגד מצרים וישראל
רשימות נוספות
מוקד עימות חדש בין הסונה לשיעה  /  יוני בן-מנחם
דיכטר: יש שלוש מדינות בין הירדן לים  /  אריאל י. לוין
13% מן הפלשתינים שילמו שוחד לרשויות  /  איתמר לוין
ישראל, מצרים והעניין הפלשתיני  /  יורם אטינגר
ארדואן נגד א-סיסי  /  יוני בן-מנחם
כשל צפוני  /  אריאל י. לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il