X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
מרכז ליב"ה מדווח, כי ארגונים שמאל השתלטו על הפעילות החינוכית של חיל החינוך על-מנת לשנות את השיח הדמוקרטי בצבא ובמטרה "להציע לחיילים פרשנות פלורליסטית למונח יהדות" המונח פרשנות פלורליסטית כולל פרשנות רפורמית, קונסרבטיווית ואתאיסטית מאמר שלישי בסדרה
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

הדתה
אחת האגדות הנפוצות בקרב האקדמיה והתקשורת הישראליות הנה הדתה - השתלטות הדת על הצבא. חיל החלוץ בגישה זו הנו עיתון 'הארץ', שמייצג מיעוט שולי וקט̤ן, אך צעקני מאוד בתמיכתו בקו הפלורליסטי.
"ענף תודעה יהודית ברבנות הצבאית עסק בהטמעת ערכים לאומיים של אמונה בצדקת הדרך, לא פחות משחיבר חוברות צבעוניות על הכרת חגי ישראל. התפיסה שחוללה את קיומו והיוותה את סוד הצלחתו של הענף הזה היא התפיסה של הרבנות הצבאית כגורם משפיע על כלל הצבא, הניצב ליד המפקד בקבלת ההחלטות ובשדה הקרב.
"באופן זה נתפס הענף גם בעיני מבקריו ומתנגדיו. חוברת צבעונית על חג פסח אינה נתפסת כפגיעה בערכי היסוד של צה"ל, גם אם היא מחולקת לחיילים חילוניים, אך שיח של הכרה לאומית איתנה, חיבור למשימה, אמונה תמימה בצדקת הדרך, נכונות להקרבה ולמסירות מתוך אמונה - את זה לא הצליחו לסבול במסדרונות האליטה החילונית-פלורליסטית בצבא ומחוצה לו" - כותבים מחברי הדוח של מרכז ליב"ה, שמוסיפים - "להבנתנו, סגירת ענף תודעה יהודית, שפעילותו מנוגדת לשיח ה'פלורליסטי', הרווח בצמרת הצבא, נועדה ביסודה לעקר את ההשפעה של התפיסה האמונית-הלאומית על התנהלות הצבא, המאיימת על הצבא הממלכתי ה'פלורליסטי'".
ראוי לציין, כי במאבק להוצאת התודעה היהודית מהרבנות הצבאית בלטה מעורבות המרכז הרפורמי לדת ומדינה. בדף עמדה של המרכז (לישיבת ועדת חוץ וביטחון של הכנסת) נאמר: "השתלטותו של ענף תודעה יהודית הביאה לפגיעה קשה בזכויות היסוד של חיילי צה"ל לשוויון ולחופש דת ... פעילות הענף הייתה בבחינת כפייה דתית שהופעלה על קהל שבוי... מצב בו גוף בעל אג'נדה דתית פוליטית מתווה כיצד יראה החינוך לזהות יהודית הוא מסוכן, אנטי דמוקרטי ושומט את היסודות של צה"ל כצבא העם". בהמשך דף העמדה מצהיר המרכז הרפורמי כי ימשיך "לפקח" על פעילות הגוף החדש באכ"א, ולעקוב כדי שיינתן שוויון ל"גופים ליברליים".
לחץ אנטי-דתי
במקביל מצטברים סימנים על לחץ אנטי-דתי בצבא, שמכוון נגד רבנים ונגד השפעתם בצבא. הד שלילי להחלטה למנוע את השתתפות הרבנים הראשיים בהכנסת ספר תורה בחטיבת הקומנדו הביא לביטול ההחלטה. לדעת מרכז ליב"ה, נוצרה בצבא אווירה, היוצרת חשש בקרב מפקדים משימוש בפעילויות, שמציעה הרבנות ליחידות. "במספר בסיסים יצאו הנחיות ... מפקדים לאסור כניסת מרצים אזרחיים מטעם הרבנות ... (בכמה מקרים) בוטלו ההנחיות בוטלו מיידית ...".
האווירה הוחרפה, לדברי מחברי הדוח, בפקודה למנוע אישור יציאה מטקסים צבאיים, שבהם יש שירת נשים, למעט אירועי הווי ותרבות.
בדצמבר 2015 נכנסו לתוקף הנחיות חדשות בנוגע לאישור גידול זקן בצבא, ובמסגרתן הוקשחו הנהלים לקבלת אישור. לפי הנהלים החדשים, אין די בהמלצת הרב הצבאי אלא יש צורך באישור של מפקד ישיר בדרגת סא"ל ולאחר מכן אישור של קצין שלישות בדרגת אל"ם. בעקבות כך פורסמו עדויות רבות של חיילים דתיים, שהוכרחו לגלח את זקנם כיוון שלא קיבלו אישור להמשיך ולגדלו - למרות שהובטח רשמית, כי חיילים דתיים לא ייפגעו. באפריל 2016 פורסמה הנחית ראש אכ"א כי חייל/קצין 'שקיבל אישור לגדל זקן, לא יורשה להשתתף בטקסים ייצוגיים; ואם השתתפותו בטקס הכרחית (כגון בטקס סיום קורס), יודח החייל/קצין מהקורס, אם לא יגלח את זקנו.
בדיון בעתירה לבג"ץ בנוגע לזקנים, קבע מני מזוז, שופט בית המשפט העליון, כי אין הצדקה דתית לגידול זקן. לדעת מרכז ליב"ה, יש בהוראה זו כפייה אנטי-דתית, שיוצרת התנגשות בין החייל הדתי לבין "פקודה", ויוצרת אווירה, ששירות דתיים בצבא "אינו אפשרי ואף מסוכן". האווירה האנטי-דתית בצבא הוחרפה, לדברי הדוח, בהחלטה לכפות על חיילים צפיית הצגות (בתיאטרון הקאמרי, למשל), שכללו תכנים פרובוקטיוויים.
לכאורה, הצבא מעוניין לגייס לשורותיו את כולם - ובעיקר, חיילים חרדיים. קשה להבין איך הדבר מתיישב עם מדיניותו ועם תוכניות הבינוי החדשות בצבא, שישכנו חיילים וחיילות באותו המבנה, ללא מחיצה, או דלת ביניהם; או עם הצערת גיל המג"דים, שפוגעת באפשרות הקידום של בני"ש; ועם השינוי בפקודת "השילוב הראוי", שנועדה לאפשר שירות של חיילים דתיים בצבא באופן שלא יפגע באורח חייהם הדתי. כעת, שונתה הפקודה, ובלחץ פוליטי כוונתה להעמיד את חשיבות שירות הנשים מעל לכל צורך אחר של הצבא.

תאריך:  05/08/2016   |   עודכן:  05/08/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פוליטיזציה של הצבא במסווה של פעילות חינוך (ג')
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
טוב מאד
navnuhav  |  5/08/16 13:47
 
- אינפנטיל מצוי
מבין עניין  |  5/08/16 15:53
 
- מבין עניין: כנראה שעברה תקופה
אפשטיין הנוירולוג  |  6/08/16 07:46
2
ארגוני שמאל מתפרנסים מעלילת דם
קורןנאוה טבריה  |  6/08/16 06:57
3
אסור היה לערב פוליטיקה בצבא.!
משטרה צבאית לקום!  |  6/08/16 11:28
 
- הצבא הוקם כגוף פוליטי. ל"ת
צבא "ההגנה"  |  7/08/16 00:11
4
ברוחו של סגן הרמטכל...
שמעון מהצפון  |  7/08/16 21:34
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ישראל רוזנבלט
לשמוע את מנהיגה המוכתר של מפלגת העבודה מפליג בשבחיו של זאב ז'בוטינסקי, האיש שדוד בן-גוריון כינה באסיפת בחירות בשנת 1933 "ולדימיר היטלר" זו כבר באמת התפתחות דמיונית
איתן קלינסקי
רוגל לאופר, לפני שפונים לתאופיק בדבר הקמת מפלגה ישראלית. אנחנו חייבים לצאת ביוזמה של הכלת הכאב העז על הרס מאות כפרים פלשתינים ועקירת תושבים מבתיהם בגירוש ובמנוסה, כשם שאנחנו רוצים שיכילו ויחושו את כאב הטבח הנורא שפקד את עמנו
מרדכי ליפמן
האם מסתמנת תהפוכה במזרח התיכון?   בהליכים להקמת ציר אנטי אירני, עשויות מדינות ערב המתונות "לרדת" סופסוף מהשפה המיליטנטית שלהם כלפי ישראל
עמוס גלבוע
האם האדם המוכשר ביותר נבחר בבחירות דמוקרטיות, או שדווקא במשטר מלוכני המכשיר את היורש, עולה לשלטון איש מוכשר ומנוסה. איך קובעים מי באמת הכי מוכשר ועונה לצרכי התקופה? לאימפריה העות'מאנית בתקופת הזוהר שלה היה פתרון מעשי ויעיל לשאלה הזאת. האם ארדואן הולך בדרכיה?
שמעון זיו
אחד מסממני המיתון הוא עליית שיעור האבטלה, ופה המצב הפוך לכוון השני    האבטלה בירידה מתמשכת, והגענו לשיעור האבטלה הנמוך זה שנות דור
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il