X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי והפעם - מסך עשן, מעז ייצא מתוק, הטרדה מינית ונכד שישי שבת שלום
▪  ▪  ▪
אביגדור ליברמן, ישב בתא הטייס של מטוס ה-F-35 [צילום: בת' סטיל, לוקהיד מרטין]

האשמות
הטחת ההאשמות ברוסיה על הפריצה למחשבי המפלגה הדמוקרטית נועדה לפזר מסך עשן סביב התנהגותה הנלוזה של הילרי קלינטון, שכדרכה אינה בוחלת בשום אמצעי.
טרם שמעתי התנצלות על התנהגותה בבחירות המוקדמות של הדמוקרטים, שנחשפה קבל עולם, אלא רק דמגוגיה זולה על קשרים בין דונאלד טראמפ לבין ולדימיר פוטין, שבמסגרתם כביכול נחשפו סודותיה של קלינטון.
מצד שני, אולי צריכים האמריקנים כמה האקרים רוסיים, כדי למצוא את הדואר האלקטרוני, שמסתירה מפניהם קלינטון בענייניה השונים.
התמכרות
ישראל מכורה לנשק האמריקני ובשל כך הפסיקה לחשוב בצורה יצירתית, סבור אלוף (מיל') גרשון הכהן, שהיה מפקד המכללה לביטחון לאומי ומפקד גיס.
ההתמכרות אינה רק למערכות הנשק, שמגיעות מארצות-הברית, אלא גם לאורח החשיבה הצבאי האמריקני, המביא את צבאנו לחשוב שפתרונות אמריקניים יאים לנו ולמצבנו - למשל, שימוש מופרז בחיל אוויר, תוך מחשבה, שהוא הקוסם הגדול, שיפתור במטה קסם את כל הבעיות בזירת העימות.
ההסכם המתגבש עם הממשל האמריקני יבטיח לישראל כ-3.5 מיליארד דולר בסיוע ביטחוני מדי שנה, למשך עשור - בנוסף לסיוע האזרחי הנדיב של ארצות-הברית. למרות האמרת מחירן של מערכות הנשק (למשל, מטוס חמקן אף-35 עולה כ-135 מיליוני דולר), המדובר בסכומי עתק.
המכה העיקרית לתעשיה הישראלית הנה שיימנע ממנה שימוש בכספי הסיוע הביטחוני (FMS) האמריקני לייצור מקומי. ייתכן שמעז ייצא מתוק, ואחר משבר וייסורי הסתגלות, תמצא התעשיה הביטחונית את המשאבים לפתח, לייצר, ולהתחרות בשווקי העולם.
ניתן לפעול אחרת
בשירותים המזוינים האמריקניים יש שלושה חוקים, שאינם בפקודות מטכ"ל שלנו - (1) ניאוף (קיום יחסי מין מחוץ לנישואין) הוא עבירה פלילית, שנשפטת בבית-דין צבאי; (2) "סעיף אוריה" (על שמו של אוריה החתי), המפליל יחסים עם אשת חייל; ו-(3) איסור התרועעות - משמע איסור חברות/יחסים בין בעל דרגה בכירה לבין בעל דרגה נמוכה ללא קשר למגדר, או למין. באוסטרליה, בבריטניה ובארצות-הברית, לפחות, שילמו קצינים בכירים מאוד בקריירות שלהם ובגמלאותיהם על עבירה על שני החוקים הראשונים. יד קשה (שלפעמים אינה נראית קשה מדי) נוהגת בעולם לגבי הטרדות מיניות. הסעיף השלישי נדיר, אך גם הוא נאכף בקפדנות רבה.
אם מישהו תהה מדוע מרבה אני לצטט אירועים בתחום ההטרדה המינית והניאוף בצבאות העולם - הסיבה היא רצוני להדגים (כמו בעניינים אחרים, שבראש מעייניי), שניתן גם לפעול אחרת.
ואודה, לא התחלתי להזדעק, כשבתי התגייסה, אלא עוד הרבה לפני כן, טרם שפיקדתי על יחידה קטנה, וראיתי מה קורה סביבי.
ואיני מתכוון להוציא מהצבא את הרומנטיקה, שמאפיינת צעירים, אך הרומנטיקה בעייתית כשמדובר ביחסי מרות (למרות שכמה מידידיי הקימו משפחות לתפארת עם פקודותיהן).
ברכה
ואמשיך בקטע אישי: אברך את חזי דחב"ש, ידידי - ניצול הביזיון של גדוד 890 בטרטור 42 (שנקרא בטעות, 'הקרב בחווה הסינית') במלחמת יום הכיפורים, שהופקר על-ידי המג"ד שלו - לרגל הולדת נכדו השישי. כן ירבו!

תאריך:  07/08/2016   |   עודכן:  07/08/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מכורים לנשק האמריקני
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
גם כמה מקרוביי הקימו משפחות
ר.א.  |  7/08/16 14:35
2
כביש דו-סיטרי..ופג תוקף
שמעון מהצפון  |  7/08/16 15:52
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אליקים העצני
מה נאמר על ירושלים, שברחוב בלפור שלה יושב-ראש ממשלת ישראל והוא בעל 'חזון' של מדינה שנייה, ערבית, בתוך הבית הלאומי היהודי האחד שחזה בלפור? איך מסתדרים עם הדיסוננס הזה?
ראובן לייב
למרבה הצער לא נמנית ישראל עם אותן מדינות נאורות שבהן מקפידים נהגיהן להעניק זכות-קדימה להולכי הרגל המבקשים לחצות בשלווה את הכביש
איתמר לוין
הסדרי הטיעון הם כורח בל יגונה, אך אין להשלים עם כך שהם נעשים על-פי נהלים פנימיים של הפרקליטות ולא מכוח חקיקה, ועם כך שהם הופכים את הפרקליטים לשופטים. את שני הליקויים הללו חייבים לתקן
ד"ר יובל ברנדשטטר
הסיוע הבריטי להצלת יהודי תימן ועירק ומשמעותו    ב-380 טיסות פונו קרוב ל-50 אלף יהודי תימן, יותר מכל העלייה הייקית של שנות ה-30' של המאה הקודמת
מנחם רהט
צה"ל בשלו: אף שרוב הציבור מסתייג ממשפט הראווה של אלאור אזריה, תימשך המדיניות הטהרנית של הפרקליטות הצבאית, לאחר שבאחד ממוקדיה הבכירים, הוצב משפטן המזוהה עם השמאל הקיצוני, שוחר זכויות הטרוריסטים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il