X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
משרד המשפטים התנגד למתן אפשרות לנציב הביקורת על הפרקליטות לפתוח בבירור על סמך פרסום תקשורתי - אבל זה בדיוק מה שעשתה המשנה ליועץ, דינה זילבר, נגד אוניברסיטת בר-אילן
▪  ▪  ▪
זילבר. להם מותר [צילום: יוסי זמיר, פלאש 90]

האם נציב הביקורת על הפרקליטות יהיה רשאי לפתוח בבדיקה גם בלא קבלת תלונה? השאלה הזאת עוררה (1.8.16) את אחת הסערות היותר-גדולות בדיון בוועדת החוקה על חוק הנציבות.
הצעת החוק הממשלתית (הידועה בשם "הכניעה של איילת שקד") לא כללה אפשרות כזאת. הייתה בה רק אפשרות אחת: "כל אדם הרואה עצמו נפגע במישרין ממעשה של מייצג המדינה בערכאות שנעשה
אגב טיפולו בעניין מסוים במסגרת תפקידו כמייצג המדינה בערכאות, והמעשה הוא בניגוד לחוק או בלא סמכות חוקית או בניגוד למינהל תקין או שיש בו משום התנהגות או התנהלות בלתי ראויה, רשאי להגיש תלונה לנציב".
ועדת החוקה אומנם נתנה את ידה לקבורת הנציבות, אבל היו לה כמה הבלחות של היגיון. באחת מהן נוספה האפשרות הבאה: "נודע לנציב על מעשה כאמור בסעיף קטן (א) של מייצג המדינה בערכאות, רשאי הוא לערוך בירור לגבי אותו מעשה, אם סבר כי יש נסיבות חריגות המצדיקות זאת, כאילו הייתה תלונה שהוגשה לפי פרק זה".
נציגי משרד המשפטים והיחצ"נית שלהם, שלי יחימוביץ', נזעקו נגד הסעיף החדש. בצעקות נרגשות הם שאלו, האם ייתכן שהנציב יקרא משהו בעיתון ועל סמך כך יפתח בבירור. מישהו שם - אולי היו"ר ניסן סלומינסקי - הזכיר בתגובה שלפעמים מוגשות עתירות לבג"ץ על סמך ידיעות בתקשורת. בסופו של דבר נותר הסעיף על-כנו.
למה נזכרתי בזה? בגלל מכתב ששלחה המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, דינה זילבר, לפורום חותם. הפורום התרעם על כך שזילבר פנתה לוועדה לתקצוב של המועצה להשכלה גבוהה, והורתה להם לפעול מיידית לתיקון עוול נורא של אוניברסיטת בר-אילן: מניעת שירת נשים בטכס יום השואה. לא משנה שהאוניברסיטה הבהירה שבכלל לא הייתה מתוכננת שירה בטכס; זילבר - הדוחפת את אפה לכל מקום אפשרי - החליטה שצריך לעשות מעשה.
ומהיכן זילבר שמעה על כך? - מפרסום בתקשורת. מנכ"ל חותם, עמיטל בראלי, פנה אליה ומתח ביקורת על התערבותה, באומרו שמדובר בכפייה אנטי-דתית. עכשיו תקראו את תשובתה של הגברת:
"פנייתי למל"ג נעשתה כחלק משגרת עבודתי כגורם בעל ראיית רוחב משפטית בנושא הדרת הנשים במרחב הציבורי וכממונה על יישום דוח הצוות המשרדי. כאמור, פניות מעין אלו נעשות מתוך מטרה ברורה להביא לידיעת הגופים הרגולטורים והציבוריים את הדין בכל הקשור לתופעה פסולה זו. ממילא על גופים אלה, ובכללם מל"ג, לפעול על-פי הדין החל עליהם, במסגרת הסמכויות הנתונות להם, ועניינו של ההקשר המשפטי הרחב, של סוגיות משפטיות שנודע להם עניין ציבורי, יידון על ידם, בכפוף לכך".
אז אני רוצה להבין: האם לרגולטור מותר או אסור להתערב על סמך ידיעה בתקשורת? האם רגולטור יכול או לא יכול לנקוט בהליך רק על סמך פרסום תקשורתי? האם רגולטור יכול או לא יכול להורות על פעולה מבלי לקבל את תגובת הגוף הנוגע בדבר? התשובה: תלוי. אם זו הפרקליטות - מותר לה. אם זו הביקורת על הפרקליטות - אסור לה. בעברית פשוטה קוראים לזה: צביעות.

תאריך:  04/08/2016   |   עודכן:  04/08/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נציבות וצביעות
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
דינה זילבר = האתרוג החדש
gadir  |  4/08/16 14:42
2
פרקליטות - הדיקטטור האמיתי
אזרח חרד  |  4/08/16 19:27
 
- הפאשיזם של השמאל1
שפרירית  |  4/08/16 20:28
 
- הפאשיזם של השמאל2
שפרירית  |  4/08/16 20:34
 
- הפאשיזם של השמאל3
שפרירית  |  4/08/16 20:48
 
- הפאשיזם של השמאל4
שפרירית  |  4/08/16 21:01
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משמר המשפט
איתמר לוין
תוך שעות אחדות הוכח מעל לכל ספק, כי גם פרקליט המדינה וגם מפכ"ל המשטרה שיקרו לגבי עובדות שאינן נתונות במחלוקת. הם מועמדים מתאימים לעמוד בראש "מיניסטריון האמת" של ג'ורג' אורוול
איתמר לוין
מדוע איילת שקד וניסן סלומינסקי פעלו נגד תפיסות עולמם וחיסלו את נציבות הביקורת על הפרקליטות? האם זה רק משיקולי כדאיות מינהליים ופוליטיים, או שמא הם פחדו ממה שעלול פרקליט זה או אחר לעולל להם?
איתמר לוין
קובעת: שילנסקי, קורן וזילבר ביקשו מקוגל לשנות פרטים עובדתיים מהותיים - ולא "הגיגים" או עמדות משפטיות כפי שטענו היועהמ"ש דאז ופרקליט המדינה    החליטה שלא להעמידן לדין, בין היתר משום שמדובר במקרה תקדימי
איתמר לוין
בעוד שנה תעסוק הנציבות רק בביקורת פרטנית, והביקורת המערכתית תועבר למשרד מבקר המדינה    היועץ המשפטי יוכל למנוע ביקורת אם יקבע שהתלונה עוסקת ב"שיקול דעת משפטי"
איתמר לוין
נציבות הביקורת שתוקם לפי הצעת החוק שאישרה ועדת החוקה, היא בדיחה עצובה שתהיה כפופה למעשה ליועץ המשפטי לממשלה, ולא תוכל למלא את תפקידה משום שנאסר עליה לעסוק בביקורת מערכתית. ליתר ביטחון, נוספו גם כמה סעיפים המוודאים שהביקורת לא תתקיים. לכן, מוטב לסגור כבר כעת את הנציבות ולמנוע מצג שווא של ביקורת
רשימות נוספות
הביקורת המערכתית - למבקר המדינה  /  איתמר לוין
ההטעיה של שקד בנציבות הביקורת  /  איתמר לוין
שנלר לא יהיה נציב הביקורת  /  איתמר לוין
העליון נכנע לפופוליזם  /  איתמר לוין
מי ישלם מחיר הכזבים  /  יואב יצחק
השוק העליון  /  איתמר לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il